6 118 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Jalustan ja karmien sijoitus helmiponttipaneelin kanssa rinnan korkeudella
Siis nyt alan väsyä. Miten minun pitäisi asentaa jalkalista, jos aion käyttää helmiponttia, joka on 12 mm, ja jalkalista on tyypillisesti 10 mm yläosassa. En voi laittaa sitä pontin alle vaan minun pitää laittaa se pontin päälle, mutta silloin listat ja jalkalista eivät täsmää korkeudessa? Ja haluaisin jalkalistakivet, miten sitten toimin? Jos laitan ovenkarmit myös pontin päälle, niin siihen jää 12 mm rako karmien ja seinän välille rintakorkeudesta ylöspäin. Jos laitan tuohon listan, listasta tulee 27 mm paksu. Apua, miten sen pitäisi olla. Verkosta ei löydy selkeitä kuvia.
Hei! Miten ratkaisit lopulta ongelmasi? Olen aivan samassa tilanteessa ja uskon myös, että jos laitan laudan, ovikarmi näyttää liian paksulta... Olisin erittäin kiitollinen, jos voisit auttaa minua. Parhain terveisin!B Bullebock sanoi:Siis nyt alkaa väsyttää. Miten voin asentaa sokkelin, jos käytän helmiponttia, joka on 12 mm, ja sokkeli on tyypillisesti 10 mm yläosasta. En voi laittaa sitä pontin alle vaan minun täytyy laittaa se pontin päälle, mutta silloinhan listat ja sokkeli eivät ole samalla korkeudella? Ja haluaisin käyttää sokkelipalikoita, miten teen silloin? Jos laitan ovilistat myös pontin päälle, niin silloinhan jää 12 mm rako listan ja seinän väliin rinnan korkeudelta ylöspäin. Jos laitan siellä säätölistaa, listasta tulee 27 mm paksu. Apua, miten tämän pitäisi olla. Internetistä ei löydä selkeitä kuvia.
Hei, se ratkesi todella hyvin! Leikkasin kovalevystä 3 tai 6 mm, en muista, pitkäkapeita levyjä niin, että ne olivat 2 cm matalampia kuin varsinainen sokkeli, sitten liimasin ja naulasin dyckettipistoolilla kaikkiin sokkelilistoihin takaa ja sitten asensin vain sokkelin ja listan tavallisesti seinää vasten ja naulasin, sitten helmipontti asetin sokkelin päälle. Leikkasin sokkelin kulmat 45 asteeseen molempia listoja kohti, jotta se sopi listojen korkeuteen.B Beaam sanoi:
Muistuta minua ottamaan parempia kuvia lähempää sunnuntaina, jos unohdan!!
Myös listan kulmat leikkasin 45 asteeseen niin, että se vastaa korkeutta peitelevyjen kanssa.B Beaam sanoi:
B Beaam sanoi:
Kyllä. Mutta miten teen sen? laitanko sen helmipaneelin päälle vai täytyykö minun katkaista viimeinen helmipaneeli kulmalistan leveyteen?B Bullebock sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi