7 995 lukukertaa ·
16 vastausta
8k lukukertaa
16 vastausta
Kellarin seinät
Sivu 1 / 2
Minulla on tiiliseinät kellarissa, soutteräng, jotka ovat nykyään rapatut rappauksella (joka ei ole kovin hyvä) vuodelta 1942, mikä saa sen murenemaan.
Huoneista, joissa on nyt rappaus, tulee nyt makuuhuoneita, joten ajattelin piikata rapatun pinnan pois.
Kysymykseni on; pitäisikö minun rapata seinät uudestaan vai voiko ne päällystää jollain muulla?
// Petra
Huoneista, joissa on nyt rappaus, tulee nyt makuuhuoneita, joten ajattelin piikata rapatun pinnan pois.
Kysymykseni on; pitäisikö minun rapata seinät uudestaan vai voiko ne päällystää jollain muulla?
// Petra
Kosteusnäkökulmasta katsottuna on varma valinta puhdistaa seinät uudelleen ja maalata sopivalla maalilla. Mikään ei voi homehtua tai vaurioitua.
Toinen vaihtoehto on asentaa jokin levymateriaali metallirankoihin. Ehkä hieman suurempi työ, mutta jolla voi olla omat etunsa.
Toinen vaihtoehto on asentaa jokin levymateriaali metallirankoihin. Ehkä hieman suurempi työ, mutta jolla voi olla omat etunsa.
Ajattelin juuri lähettää kysymyksen gipsputsista! Se vaikuttaa hyvältä ja helppokäyttöiseltä 
Kysymys on siis, voiko sen päälle tapetoida?
Koska kaksi kellarihuonetta tulee makuuhuoneiksi, haluan mahdollisuuden laittaa tapetit.
// Petra
Kysymys on siis, voiko sen päälle tapetoida?
Koska kaksi kellarihuonetta tulee makuuhuoneiksi, haluan mahdollisuuden laittaa tapetit.
// Petra
älkää tapetoiko kellariin, tapettiliima + tapetti = orgaaninen materiaali = homevaara
+ se, joka ostaa talon teiltä (tai itse) tulee kiroamaan kuin sat_n, jos aikoo poistaa sen (olen itse tehnyt sen (kironnut ;D )
jos aiot nyt tapetoida, niin se on teräskiskoja ja kipsilevyjä mitä tarvitaan... (ilmarako jne.)
kipsilaasti on helppo työstää, olen vain iskenyt sitä paikalleen ja antanut kuivua... sitten hionut pahimmat reunat teräslastalla... ja maalannut valkoisella lateksilla yhden kerroksen (lateksi hengittää, mutta käytä toisenlaista maalia, jos olet aiemmin havainnut kosteusongelmia, mikä se nyt onkaan?)
(muutettu) pidän kreikkalaisten talojen ilmeestä, siksi tämä valinta...
+ se, joka ostaa talon teiltä (tai itse) tulee kiroamaan kuin sat_n, jos aikoo poistaa sen (olen itse tehnyt sen (kironnut ;D )
jos aiot nyt tapetoida, niin se on teräskiskoja ja kipsilevyjä mitä tarvitaan... (ilmarako jne.)
kipsilaasti on helppo työstää, olen vain iskenyt sitä paikalleen ja antanut kuivua... sitten hionut pahimmat reunat teräslastalla... ja maalannut valkoisella lateksilla yhden kerroksen (lateksi hengittää, mutta käytä toisenlaista maalia, jos olet aiemmin havainnut kosteusongelmia, mikä se nyt onkaan?)
(muutettu) pidän kreikkalaisten talojen ilmeestä, siksi tämä valinta...
Ainoat värit, jotka hengittävät "todella syvään", joita tunnen, ovat silikaattimaali, kalkkimaali, kalkkisementtimaali. Olen itse kokeillut silikaattimaalia, ja tulokset olivat hyviä.TiGGrE sanoi:
Jos rappaus on tuhoutunut, seinissä on kosteutta (yleensä lattian alareunassa), eikä muut maalit ole sopivia.
Mutta jos on valmis tekemään koko työn uudelleen muutaman vuoden kuluttua, voi ottaa riskin ja maalata millä tahansa tai tapetoida rappauksen päälle kellarissa.
gaia
det påstås ju att latexfärg är inte helt tätt så det blir säkert braTiGGrE sanoi:
Hoppas jag lyckas med mina till slut också. Kalkputs tar mera tid.... men jag vågar inte med annat i mitt gamla hus
gaia
tämä kuva ehkä näyttää paremmin 
(seinät eivät todellakaan ole sileitä, tarkoitus on, että niissä on rakennetta ja elämää...)
en välitä niin paljon vanhasta rappauksesta, kyseessähän on talo vuodelta -45, joten se on betoniharkko... jos tulee ongelmia (mitä epäilen) niin teen vain uudestaan, kun minulla on aikaa 10 vuoden päästä, jolloin lapseni ovat hieman vanhempia ;D
musta katto? mitä tarkoitat... eikö kaikilla ole sellainen jossain huoneessa

(seinät eivät todellakaan ole sileitä, tarkoitus on, että niissä on rakennetta ja elämää...)
en välitä niin paljon vanhasta rappauksesta, kyseessähän on talo vuodelta -45, joten se on betoniharkko... jos tulee ongelmia (mitä epäilen) niin teen vain uudestaan, kun minulla on aikaa 10 vuoden päästä, jolloin lapseni ovat hieman vanhempia ;D
musta katto? mitä tarkoitat... eikö kaikilla ole sellainen jossain huoneessa

biorum 
tiedän, että jotkut sanovat, että kipsilevy suoraan seinään kipsilaastilla kiinnitettynä on ok, jos olet tehnyt salaojituksen
henkilökohtaisesti en tekisi niin (paperi takapuolella, joka JOS se kostuu, tulee reagoimaan...)
tiedän, että jotkut sanovat, että kipsilevy suoraan seinään kipsilaastilla kiinnitettynä on ok, jos olet tehnyt salaojituksen
henkilökohtaisesti en tekisi niin (paperi takapuolella, joka JOS se kostuu, tulee reagoimaan...)
