Lisää kysymyksiä.... hei muuten
Missä ei tarvitse käyttää ns. "K24" puutavaraa talon runkorakenteessa. Käsitykseni mukaan vain kattotuoleissa ja lattianiskojen välillä 1. ja 2. kerros??? pitääkö paikkansa?? vai pitääkö ensimmäisen kerroksen lattianiskat olla myös sitä?? Kiitollinen vastauksesta.....
 
Bob_the_builder
K24 käytetään kuten mainitsit lattiapalkistoissa, sekä ala- että välipohjissa. Voit myös käyttää alempaa lajitteluastetta, esim. K12, mutta silloin mahdollinen jänneväli on pienempi. Kattotuoleissa käytetään pääasiassa K24, mutta myös K12 ja o/s. Voi myös olla niin, että suunnittelija haluaa käyttää K-puuta muissa osissa, esim. yli isomman oviaukon ristikko. Vaihtoehtoja siihen ovat esimerkiksi liimapuuta, kerto tai teräs.
 
Kiitos vastauksista koskien K-virke. Nyt jotain muuta, voiko käyttää 45x195 pohja-aluslattiana, jossa jänneväli on 8 m, tuettuna perustuksesta 4 m välein... vai pitäisikö käyttää samaa mittaa kuin välipohjassa 45x220 :-/
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.