15 004 lukukertaa ·
39 vastausta
15k lukukertaa
39 vastausta
Kaakeloida pistorasian ympärillä?
Ei, se on tavallinen vesikiila, sellainen, jonka voi ostaa halvalla Biltemasta, Julasta jne., se on toiminut hyvin lattian leikkaustöissäni. Tietenkin suosin leikkaamista, mutta se on usein vaikeaa, kun kyseessä on pistorasia, putket tai vastaavat.prototypen sanoi:Aiotko "kiinnittää" pistorasian saumaamalla?
Jos joudut jostain tuntemattomasta syystä irrottamaan pistorasian, aiotko rikkoa sauman?
Jos pistorasia menee rikki, saatko samanmuotoisen tilalle, pistorasian design voi muuttua.
Vesisuihkuleikkuri? Onko se jotain NC-ohjattua? Siinä tapauksessa se voi tehdä pyöreitä reikiä.
Älä missään nimessä leikkaa pistorasian ympäri, siitä tulee niin kutsuttu pizzeriavaroitus.
Protte
Pizzeriavaroitus?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Tässä on kahden annoskoon sarja, joka minulla on.
Se on hyvä, mutta ei halpa.
https://www.verktygsproffsen.se/produkt/Pro-Fit-Halsagsats-7383mm
Toimii kaakeliin, ehkä ei sovellu betoniin tai kovempaan keramiikkaan.
Se on hyvä, mutta ei halpa.
https://www.verktygsproffsen.se/produkt/Pro-Fit-Halsagsats-7383mm
Toimii kaakeliin, ehkä ei sovellu betoniin tai kovempaan keramiikkaan.
Jäsen
· Halland
· 4 558 viestiä
Köyhän miehen vaihtoehto, jota käytän, on leikata käsin kaarisahalla, jossa on pyöreä kovametalliterä, sekä käyttää papukaijapihtejä hienosäätöön. Minun täytyy yleensä uhrata pari laattaa, koska ne halkeavat, ja se vie vähän aikaa, mutta investointi on minimaalinen. Tämä toimii hyvin lasitettuja savilaattoja varten, jos laatat ovat kovia (mutta harvoin niitä on seinällä), se on tietysti työläämpää.
Melkein täytyy myöntää, kun tein kylpyhuonettani, minulla oli 2 laattaa, joissa oli reikä keskellä, jäljellä sunnuntai-iltana. Löysin huonolaatuisen tavallisen halvan kipsilevysahan, joka oli kulunut ruuvissa ja muussa. Porasin reiän keskelle betoniporalla, sitten laitoin vettä ja käytin sahaa takapuolelta todella hitaasti. Kesti vähän aikaa, mutta se riitti kahteen reikään, varmaan useampaankin, ja sain valmiiksi. Olisin joka tapauksessa heittänyt sahan pois, joten todella edullista, jos aikaa ei lasketa mukaan 
Sen tein minäkin ennen.Levin_m sanoi:Minun täytyy melkein myöntää, kun tein kylpyhuoneeni, minulla oli 2 laattaa, joissa oli reikä keskellä, jäljellä laittaa sunnuntai-iltana, löysin halvan tavallisen reikäporan kipsille, joka oli mennyt ruuviin ja muotoiluun. Poraasin reiän keskelle betoniporalla, sitten vettä päälle ja porasin reikäporalla takapuolelta erittäin hitaasti, kesti jonkin aikaa mutta se riitti kahteen reikään, varmasti useampiin ja sain valmiiksi. Olisin joka tapauksessa heittänyt poran pois, joten ehdottomasti halpa jos ei laske aikaa![]()
Laitoin kaakelini keittiöön Bilteman akryylipohjaisella kaakeliliimalla
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tatning-fix-och-fog/Fastmassa-LA315-2000017320/
Vastaavia löytyy tunnetuilta merkeiltä, kuten Bostik jne.
On itse asiassa aika mukavaa välttää sekoittamasta sementtipohjaista kiinnitysainetta, jossa on lyhyt avoin aika. Minulla oli myös hiekkakittitäytettyjä saumoja, ja luulen, että tämä kiinnitysmassa ei pysty siirtämään samoja voimia alustaan, se on luultavasti hieman joustava myös kuivuttuaan/jähmettyessään.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tatning-fix-och-fog/Fastmassa-LA315-2000017320/
Vastaavia löytyy tunnetuilta merkeiltä, kuten Bostik jne.
On itse asiassa aika mukavaa välttää sekoittamasta sementtipohjaista kiinnitysainetta, jossa on lyhyt avoin aika. Minulla oli myös hiekkakittitäytettyjä saumoja, ja luulen, että tämä kiinnitysmassa ei pysty siirtämään samoja voimia alustaan, se on luultavasti hieman joustava myös kuivuttuaan/jähmettyessään.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Miksi kitataan?
Protte
Protte
Erittäin hyvä kysymys, tuntui itsestäänselvältä vain silloin. Onhan se aika mukavaa tietää, että laatoitus laitetaan tasaiselle seinälle, muuten on ura, mihin tasoitenauhat pitää sijoittaa. Tietysti voi rakentaa ylös laastilla, mutta sekin on aika työlästä, erityisesti jos käyttää pieniä laattoja.prototypen sanoi: