Hei,

Meillä on talo, joka on rakennettu vuonna 1960, ja ajattelimme rakentaa parvekkeen.
Olen ajatellut laittaa sääntöseinän, johon voin
asettaa kaikki poikkisäleet.

Sääntö pidetään kiinni kierteisillä tangoilla, jotka kiinnitetään betoniharkkotiiliin (kuvaillaan näin talon teknisessä kuvauksessa). Oletan, että parhainta on käyttää kemiallisia ankkureita, kuten Anchorfix tai jotain vastaavaa.

Nyt on olemassa jotain nimeltään 'perforoituja holkkeja' jotka tekevät
koko asiat vähän paremmiksi. Mikä määrää, että pitäisikö niitä käyttää
tai ei?

Onko kenelläkään kokemuksia kemiallisista ankkureista tai ankkurimassasta tai vastaavista ja voisiko antaa vähän neuvoja?
Parveke tulee olemaan 2,5 m korkeudella, joten ei olisi
mukavaa, jos parveke antaisi periksi ;)
 
Jos aiot kiinnittää reikätiileen, tarvitset varmaan noita holkkeja, muuten kuluu paljon ankkurointimassaa, ja se on kallista kuin kulta! Voisitko muuten laittaa mutterin ja prikan kierteellisen tangon sisäpuolelle? Voisi upottaa ja sitten viimeistellä, jos se on näkyvissä sisäpuolella... Muuten on olemassa aika hyviä muovitulppia, joita voidaan hienosti käyttää, kuormitus on tässä tapauksessa vain alaspäin, ei ole vetokuormitusta mistä puhua. Oletan, että sinulla on jonkinlaiset pylväät, joiden päällä parveke lepää ulkopäässä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.