Nimeni on Thomas ja olen työskennellyt jonkin aikaa kirvesmiehenä. Työskentelen kuitenkin timmermanina enkä ole kovin paljon tehnyt talonrakennustöitä.

Ajattelin vain kysyä nopeasti uteliaisuuden vuoksi.

Kun tehdään sisälle kaareva seinä, eli puolikuu, kun olen jo tehnyt runkokehikon, mitä käytän kaarteen tekemiseen? Kipsi vain murtuu, eikö?

Kiitollinen vastauksesta! :D

Kastelemalla kipsiä sitä voi taivuttaa. Kipsiä voi myös ostaa valmiiksi taivutettuna, mutta se on todella kallista.

Removeringsgips vaakasuorassa

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

P
Sitten nostetaan lanka kunnolla...

Vaimo on saanut päähänsä, että hän haluaa kaarevan/nurkan yhdelle seinistä. 90 astetta, säde 60 cm.

Olen onnistunut googlaamaan, että uritettu MDF-levy on olemassa, mutta! Se maksaa paljon ja sitä on vaikea saada. 2500 ja ylöspäin YHDEN levyn hinnasta.

Tarvitsenhan kaksi levyä, koska molemmat seinän puolet tarvitsevat levyn.
Minulla on käytettävissä upotussaha, jossa on 2 yhdistettävää 1,4 metrin kiskoa.
Kysymys kuuluu, voiko uritetun levyn tehdä itse. Kuinka syvälle luulette, että tulisi sahata? Onko kenelläkään pääsyä juuri uritettuun levyyn, josta voisi mitata? Ostetut levyt näyttävät olevan 9 mm paksuja. Ajattelin kuitenkin 12 mm niin, että ne tasoittuvat standardikipsin kanssa. Ja kuinka pitkä väli urissa pitäisi olla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.