Olen rakentamassa vaatekaappia pojan huoneeseen ja aion asentaa liukuovet. Nyt näyttää siltä, että olemassa oleva seinä on vino. Ero on noin 12 mm ylhäältä ja alhaalta. Miten olisi paras tapa "täyttää" rako. Riittää, että täytämme edestä, mihin aiomme asentaa liukuoven.

F
Ne liukuovet, jotka asensin, olivat hieman säädettävissä, luulen että 12 mm voisi toimia. Asennettiin kulmat kattoon ja sitten kisko ruuvattiin kulmien liukuraitoihin. Jos lattia on hyvin vino, voi olla ongelmia, sillä kaappien ovien on vaara liukua alamäkeen.
Oma järjestelmäni oli skånska byggvarorista ja toimii erittäin hyvin.

Muussa tapauksessa voi laittaa tueksi joko vinosti sahatun tukin tai sopivia palasia hyvään paikkaan. Rako peitetään sitten jollakin listalla.

Edit: jos kysymys koski pystysuoraa osaa, se on ehkä haastavampi. Minulla oli eroa muutamia millimetrejä ja oven asentoa pystyi säätämään niin, että seinän ja oven välinen rako pieneni, mutta ovi ei näyttänyt vinolta.

Viimeksi muokattu:
fredrik.johansson sanoi:
Ne liukuovet, jotka asensin, olivat jonkin verran säädettävissä, luulen että 12 mm toimisi. Kattoon kiinnitettiin kulmat ja sitten kisko ruuvattiin kulmien liukukiskoon. Jos lattia on hyvin vinossa, se voi olla pahempaa, on varmasti riski, että luukut liukuvat alamäkeen.
Järjestelmäni oli skånska byggvarorilta ja toimii erittäin hyvin.

Muuten täytyy kai tukea alapuolelta joko vinolla jollain tai kiilapaloilla oikeissa paikoissa. Jako peitetään sitten jollain listalla.

Muokkaus: jos kysymys koski pystysuoraa osaa, se on ehkä hankalampi. Minulla oli eroa muutamia mm ja oven asentoa pystyi säätämään vähän vinoon niin, että rako seinää vasten pieneni, mutta ilman että ovi näyttää vinolta.
Joo, se on juuri pystysuora osa joka on vino.

Valitset yksinkertaisesti, mikä ovista asennetaan tätä seinää vasten, ja säädät sitä niin, että se sopii vinoon seinään...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.