Eroosion vaurioittama seinä putkella, halkeama vasemmalla. Oikealla reikään näkyy korkkia. Eri materiaalikerrokset erottuvat. Eroosion vaurioittama seinä, jossa reikä ja näkyvä korkkimateriaali. Seinän pinnassa on epätasaisuuksia ja värimuutoksia.
Hei!
Meillä on eroosioitunut seinä ja tarvitsemme apua. Olen ostanut 222 ja FA 180 rakenne- ja märkätilasilikonin.
Energiayhtiön ukko sanoi, että täytyy vain hakata irti ja levittää 222 ihan putkeen asti. Seinässä on korkkia syvemmällä, oikealla aukossa. Emme voi varaa salaojittaa.
Neljä kysymystä:
1. Koska vuonna 1934 seinään on käytetty jonkinlaista kokeellista betonia, joka syö itseään, eikö se vaikuta aika epäviisaalta?
2. Pitäisikö minulla olla korkkia putken ympärillä?
3. Jos on huono idea levittää betonia suoraan, ja korkki on väärin, mitä materiaalia minun pitäisi sitten käyttää?
4. Onko sinulla muita vinkkejä, ennen kuin ryhdyn siihen?
Paljon kiitoksia avusta!

Ystävällisesti
G

Onko se putki, jossa on syttyvää kaasua?
Tarvitaanko jonkinlaista palosuojausta?

Putsin, sementin tai betonin korjaamiseen suosittelisin husfix (tai esimerkiksi weber maxfix), joka on sementtipohjainen.
Silikonipohjainen kuulostaa mielestäni huonolta idealta, ellei kaasuputkessa ole jotain erityistä?

Ja miten salaojitus liittyy asiaan?
Luulisin, että vesi on putkelle haitallisempaa kuin mikään tiivistysaine.

• Tykkään
Gitarrist
  • Laddar…
Muistuttaa muuten minun kellarini seinää, joka on tehty sementistä ja suurista harmaakivistä. Se rapautuu myös.
Yleisesti ei pidä laittaa kovempaa laastia pehmeämmän päälle, joten jätä betoni pois.

• Tykkään
Gitarrist
  • Laddar…
Korkki on lämmöneristys betoniseinän sisäpuolella. Sisäpuolella on rappaus, joka on vaurioitunut kosteuden takia. Voit varmaankin työntää hieman kivivillaa putken ympärille, jossa korkki on, ja täyttää sitten pehmeällä laastilla, joka ei sisällä sementtiä. En ole koskaan kuullut erityisestä palotiivistyksestä kaasujohdon ympärillä.

• Tykkään
Gitarrist
  • Laddar…
David-O David-O sanoi:
Onko kyseessä putki, jossa on palavaa kaasua?
Vaaditaanko palonestoa?

Kun kyse on rappauksen/sementin/betonin korjauksesta, suosittelisin talofixiä (tai esimerkiksi weber maxfixiä), joka on sementtipohjainen.
Silikonipohjainen kuulostaa mielestäni huonolta idealta, ellei kaasun putkessa ole jotain erityistä?

Ja miten salaojitus liittyy asiaan?
Uskon, että vesi on putkelle huonompaa kuin mitä ikinä tiivistät sillä.
Kiitos

David-O David-O sanoi:
Muistuttaa muuten minun kellariseinäni, joka on tehty sementistä ja suurista harmaista kivistä. Se rapautuu myös.
Yleisesti ottaen ei pitäisi laittaa kovempaa laastia pehmeämmän päälle, joten jätä betoni pois.
Voi ei.

J justusandersson sanoi:
Korkki on lämmöneristys betoniseinän sisäpuolella. Sen sisäpuolella on rappaus, joka on heikentynyt kosteuden takia. Voit kyllä laittaa vähän kivivillaa putken ympärille, jossa korkki on, ja sitten täyttää pehmeällä laastilla, joka ei sisällä sementtiä. En ole koskaan kuullut erityisestä palotiivistyksestä kaasunputkien ympärillä.
Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.