Hei! Suunnittelemme autokatoksen hankkimista autotallin eteen. Mutta olemme kohdanneet pienen esteen. Kun olen etsinyt rakennusmateriaaleja, vaikuttaa siltä, että on tuskin olemassa liimapuupalkkeja, jotka riittäisivät katoksen tarvitsemaan jännevälille. Tilaa leveys on 663 cm, mutta löydän melkein vain 600 cm palkkeja. Olen tehnyt pienen yksinkertaisen piirroksen, joka selittää, miten olemme ajatelleet sen sopivan talon muihin osiin. Autotalli sijaitsee eräänlaisella rinteellä, joten naapurin nurmikko on melkein autokatoksen ja autotallin katon korkeudella.

Onko jollain vinkkejä, miten voimme ratkaista tämän? toinen rakennustekniikka? kaikki apu toivotaan!

Ystävällisin terveisin Henke

3D-suunnitelma autotallin vieressä olevasta autokatoksesta, jossa on ruskeita palkkeja ja punaiset seinät. Kokonaisleveys 663 cm. 3D-piirustus puurunkoisesta autokatoksesta, joka on 663 cm leveä; kymmenen palkkia ja kuusi pystytukea.

B bighenk sanoi:
Hei! Suunnittelemme carportin rakentamista autotallin eteen. Mutta olemme törmänneet pieneen esteeseen.
Kun olen etsinyt rakennusmateriaaleja, näyttää siltä, että tuskin löytyy liimapuupalkkeja, jotka ulottuvat carportin tarvitsemaan jänneväliin. Tilavuuden leveys on 663 cm, mutta löydän melkein vain 600 cm palkkeja. Tein pienen yksinkertaisen piirustuksen, joka selittää, kuinka ajattelimme sen sopivan talon muuhun osaan. Autotalli sijaitsee eräänlaisella rinnealueella, joten naapurin nurmikko on melkein carportin ja autotallin katon korkeudella.

Onko jollain vinkkiä kuinka voimme ratkaista tämän? joku toinen rakennustekniikka? kaikki apu toivottavaa!

Terveisin Henke

[kuva] [kuva]
Jos et halua tukipylvästä mihinkään kohtaan, ehkä rautaiset I-palkit, jotka voi mahdollisesti päällystää, ovat ratkaisu?

Tilaa palkit oikeassa pituudessa on helpointa.

Kyllä, saatavilla on liimapuupalkkeja juuri haluamassasi pituudessa. Ne eivät ehkä ole jokaisen rakennusliikkeen varastotuotteita, mutta ne voi tilata. Käytin 7,2m pituisia autokatoksessani. Kuitenkin omasi tulevat olemaan erittäin paksuja ja kalliita. Etkö ole harkinnut jotain muuta ratkaisua katolle?

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Voiko katolle kertyä lumikuormaa? Oletteko tehneet kantavuuslaskelman?

Näyttää siltä, että käytämme näitä mittoja.

Rakennesuunnitelma, jossa näkyy mitat ja materiaalit sivupylväille, keskuspylväille, päärimoille ja kattopalkkeille rakennusprojektiin.

S
B bighenk sanoi:
Kallistumme näihin mittoihin.

[kuva]
Mitkä kuormat olet määrittänyt?

S scorp1on sanoi:
Mitä kuormia olet määrittänyt?
0,55 kN/m2 - Pelti katto eristyksellä ja sisäpuolisella verhouksella
Sekä lumivyöhyke 3

S
90x270 GL30c aiheuttaa 2 mm ylimääräisen taipuman alkuperäisessä taipumassa (jos verrataan L/300), kaikki muut tarkastukset ovat ok. Tämä on kuitenkin merkityksetöntä ja siksi olisin valinnut 90x270 kattopalkiksi 90x315 sijaan. Säästät noin 1000 kr per palkki (90x315 vs 90x270), jos ostat ne 9 m pitkinä Beijerilta.

S scorp1on sanoi:
90x270 GL30c ylittää alkuperäisen taipuman 2 mm:llä (jos vertaa L/300), kaikki muut tarkistukset ovat kunnossa. Tämä on kuitenkin merkityksetöntä ja valitsisin siksi 90x270 kattopalkiksi sen sijaan, että menisin 90x315:lla. Säästät noin 1000 kr per palkki (90x315 vs 90x270), jos ostat ne 9 m pitkinä Beijeriltä.
Tiedän, että itse olen laiska enkä ole kovin hyvä lumenluonnissa katolta. Ajattelin siksi käyttää hieman suurempaa kokoa. Ja luulen, että tilaan erikoismittoja martinsonin toimittajalta.

S
Lumikuorma, jota lasketaan, on keskimäärin kerran 50 vuodessa toistuva, joten ei haittaa, vaikka et olekaan niin taitava lapioimaan kattoa. Lisäksi sinulla on käyttöaste, joka on 67 % (90x270), eli sinulla on 33 % marginaalia. Tämän lisäksi on myös muita turvallisuustekijöitä.

Ne 3 m, jotka jäävät yli, voit ehkä käyttää muissa rakenteissa? Mutta tietenkin teet kuten haluat.

S scorp1on sanoi:
Luminen kuorma, joka otetaan huomioon, on se, joka keskimäärin palaa 50 vuoden välein, joten voit olla rauhallisin mielin, ettei sinun tarvitse olla niin taitava katon lapioimisessa. Lisäksi sinulla on käyttöasteena 67 % (90x270), joten sinulla on 33 % marginaalia. Sen lisäksi on olemassa monia muita turvallisuustekijöitä.

Ne 3 m, jotka jäävät yli, voit ehkä käyttää muissa rakenteissa? Mutta teet tietenkin niin kuin itse haluat.
Hmm, ehkä pitäisi miettiä uudestaan. En vielä tiedä, kuinka paljon hintaero on, mutta se on luultavasti jonkin verran. Kiitos paljon palautteesta.

Olen viimeistelemässä piirustusta, mutta törmäsin suunnitteluhuomioon.

Näyttääkö hirveältä, jos katoksen paneeli ja katto eivät ole linjassa autotallin kanssa? Minusta tuntuu, että katto ulottuu liikaa naapurin nurmikolle, jos ne ovat linjassa, ja joudun rakentamaan niin kauas pylväistä, jos haluan paneelin olevan linjassa.

Laitan ylös pienen videon joka näyttää ohjelmasta jota käytän piirustukseen.

• Tykkään
questswe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.