Hei!

Ajattelen antaa asentaa kaakelitakka. Sen paino on noin 1400 kg.

Onko kenelläkään täällä kokemusta siitä, onko ok asentaa sellainen "suoraan" betonilaatalle (joka on tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan)?

Eräs tuttu mainitsi minulle, että laatan tulisi olla vahvistettu alueella, jolle se asennetaan, esimerkiksi.

Myyjä sanoo (tietenkin) ettei ole mitään vaaraa.

Kiitos avusta!!
 
En ole suunnittelija, mutta 1400 kg on aika tuntuva pistekuorma, joten arvelen, että se riippuu siitä, miten laatta on suunniteltu ja millaiset maaperäolosuhteet ovat sen alla, että onko se mahdollista vai ei, sekä mihin kohtaan laattaa kaakeliuuni sijoitetaan. Vaikuttaa siltä, että vahvistus voisi olla paikallaan. Toivottavasti tulee lisää vastauksia joltakulta, jolla on paremmat suunnitteluosaamiset kuin minulla...
 
  • Tykkään
mothership
  • Laddar…
Riippuu täysin siitä, millaisesta betonilaatasta on kyse. Betoni itsessään kestää painon ilman ongelmia, mutta riippuen siitä, kuinka suuri taipuma on, voi syntyä ongelmia.
 
  • Tykkään
mothership
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Riippuu täysin siitä, millaisesta betonilaatasta on kyse. Itse betoni kestää painon ongelmitta, mutta taipuman suuruuden mukaan voi tulla ongelmia.
Kysy suunnittelijalta, se on minun vinkkini.
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluan sekä henkselit että vyön, ja kysyä joltain, joka työskentelee tämän parissa - onko tyypillisesti konstruktööri, joka voi laskea sen?
 
Onko se paalutettu, yli- tai alapuolisesti raudoitettu vai raudoittamaton?
 
  • Tykkään
mothership
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Onko se paalutettu, ylä- vai alapinta-aseistettu vai aseistamaton?
Sitä ei ole paalutettu. En tiedä eroa alapinta/yläpinta-aseistuksen välillä, mutta - Solumuovi, lattialämmitys/aseistus, sitten betonia päälle.
 
Sitten se kestää!!
 
  • Tykkään
ibrakadabra
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.