Yleensä kalkkirappaus on niin pehmeää, että se harvoin halkeilee, mutta verkon käyttäminen ei ole lainkaan huono idea. Toisaalta se tekee rappauksesta vahvemman ja toisaalta se pitää rappauksen paikallaan erityisesti, kun käytetään hieman paksumpia kerroksia.
Onko järkevää sekoittaa 15-20 säkkiä rappausta porakoneella vai pitäisikö minun vuokrata tombola?
Tombola voi olla hieman hankala, koska saa suuren määrän rappausta itse. Sen sijaan sekoitin voi olla suureksi avuksi, sillä porakone rasittaa melkoisesti käsiä. Ota kaksi säkkiä kerrallaan ja hyvä muurausastia. Sillä pääsee pitkälle.
Yhteinen tombola voi olla hieman työläs, kun saat suuren määrän puhdistettavaa itse. Sen sijaan sekoitin voi olla suureksi avuksi, koska porakone rasittaa melko kovasti käsiä. Ota kaksi säkkiä kerrallaan ja hyvä muurauspalju. Se vie sinut pitkälle.
Kiitos, silloin ostan muurauslaastinsekoittimen, niitä on saatavilla 6-700 kr:lla Bauhausista.
Kiitos, sitten ostan muuraussekoittimen, niitä löytyy 6-700 kr hintaluokassa Bauhausista
Vältä collomixia. Tiedän useita, joilla on ollut ongelmia vaihteiston kanssa. Itse käytän Bilteman kaksivarsi-sekoitinta. Se pitää vähän ääntä, mutta toistaiseksi on toiminut. Halpa sekoitin pitäisi hoitaa rappaushommat.
Laita mielellään kuvia työn edistymisestä.
Rimoina voit käyttää putkia, helppo puhdistaa käytön jälkeen.
Olen ajanut paljon Herculesilla Bauhausista, heidän halvinta malliaan, mutta se kestää.
Yksi vinkki on, ettei kaada kaikkea laastia kerralla, vaan sekoittaa löysän erän ja sitten lopuksi kaataa loput laastista, sekoittaminen on silloin paljon helpompaa ja säästää sekoitinta.
Toinen superkätevä laite on rappausruisku, eräänlainen ämpäri/kauha jossa on ilmasuuttimet pohjassa, jolloin laasti ruiskutetaan seinälle, tarttuu hyvin kun se heitetään alustaan ja on nopea, haittapuolena on, että tarvitaan hyvä kompressori.
Pyörökeppi toimii erittäin hyvin ribboina, joita vastaan voi tasoittaa. On saatavilla eri halkaisijoina, jotta paksuus voidaan mukauttaa halutuksi. Lisäksi ne on helppo kiinnittää ja irrottaa jälkeenpäin.
Nyt olen asentanut 13 mm paksuja "tikkuja". En voinut kiinnittää betoniin tappeja, joten ne on kiinnitetty tulpan ja ruuvin avulla ja säädetty vatupassilla.
Kävin ostamassa hydraulista kalkkilaastia 0-2 mm ja olen tänä iltana rappannut yhden sisäkulman. Valitettavasti se ei voita mitään kauneuspalkintoa. Suorat osiot tulevat olemaan paljon helpompia.
Kysymys: Ohjeissa sanotaan, että pitäisi tiivistää pitkäskånkalaisella, mutta ostamani vaikuttaa vain repivän rappausta? Se on muovia ja alapuolella on kuvio. Onko olemassa erilaisia pitkäskånkalaisia?
Se repii auki kyllä. On tärkeää, että sinulla on enemmän laastia kuin se, mitä pitää laittaa kuntoon. Sen jälkeen vedät ylimääräisen pois suoralla kepillä. Jos haluat sileän pinnan, niin hankaamalla tasoitat sen sitten. Jos haluat enemmän toiseen suuntaan, on käytettävä rivibrädä.
Se repii kyllä. On tärkeää, että sinulla on enemmän rappausta kuin mitä pitää tasoittaa. Sitten vedä ylimääräinen pois suoralla kepillä. Jos haluat sileän pinnan, niin hiero sitten pintaa. Jos haluat enemmän toiseen suuntaan, niin sitä varten on raappa.
Tänään aloitin itse rappauksen, mutta huomasin nopeasti, että en voi rapata koko syvyyttä kerralla. Seinä on niin epätasainen, että 13 mm on pikemminkin 40 mm joissakin kohdissa. Ja silloin kaikki rappaus romahti alas, kun vedin suoristuslastalla. Joten nyt olen rappannut verkkoon saakka ja hieman yli koko seinän, joten voin rapata viimeisen senttimetrin myöhemmin!
Käytin teräksistä skoonelaista, kun rappasin, en saanut oikeaa kierrettä aikaan, kun heitin, joten "sivelin" koko rappauksen sen sijaan, se meni loistavasti. Mielestäni se työkalu, jota kutsut pitkäskoonelaiseksi, kuulostaa enemmän hierrinlaudalta, jota pitäisi käyttää jälkeenpäin saadakseen hyvän pinnan.
Maalasin kalkkivärillä kellarissani. Minulla oli KC-laasti. Siitä tuli loistavan hyvä! Jos rappaat kalkkilaastilla, mielestäni sinun pitäisi ehdottomasti käyttää kalkkiväriä. Halpaa, valkoista ja todella hyvää kosteuden sitomiseen ja luovuttamiseen. Älä unohda kostuttaa kovettumisen aikana!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.