13 495 lukukertaa ·
7 vastausta
13k lukukertaa
7 vastausta
Kaksinkertainen kipsi vai yksikertainen kipsi autotallin katossa?
Hei!
Olen rakentamassa autotallia.
Lounaalla tänään hyvä ystäväni sanoi, että todennäköisesti pitää olla kaksinkertainen kipsilevy katossa, jotta palovakuutus olisi voimassa.
Olen laittanut vain OSB-levyn ja "alapuolelle" yksinkertaisen kipsilevyn kattoon.
Mutta minulla on täysi mahdollisuus laittaa kaksinkertainen kipsilevy juuri nyt, sillä kattoa ei ole vielä tasoitettu eikä maalattu.
Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa, onko sääntö, että autotallin katossa on oltava kaksinkertainen kipsilevy vakuutuksen vuoksi.
Ystävällisin terveisin,
Fredrik
Olen rakentamassa autotallia.
Lounaalla tänään hyvä ystäväni sanoi, että todennäköisesti pitää olla kaksinkertainen kipsilevy katossa, jotta palovakuutus olisi voimassa.
Olen laittanut vain OSB-levyn ja "alapuolelle" yksinkertaisen kipsilevyn kattoon.
Mutta minulla on täysi mahdollisuus laittaa kaksinkertainen kipsilevy juuri nyt, sillä kattoa ei ole vielä tasoitettu eikä maalattu.
Olisin kiitollinen, jos joku voisi kertoa, onko sääntö, että autotallin katossa on oltava kaksinkertainen kipsilevy vakuutuksen vuoksi.
Ystävällisin terveisin,
Fredrik
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Jos se on asunnon kellarikerroksessa, onhan se järkevää asentaa kaksoiskipsi. Liittäen rakennettu autotalli ilman sisustettua ullakkoa, vete fan.
Minulla on kaksoiskipsi ja sprinkleri kellariautotallissani. Lähinnä siksi, että se toimii myös monenlaisena verstaan.
Minulla on kaksoiskipsi ja sprinkleri kellariautotallissani. Lähinnä siksi, että se toimii myös monenlaisena verstaan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Missasin, että TS:llä oli OSB kipsilevyn alla. Täysin oikein.
Jos tuli on saanut otteen autotallissa, ei varmaan ole väliä, onko katossa yksinkertainen vai kaksinkertainen kipsilevy.
En olisi kyllä halunnut korjata palanutta autotallia....anna sen palaa maan tasalle ja rakenna uusi...
Olisin itsekin tarvinnut palon päästäkseni eroon kaikesta krääsästä, jota on kerätty vuosien varrella....hihi
Auto ei ole voinut olla siellä sisällä piiitkään aikaan, valitettavasti.
Nyt puhun tietenkin erillisistä autotalleista, joissa on normaali kattokorkeus eikä ullakkoa yläpuolella.
En olisi kyllä halunnut korjata palanutta autotallia....anna sen palaa maan tasalle ja rakenna uusi...
Olisin itsekin tarvinnut palon päästäkseni eroon kaikesta krääsästä, jota on kerätty vuosien varrella....hihi
Auto ei ole voinut olla siellä sisällä piiitkään aikaan, valitettavasti.
Nyt puhun tietenkin erillisistä autotalleista, joissa on normaali kattokorkeus eikä ullakkoa yläpuolella.
Nyt eihän autotallia ole tarkoitus paloturvata, vaan viereisiä rakennuksia. Paloluokitus on palon leviämisen rajoittamiseksi (kipsi palaa huonosti). Vai oletko sitä mieltä, että jos autotalli syttyy palamaan, niin talonkin on parempi antaa palaa?bempe sanoi:Jos tulipalo syttyy autotallissa, niin ei sillä ole väliä, onko katossa yksi vai kaksi kerrosta kipsilevyä. En itsekään haluaisi korjata palanutta autotallia... mieluummin antaa sen palaa ja rakentaa uuden... Olisin itse tarvinnut tulipalon päästäkseni eroon kaikesta rojusta, jota on kertynyt vuosien varrella... hihi. Auto ei ole mahtunut sisään piiitkään aikaan, valitettavasti. Puhun nyt tietenkin erillisistä autotalleista, joissa on normaali katon korkeus eikä ullakkoa päällä.
Edit: Eli palosuojaus rakennetaan autotalliin, mutta ei estämään, ettei se pala.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi