1 127 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Kaakeliuuni betonilaatalla
Hei!
Ajattelen antaa asentaa kaakelitakka. Sen paino on noin 1400 kg.
Onko kenelläkään täällä kokemusta siitä, onko ok asentaa sellainen "suoraan" betonilaatalle (joka on tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan)?
Eräs tuttu mainitsi minulle, että laatan tulisi olla vahvistettu alueella, jolle se asennetaan, esimerkiksi.
Myyjä sanoo (tietenkin) ettei ole mitään vaaraa.
Kiitos avusta!!
Ajattelen antaa asentaa kaakelitakka. Sen paino on noin 1400 kg.
Onko kenelläkään täällä kokemusta siitä, onko ok asentaa sellainen "suoraan" betonilaatalle (joka on tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan)?
Eräs tuttu mainitsi minulle, että laatan tulisi olla vahvistettu alueella, jolle se asennetaan, esimerkiksi.
Myyjä sanoo (tietenkin) ettei ole mitään vaaraa.
Kiitos avusta!!
En ole suunnittelija, mutta 1400 kg on aika tuntuva pistekuorma, joten arvelen, että se riippuu siitä, miten laatta on suunniteltu ja millaiset maaperäolosuhteet ovat sen alla, että onko se mahdollista vai ei, sekä mihin kohtaan laattaa kaakeliuuni sijoitetaan. Vaikuttaa siltä, että vahvistus voisi olla paikallaan. Toivottavasti tulee lisää vastauksia joltakulta, jolla on paremmat suunnitteluosaamiset kuin minulla...
Jos haluan sekä henkselit että vyön, ja kysyä joltain, joka työskentelee tämän parissa - onko tyypillisesti konstruktööri, joka voi laskea sen?
Klikkaa tästä vastataksesi