Hei foorumi!
Yhdellä sukulaisellani on ongelmia omasta kaivosta tulevan veden kanssa, ja mielestäni tilanne on melkein surrealistinen. Vesi on rautaista ruskeaa, mutta samalla on todettu, että vedessä on rasvaa. Kuulostaa hullulta, että rasvaa voisi tulla luonnosta kaivoveteen. Muuten vedestä ei löydy mitään haitallisia aineita. Kaivo sijaitsee Etelä-Lapissa. Alueella on paljon järviä eikä kunnallista veden ja viemäröinnin palvelua ole näköpiirissä, mutta kuidut ovat vedetty ojan reunalle tontin ulkopuolelle, monilla on ongelmia raudan kanssa alueella. Mutta en ollut koskaan kuullut rasvasta vedessä ennen kuin tiskasin kyseisellä vedellä. Apuva!
 
AXS
Onko mitattu ulkopuolelta, että se on rasvaa?

On olemassa useita mineraaleja, jotka voivat muuten antaa rasvaisen pinnan.

Jos se todella on rasvaa, arvaan vuotavan pumpun tai että joku on heittänyt pekonia kaivoon.
 
Vahvasti rautapitoisen veden tapauksessa ilman kanssa syntyvät oksidit voivat veden pinnalla esimerkiksi näyttää öljyisiltä, samanlaisella sateenkaaren hohdolla kuin veteen läikkynyt bensiini ja dieselöljy, mutta ne eivät ole rasvaa siinä mielessä, että ne voisivat palaa. Ne ovat ruostetta ja rauta-hydroksideja eri muodoissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S
Mangaani voi myös muuttua mustaksi massaksi, joka tuntuu öljyiseltä.
 
  • Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.