2 423 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Kaksinkertaiset kellariseinät
Olen juuri alkamassa kunnostaa pesutupaa, joka sijaitsee kellarissa (maan alla). Edellinen omistaja oli laittanut lastulevyjä seinille, jotka olivat nyt homeessa. Ne olen nyt poistanut.
Vanha rakenne näyttää tältä:
Isodrän (100 mm), betoniseinä, ilmarako (noin 30 mm), tiiliseinä (50 mm), koolaukset (45 mm), eristys (45 mm), muovi ja kipsilevy.
Tämä ei ole mikään hyvä ratkaisu kellarin seinille. Mutta mitä minun pitäisi käyttää sen sijaan?
Tässä on joitakin vaihtoehtoja, jotka olen miettinyt:
1. Poista kaikki aina betoniseinään asti ja maalaa se (silikaatimaalilla)
2. Kuten yllä, mutta laatoitus maalauksen sijaan
3. Pidä kaksoisseinät ja rapaa ja maalaa tiiliseinä. Ongelma on, että seinä on muurattu tiilet pystyssä (pitkä sivu) ja siten epävakaa. Siksi minun täytyy vahvistaa jollain tavalla.
4. Laita solumuovia (styroksi) tiiliseinälle ja rapaa ne ajatellen, että tämä on vahvempi kuin rappaus suoraan tiilille.
En todellakaan tiedä mitä tehdä. Tunnen vähän, että olen tilanteessa "Kuule poika, tee näin nyt".
Isodrän (100 mm), betoniseinä, ilmarako (noin 30 mm), tiiliseinä (50 mm), koolaukset (45 mm), eristys (45 mm), muovi ja kipsilevy.
Tämä ei ole mikään hyvä ratkaisu kellarin seinille. Mutta mitä minun pitäisi käyttää sen sijaan?
Tässä on joitakin vaihtoehtoja, jotka olen miettinyt:
1. Poista kaikki aina betoniseinään asti ja maalaa se (silikaatimaalilla)
2. Kuten yllä, mutta laatoitus maalauksen sijaan
3. Pidä kaksoisseinät ja rapaa ja maalaa tiiliseinä. Ongelma on, että seinä on muurattu tiilet pystyssä (pitkä sivu) ja siten epävakaa. Siksi minun täytyy vahvistaa jollain tavalla.
4. Laita solumuovia (styroksi) tiiliseinälle ja rapaa ne ajatellen, että tämä on vahvempi kuin rappaus suoraan tiilille.
En todellakaan tiedä mitä tehdä. Tunnen vähän, että olen tilanteessa "Kuule poika, tee näin nyt".
Hei!eriobe sanoi:
Aion juuri remontoida pesutupaa, joka sijaitsee kellarissa (maan alla). Edellinen omistaja oli laittanut lastulevyä seinille, joilla oli nyt mustahometta. Nämä olen nyt repinyt pois.
Isodrän (100 mm), betoniseinä, ilmarako (n. 30 mm), tiiliseinä (50 mm), koolaukset (45 mm), eristys (45 mm), muovi ja kipsilevy.
Tämä ei ole hyvä ratkaisu kellariin. Mutta mitä minun pitäisi laittaa tilalle?
Tässä on muutamia vaihtoehtoja, jotka olen keksinyt:
1. Revi pois kaikki betoniseinään asti ja maalaa se (silikonimaalilla)
2. Kuten yllä, mutta laatoilla maalin sijasta
3. Säilytä kaksinkertaiset seinät, rappaa ja maalaa tiiliseinä. Ongelma on, että seinä on muurattu tiilet pystyasennossa (pitkä puoli), ja siksi se on epävakaa. Siten minun täytyy vahvistaa sitä jollakin tavalla.
4. Laita solumuovi (styroksi) tiiliseinään ja rappaa ne ajatellen, että tämä on vahvempi kuin suoraan tiilille rappaus.
En todellakaan tiedä mitä tehdä. Tuntuu siltä, että olen tilanteessa "Kuule poika, tee näin nyt".
Miten teit lopulta? Meidän kellarissa on löytynyt samanlainen rakenne, enkä ymmärrä ilmarakon tarkoitusta?
Klikkaa tästä vastataksesi