Hei,

Rakennan nyt sisäseinää ja yritän porata kattoon poravasaralla. Katto on betonia, ja pääsen maks 1 cm syvyyteen... sitten se pysähtyy.

Pora pyörii (minulla on 500w Bosch poravasara) ja vähän kiveä pöllyää ulos, kun yritän, mutta mitään ei tapahdu syvyyden suhteen. Ostin 60 kruunun betoniruuvin Piranhalta Clas Ohlsonilta, ei pitäisi olla mitään vikaa siinä. Mitä voidaan tehdä? Onko poravasara liian heikko?

Raudoitusrauta?

Ei näytä siltä, mutta ruuvi kuumenee todella paljon (osat siitä muuttuvat punaisiksi). En näe metallilastuja ruuvissa, kun se tulee ulos. Pitäisikö betonin poraamisen olla näin vaikeaa?

Krilleman
Jos raudoitustanko on vain 1cm sisään, sinun pitäisi pystyä näkemään metallipinta poranreiässä...

Taskulamppu (ei juuri sitä, tarkoitin taskulamppu mutta lue puhelin) voi olla hyvä valaista sillä...

Kirjoitat ruuvi, mutta tarkoitat varmaan poraa? Sillä onhan olemassa myös betoniruuvit, mutta niitä varten täytyy esiporata.

Oletko valinnut vasaratilan koneesta? Ja oikean pyörimissuunnan?
Minun Bosch-poravasara on toistaiseksi jauhanut kaiken betonin kuin se olisi styroksia ...

näen itse asiassa metallisen pinnan, vaikka se on reiän reunassa ja juuri siinä, missä se loppuu.
Mitä nyt sitten tehdään, testataan vierestä? Kuinka kaukana minun pitäisi siinä tapauksessa mennä?

Tarvitsen myös täyttää toisen reiän, joka jää, miten teen sen helpoimmin?

Ei, olen valinnut sen asennon, jota symboloi "ruuvi", tärisi helvetisti kun valitsin vasara-asennon ja testasin. Pitäisikö olla vasara-asento? Oikea suunta on ainakin.

Tarkoitan tietysti poraa :)

Kiitollinen avusta :)

Viimeksi muokattu:
headmaster200 sanoi:
Ei, olen itse asiassa valinnut sen tilan, joka symboloidaan "skruv" -kuvakkeella, tärisin ihan helvetisti kun valitsin vasaratilan ja testasin. Pitäisikö se olla vasaratila? Oikea suunta on, ainakin.
Joo, vasaratila on oikea, kun poraat betoniin. Sitten veikkaan, että sinulla on iskupora eikä poravasara. Tunnistan tuon tilanteen, kun aloitin kotona remontoimaan ensimmäistä kertaa. Painaa kuin hullu ja hiki valuu, mutta ainoa mitä tapahtuu on, että pora kuumenee ja pahimmassa tapauksessa tuhoutuu.

Sen jälkeen olen hankkinut oikean poravasaran ja se tekee valtavan eron. Nyt ei vaadita erityisen paljon vaivannäköä, vaikka poraisi kovemmatkin seinät.

arunnhagen sanoi:
Kyllä vasaratila on se, mitä tarvitaan, kun poraat betoniin. Sitten arvaan, että sinulla on iskuporakone eikä poravasara. Tunnistan tuon tilanteen siitä, kun aloitin remontoimaan kotona ensimmäistä kertaa. Paina täysillä ja hiki virtaa, mutta ainoa mitä tapahtuu, on että pora kuumenee ja pahimmassa tapauksessa tuhoutuu.

Sen jälkeen hankin oikean poravasaran, ja sillä on suuri ero. Nyt ei tarvita kovin paljon vaivaa poraamiseen, edes kovimpiin seiniin.
Juuri niin se on :)

Jos et halua ostaa poravasaraa, niitä voi vuokrata edullisesti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.