Hei,

Olen asentanut klinkkeriä aiemmin, mutta en koskaan joutunut laittamaan niitä pistorasioiden ympärille. Nyt aion laatoittaa keittiön, ja siellä on 3 kpl 1 1/2 pistorasiaa, jotka ovat upotettu, miten laatoitetaan niiden ympärille? Täytyykö kansi ottaa pois? Ja siinä tapauksessa, kuinka varmistetaan, että kansi menee takaisin paikalleen?

Kyllä, saat poistaa kehyksen ja myös nostaa sisäosan pois, laatoittaa ja sitten asentaa sisäosan takaisin ja laittaa kehys paikalleen.
Jos laatta siirtää seinän pintakerroksen ulospäin verrattuna aikaisempaan, sijoittuu seinän sähkörasia liian syvälle. Sinun tulisi silloin joko siirtää sitä ulospäin, jos mahdollista, tai asettaa korotusrenkaat, joita on saatavilla ostettavaksi.

Tai käyttää reikäsahaa niihin, vinkkinä on ottaa reikäsaha ja tehdä se takapuolelta.

Joten minun täytyy siis katkaista virta ja irrottaa sekä suojusta että itse sisäosa, johon pistoke kiinnitetään? Sitten minun pitäisi vain laatoittaa suoraan yli? Tämä aiheuttaa sen, että pistorasia tulee ulommaksi, mikä ei näytä hyvältä? Suojuksen asettaminen laatan päälle ei ole helppoa, koska laatan reunat ovat epätasaiset (viistot reunat)?

Luulin, että laatoitus tehtäisiin pistorasian ympärille suojuksella?

Rei'ittäjäsahan käyttö paloihin, jotka ovat 10x30, tuntuu valitettavasti tuomitulta epäonnistumaan.

Suosittelen irrottamaan pistorasian kokonaan, laatoittamaan niin lähelle kuin mahdollista ja sitten käyttämään kulmahiomakonetta tai koska palat ovat melko pieniä, ehkä leikkaamaan laattapihdeillä. Sitten yritä saada kotelo pois, jos se on uusi, ehkä se on säädettävä tai osta "korotusrenkaita" ja asenna ne. Sitten saumaus eteenpäin kohti reikää, se jää kuitenkin pistorasian taakse. Se on paljon parempi kuin laatoittaa pistorasiaa vasten.

• Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
Ja kun poistat pistorasian laatoitusta varten:
1. Katkaise virta
2. Laita Ubåtar tai sokeripalasia kaapelin päihin niin, että ne ovat eristettyjä toisistaan ja ympäristöstä ennen kuin työnnät ne laatikon sisään laatoituksen ajaksi, jotta voit turvallisesti KÄYNNISTÄÄ virran, jos et voi asentaa pistorasiaa takaisin heti.

Viimeksi mainittu on sekä turvallisuusasia että mukavuuskysymys, jos esimerkiksi puhelin soi tai jokin muu estää sinua asentamasta pistorasiaa takaisin samana päivänä, haluat pystyä kytkemään virran, jos se menee useampiin asioihin kuin yhteen pistorasiaan.

• Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
snowjim sanoi:
Joten minun on katkaistava virta ja poistettava sekä suojakotelo että sisäosa, johon pistotulppa asennetaan? Sitten minun pitäisi vain laatoittaa suoraan päälle? Tämä saisi pistorasian ulottumaan kauemmas, mikä ei näytä erityisen hyvältä? Suojakoteloiden asettaminen laattojen päälle ei ole helppoa, kun otetaan huomioon, että laatat ovat epätasaisia (viistetyt reunat)?

Luulin, että laatta pitäisi asentaa pistorasian ympärille kotelon kanssa?

Reikäsahan käyttö 10x30 paloissa tuntuu tuhoontuomitulta.
Jepp, katkaise virta ja irrota molemmat osat. Laattapalat, jotka sijaitsevat siinä missä kotelon reikä on, leikataan niin, että ne sopivat reiän ympärille. Ole tarkka, ettet leikkaa liikaa. Juuri kuten sanot, pistorasian kehys tulee laattojen päälle sitten. Aivan samalla tavalla kuin tällä hetkellä, kun kehys sijaitsee pintamateriaalin päällä. Jos laatat ovat epätasaisia, voit käyttää saumausta kehyksen ympärillä, jos haluat.

Yksi vaihtoehto on tehdä kuten mainitsit ja laatoittaa kotelon ympärille. Sitten saat näkyvän sauman, mutta sekin voidaan saumata. Tämä ei kuitenkaan ole normaalia.

Reikäsaha on hyvä idea kun se toimii, mutta sinun tapauksessasi jokin muoto leikkaus tai kaakelipihdit ovat todennäköisesti parempia.

Leikkaa palat rasian ympäriltä ENNEN kuin laatoitat ne paikoilleen!

Tyyliin näin, toivottavasti sinulla ei ole samaa epäonnea kuin minulla, kun keittiön kaikki 8 sähkörasiaa osuivat levyjen keskelle.

• Pistorasiat asennettu keskelle mustia laattasaumoja keittiön seinällä.
  • Tykkään
snowjim
  • Laddar…
prototypen sanoi:
Typ så här, hoppas du inte har samma otur som jag då kökets alla 8 eldosor hamnade i mitten av plattorna.
Då tycker jag du hade tur ;) Det är ju det klart enklaste, smidigaste och snyggaste, bara att köra med en hålsåg - klart. Perfekt runt hål i rätt storlek på rätt plats utan mankemang ;) Mycket värre om du ska klippa till fyra plattor för varje uttag, det blir 32 plattor som ska kllippas till om du har 8 uttag :/

;)

Ehkä olisi onnistunut, jos olisin hankkinut reikäporan, mutta parhaimmillaan siitä olisi tullut 12,5 mm reiän ja reunan väliin. se on 10x 10 laattaa
Epävarmaa, olisiko se pysynyt kasassa.
Jos teet aukon ristiin, hiot pois hieman neljältä laatalta timanttiterällä.
Nyt tuli neljä pientä palaa jokaisen kojerasian ympärille.

Olen tarkka ja kärsivällinen, joten siitä tuli hyvä.

Protte

Mikä reikäsaha pitäisi olla? Muuten tuntuu, että on helpompaa käyttää vesisahaajaa ja sitten leikata suorakaide, missä pistorasia pitäisi olla?

Minullahan on reikäsahoja, mutta ne ovat puulle ja todennäköisesti myös metallille.

Aiotko "kiinnittää tiiviisti" pistorasian?
Jos sinun täytyy jostain tuntemattomasta syystä irrottaa pistorasia, pitääkö sinun silloin irrottaa sauma koputtelemalla?
Jos pistorasia menee rikki, saatko silloin samankokoisen pistorasian, kun pistorasiat suunnitellaan uudelleen.

Vesisuihkuleikkuri? Onko se NC-ohjattu? Jos on, se voi tehdä pyöreitä reikiä.

Älä missään nimessä leikkaa pistorasioiden ympäriltä, se antaa niin sanotun "pizzeriavarning".

Protte

• Tykkään
Baloch
  • Laddar…
Huomasin, että käytin 75 ja 85 mm reikäsahaa tehdessäni reikiä kipsiin ja OSB:hen. Mikä näistä sopii 1 1/2 -liitännälle? On aika vaikeaa sahata 1 1/2 reikää kipsiin ja OSB:hen, joten ei se liene helpompaa laatoissa, jotka lisäksi sahataan osittain monissa tapauksissa.

Uskon silti, että suorakaiteen muotoisen reiän sahaaminen vesisahalla on oikea tapa edetä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.