Siis nyt alan väsyä. Miten minun pitäisi asentaa jalkalista, jos aion käyttää helmiponttia, joka on 12 mm, ja jalkalista on tyypillisesti 10 mm yläosassa. En voi laittaa sitä pontin alle vaan minun pitää laittaa se pontin päälle, mutta silloin listat ja jalkalista eivät täsmää korkeudessa? Ja haluaisin jalkalistakivet, miten sitten toimin? Jos laitan ovenkarmit myös pontin päälle, niin siihen jää 12 mm rako karmien ja seinän välille rintakorkeudesta ylöspäin. Jos laitan tuohon listan, listasta tulee 27 mm paksu. Apua, miten sen pitäisi olla. Verkosta ei löydy selkeitä kuvia.

B Bullebock sanoi:
Siis nyt alkaa väsyttää. Miten voin asentaa sokkelin, jos käytän helmiponttia, joka on 12 mm, ja sokkeli on tyypillisesti 10 mm yläosasta. En voi laittaa sitä pontin alle vaan minun täytyy laittaa se pontin päälle, mutta silloinhan listat ja sokkeli eivät ole samalla korkeudella? Ja haluaisin käyttää sokkelipalikoita, miten teen silloin? Jos laitan ovilistat myös pontin päälle, niin silloinhan jää 12 mm rako listan ja seinän väliin rinnan korkeudelta ylöspäin. Jos laitan siellä säätölistaa, listasta tulee 27 mm paksu. Apua, miten tämän pitäisi olla. Internetistä ei löydä selkeitä kuvia.
Hei! Miten ratkaisit lopulta ongelmasi? Olen aivan samassa tilanteessa ja uskon myös, että jos laitan laudan, ovikarmi näyttää liian paksulta... Olisin erittäin kiitollinen, jos voisit auttaa minua. Parhain terveisin!

B Beaam sanoi:
Hei! Kuinka ratkaisit lopulta ongelmasi? Olen täsmälleen samassa tilanteessa ja luulen myös, että jos laitan levyn, ovirunko näyttää liian paksulta ... Olisin erittäin kiitollinen, jos voisit auttaa minua. Parhain terveisin!
Hei, se ratkesi todella hyvin! Leikkasin kovalevystä 3 tai 6 mm, en muista, pitkäkapeita levyjä niin, että ne olivat 2 cm matalampia kuin varsinainen sokkeli, sitten liimasin ja naulasin dyckettipistoolilla kaikkiin sokkelilistoihin takaa ja sitten asensin vain sokkelin ja listan tavallisesti seinää vasten ja naulasin, sitten helmipontti asetin sokkelin päälle. Leikkasin sokkelin kulmat 45 asteeseen molempia listoja kohti, jotta se sopi listojen korkeuteen.

Muistuta minua ottamaan parempia kuvia lähempää sunnuntaina, jos unohdan!!

• Ovi auki vaalealle huoneelle, tiililattia ja kukkakuvioinen tapetti. Vaaleat karmit ja reunukset. Musta laminaattilattia.
  • Entree, jossa on valkoiset paneeliseinät ja kukkatapetti, kaksoisovi, avoin hylly ja tumma lattia. Seinät ja oven karmit valkoisia.
  • Aula, jossa on kukkakuviollinen tapetti, puupaneelit, tikkaat ja rakennusvalo. Kattolamppu palaa ja lattialla on ilmankuivain.
  • Kukkakuvioitu tapetti ja listoitettu ovi valonheittimen valaisemassa huoneessa.
  • Tykkään
Björkebo Frösön ja 3 muuta
  • Laddar…
B Beaam sanoi:
Hei! Miten lopulta ratkaisit ongelmasi? Olen täsmälleen samassa tilanteessa ja uskon myös, että jos laitan laudan, ovikehys näyttää liian paksulta... Olisin todella kiitollinen, jos voisit auttaa minua. Parhain terveisin!
Myös listan kulmat leikkasin 45 asteeseen niin, että se vastaa korkeutta peitelevyjen kanssa.

• Tykkään
Beaam ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos paljon! Se näyttää todella hienolta 🤩

B Beaam sanoi:
Kiitos paljon! Se näyttää todella hienolta 🤩

• Valkoisen paneeliseinän ja tumman lattian kulma, jossa on monimutkainen jalkalista.
  • Valkoinen pistorasia puupaneeliseinässä harmaalla lattialla nurkassa.
  • Valkoinen koristelista seinän ja lattian kulmassa, jossa näkyy pienet kulumat.
  • Pistorasia seinällä lähellä lattialistaa, jossa on naarmuja ja kulumaa. Alhaalla tumma lattia.
  • Koristelistojen yksityiskohta, joissa on maalia ja maalattuja lehtikuvioita.
  • Tykkään
  • Rakastan
Björkebo Frösön ja 2 muuta
  • Laddar…
Todella hienoa!😍

Hei! Ajattelin, että voisit ehkä auttaa minua. Olen asentanut helmipaneelit eteiseen enkä tiedä miten viimeistellä kulmat portaita vasten, joissa ei ole helmipaneelia. Kiitos paljon avustasi! 😸
Ensimmäinen:
En grå paneeliseinä, jossa helmiäislistat, kohtaa valkoisen kulman portaiden luona. Harmaata helmiponttipaneelia seinällä, päättyy kulmassa. Näkyvissä viimeistelyä odottava reuna, ei helmiponttia portaikon puolella.
Toinen:
Harmaa seinä, jossa näkyy helmiponttipaneelin reuna, vieressä puu- ja seinärakenteen välinen rako, takana eteinen portaikolla.

• Kulma, jossa helmipontti kohtaa maalatun seinän ilman listaa, näkyvissä asennuksen viimeistelyn tarve.
  • Tykkään
ISAR
  • Laddar…
B Beaam sanoi:
Hei! Ajattelin, että voisit ehkä auttaa minua. Olen laittanut helmiäislistat eteiseen enkä tiedä kuinka päättää erottimet portaiden kanssa, joissa ei ole helmiäislistaa. Kiitos paljon avustasi! 😸
Ainoa:
[kuva] [kuva]
Toinen:
[kuva]
Ettekö voi laittaa puista kulmalistaa?

B Beaam sanoi:
Hei! Ajattelin, että voisit ehkä auttaa minua. Olen laittanut helmipaneelia eteisessä enkä tiedä miten viimeistelen kulmat portaiden kanssa, joissa ei ole helmipaneelia.
Ensimmäinen:
[kuva] [kuva]
Toinen:
[kuva]
B Bullebock sanoi:
Et voi laittaa puista kulmalistaa?
Kyllä. Mutta miten teen sen? laitanko sen helmipaneelin päälle vai täytyykö minun katkaista viimeinen helmipaneeli kulmalistan leveyteen?

B Beaam sanoi:
Kyllä. Mutta miten teen sen? Laitanko sen helmipaneelin päälle vai pitääkö minun leikata viimeinen helmipaneeli kulmalistan leveyteen?
Olisin laittanut vain päälle! Se on tyylikästä!

• Tykkään
Beaam
  • Laddar…
B Bullebock sanoi:
Olin laittanut yhden päälle vain! Se näyttää hyvältä!
Kiitos paljon! 😊Aion kokeilla sitä ja kerron miten menee.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.