10 956 lukukertaa ·
3 vastausta
11k lukukertaa
3 vastausta
K24 sahatavara
Lisää kysymyksiä.... hei muuten
Missä ei tarvitse käyttää ns. "K24" puutavaraa talon runkorakenteessa. Käsitykseni mukaan vain kattotuoleissa ja lattianiskojen välillä 1. ja 2. kerros??? pitääkö paikkansa?? vai pitääkö ensimmäisen kerroksen lattianiskat olla myös sitä?? Kiitollinen vastauksesta.....
Missä ei tarvitse käyttää ns. "K24" puutavaraa talon runkorakenteessa. Käsitykseni mukaan vain kattotuoleissa ja lattianiskojen välillä 1. ja 2. kerros??? pitääkö paikkansa?? vai pitääkö ensimmäisen kerroksen lattianiskat olla myös sitä?? Kiitollinen vastauksesta.....
K24 käytetään kuten mainitsit lattiapalkistoissa, sekä ala- että välipohjissa. Voit myös käyttää alempaa lajitteluastetta, esim. K12, mutta silloin mahdollinen jänneväli on pienempi. Kattotuoleissa käytetään pääasiassa K24, mutta myös K12 ja o/s. Voi myös olla niin, että suunnittelija haluaa käyttää K-puuta muissa osissa, esim. yli isomman oviaukon ristikko. Vaihtoehtoja siihen ovat esimerkiksi liimapuuta, kerto tai teräs.
Kiitos vastauksista koskien K-virke. Nyt jotain muuta, voiko käyttää 45x195 pohja-aluslattiana, jossa jänneväli on 8 m, tuettuna perustuksesta 4 m välein... vai pitäisikö käyttää samaa mittaa kuin välipohjassa 45x220 :-/
Katso seuraavaa ketjua saadaksesi lisäkeskustelua 8m jännevälistä keskituen kanssa.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1073552269
Lyhyesti: K24 45x195 ei ole suositeltava, myös K24 45x220 on joidenkin taulukoiden mukaan liian heikko, mutta käy tietyin edellytyksin.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1073552269
Lyhyesti: K24 45x195 ei ole suositeltava, myös K24 45x220 on joidenkin taulukoiden mukaan liian heikko, mutta käy tietyin edellytyksin.
Klikkaa tästä vastataksesi