Ostin ankkurimassan Julasta muutama päivä sitten "Hard Head 2K-FIX".
Se oli juuri saapunut, joten en löytänyt sitä heidän verkkosivuiltaan. Joka tapauksessa tuubissa lukee, että se on tarkoitettu tiilille, betonille, kevytbetonille. Tyhmä kysymys ehkä, mutta olettaisin, että se toimii myös ulkona kalliolle?

Olen myös hieman hämmentynyt hinnoista. 300 ml maksoi 99 kr Julassa. Biltema myy 280 ml hintaan 190 kr ja Byggmaxilla 300 ml maksaa 250 kr.
Onko eri merkkien välillä suuria eroja?

Aion asentaa muutaman 12 mm raudoitustangon kallioon, mitä ankkurimassaa suositellaan?

Oranssi Hard Head 2K-FIX ankkurimassapakkaus, 300 ml, hyväksytty tiilille, betonille ja kevytsoraharkoille, sopii kierteille ja terästangoille.

se on ero, kyllä.
Työskentelin jonkin aikaa norrtullin tunneleissa ja porasin noin 3000 kappaletta 25x700mm reikiä, joihin kiinnitimme ankkurit kattoon.
Käytimme hiltin massaa, koska se täytti vaatimukset eroosiolle ja suoloille jne.
Tapauksessasi sen pitäisi kestää tiettyä kylmyyttä. Ja sen täytyy olla mukautettu siihen.
Epäilen vahvasti, että tämä tekee sen. Ne ovat kalliimpia.
Mene hiltin liikkeeseen ja osta sieltä. Tulee halvemmaksi tehdä oikein kuin tehdä uudelleen.

Viimeksi muokattu:
Aion rakentaa terassin sen päälle, joten vaihto tulee olemaan hieman hankalaa. Jos laatu voi erota paljon, niin vaihdan mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Sitten olen kerran päättänyt lopettaa halvimpien materiaalien ja tavaroiden ostamisen, koska liian monta kertaa olen pettynyt, kun olen ostanut halpoja huonoja tavaroita, jotka olen joutunut korvaamaan neljätoista kertaa sen sijaan, että yksi hieman kalliimpi, ja se tulee valitettavasti liian usein kalliimmaksi ostaa halpaa pitkällä aikavälillä - oma kokemukseni ainakin.

Tässä tapauksessa etsin ankkurimassaa sekä Hornbachilta että Bauhausista, mutta en löytänyt, ja saamaani apu paikan löytämiseen oli vitsi, joten luovutin siellä ja otin ensimmäisen, mikä löytyi Julasta.

näen kolme mahdollista ratkaisua.
1. Koska kyse on jostain, joka pitäisi pysyä raudan päällä eli painaa sitä alaspäin (jos arvaan oikein), niin kyse on lähinnä tuen vakauttamisesta siihen asti, kun kaikki on rakennettu ja valmista. Niin kauan kuin rauta menee pohjaan eikä voi vajota enempää, jatka massalla, jota sinulla on. Sen tulisi vain täyttää reikä niin, että rauta ei heilu. Voit oikeastaan käyttää tavallista yksinkertaista säkkibetonia. Kun kaikki on valmista ja kovettunut, kukaan ei voi liikuttaa sitä kuitenkaan.

2. Jos sitä kuormitetaan vetovoimilla, missä se voi yksinkertaisesti irrota ja sitten saada paskan, johon olet sen kiinnittänyt, liikkumaan, vaihda massa Hiltikseen. Sitten vuokraa ankkurimassapistooli Ramirentilta tai Hyreslandslagetilta.

3. Osta Beijeristä, Ankarmassa.
Sika ANCHORFIX-1
Tai
Fischer FIS SB 390 S

=)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
rolf sundblad ja 2 muuta
  • Laddar…
Täydellistä, mennään sillä mitä minulla on ja kiitos videolinkeistä.

jjajjamen. se sopii hyvin =)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.