J jimmie.p sanoi:
Asetin ne suoraan rappauksen sisään, laitan vähän ylimääräistä ja painan ne rappaukseen. Asetan 3-4 kappaletta ja sitten nostan rappauksen niiden ensimmäisten väliin ja työskentelen eteenpäin siirtäen sitten tappeja yksi kerrallaan, kun jatkan rappaamista. Tarkistin myös, että kaikki tapit ovat linjassa oikolaudan kanssa, kun rappasin pitkän muurin ja halusin välttää, että siitä tulee aaltoileva sivuvalossa.

Kostuta tapit hieman, kun ne ovat uusia, muuten ne voivat imeä vähän kosteutta rappauksesta ja mahdollisesti irrota.
Niin minäkin olisin tehnyt, jos olisin ammattilainen :) Muutaman vuoden päästä ehkä...

X xLnT sanoi:
Bauhausilla on metallisia avdragskiskoja, jotka voit helposti naulata kiinni ja siirtää mukanasi tarpeen mukaan.
Ne näyttävät identtisiltä niiden kanssa, jotka linkkasin ensimmäisessä viestissä, mutta siellä niitä sanotaan pysyviksi... :thinking:

Olen käyttänyt niitä seinän tasoitukseen Weber gypsum -materiaalilla, eikä niitä näkynyt jälkikäteen eikä ollut halkeamia. Kipsilaasti kestää ehkä enemmän?

joakim_j joakim_j sanoi:
Ne näyttävät identtisiltä kuin ne, jotka linkkasin ensimmäisessä viestissä, mutta siellä ne mainitaan kiinteinä... :thinking:
Huomasin, että löysit ne :)
Eihän mikään estä sinua poistamasta niitä.
Niin teimme me :)

C
joakim_j joakim_j sanoi:
Se vaikuttaa täydelliseltä minulle, koska voin silloin punnita ne rauhassa eikä tarvitse työskennellä kilpaa kellon kanssa, kun tehdas on tulessa.
Kaikki riippuu siitä, kuinka nopea on, mutta en huolehtisi liikaa, sinulla on aika hyvin aikaa.

X xLnT sanoi:
Missade att du hittat dom :)
Finns ju inget som säger att du inte kan ta bort dom.
Så gjorde vi iaf :)
Ei, tuo on kyllä totta. Sitten alan uskoa, että pelkoni voivat olla perusteettomia. Profiilissa on reiät, joiden arvaan toimivan eräänlaisena vahvikkeena, niin että se pitää sivut koossa niin sanotusti.

Solvskaftet Solvskaftet sanoi:
Olen käyttänyt niitä seinän rappaamiseen Weber gypsumilla, eikä niitä näkynyt jälkeenpäin eikä ollut halkeamia. Kipsivalu kestää ehkä enemmän?
Kipsivalu lienee pehmeämpi kuin KC-puts. Mutta se toimisi varmasti minullekin. Tarkoitan, jonkun täytyyhän olla testannut, että se toimii ennen kuin he alkavat myydä tuotetta.

C cpalm sanoi:
Kaikki riippuu tietysti siitä kuinka nopea olet, mutta en olisi kovin huolissani, sinulla on aika paljon aikaa käytettävissäsi.
Niin, ehkä stressaan turhaan, mutta en pidä sellaisista töistä, joissa kun kerran aloitat, ei oikeastaan ole enää paluuta.

Mutta ajattelen tehdä niin, että kokeilen erilaisia metodeja eri seinillä ja katson, mikä toimii parhaiten. Minulla on muutama pieniä seiniä, jotka päätyvät varaston sisälle ja niin edelleen, joten siellä se ei ole niin tarkkaa. Sitten suurin osa joka tapauksessa kaakeloidaan uudelleen, joten jos se ei tule täydelliseksi, voin aina tasoittaa sen vähän talonfixillä tai jollain.

Aja metallikiskoilla. Liimaa klikkaukset esim. sulaliimalla kiinni tai/ja ruuvaa ne tarkasti samaan tasoon ja suoraan sekä pysty- että vaakasuunnassa ja hio sitten ne... tulee 100 kertaa parempi ja helpompi laatoitus, jos seinä on suora ja tasainen...
Näkyvissä on vain kapea metalliviiva hiomisen jälkeen...

• Tykkään
joakim_j
  • Laddar…
kyllä, niin minä varmaankin teen, ainakin ensimmäisen seinän. Mutta minua kiinnostaa kokeilla myös ruuvattujen puusäleiden versiota.

Puulistoja käytetään luultavasti eniten, kun maalataan rappauksen päälle, koska pinta on tasaisempi sen jälkeen, kun ne on poistettu ja täytetty, mutta se vaatii enemmän työtä...

joakim_j joakim_j sanoi:
Ja lastulevyssä ei ole oikeastaan mitään jämäkkyyttä, sen näkee lattialla olevista levyistä, joten se toimii vain jos seinät ovat jo suoria, mitä minulla ei ole.
Tuskin silloinkaan.. Ne irtosivat, kun kiinnitin ne rappauksella.

C
joakim_j joakim_j sanoi:
Ja, ehkä huolehdin turhaan, mutta en pidä sellaisista töistä, joissa kun on kerran aloittanut, ei ole oikein paluuta enää.
Kyllä, mutta älä katso näin tätä työtä. Jos et käytä mitään nopeutuotetta, sinulla on useita tunteja aikaa ennen kuin on vaikeaa poistaa se, mitä olet levittänyt. Jos siitä tulee vähän ruma, kun poistat listan, ei sekään ole maailmanloppu. Se täytyy kuitenkin viimeistellä myöhemmin.

C cpalm sanoi:
Kyllä, mutta älä katso tämän tyyppistä työtä tuolla tavalla. Jos et käytä mitään nopeaa tuotetta, sinulla on useita tunteja aikaa ennen kuin on vaikea poistaa se, mitä olet levittänyt. Jos se näyttää vähän rumalta, kun revit listan irti, se ei ole myöskään maailmanloppu. Se pitää kuitenkin puhdistaa myöhemmin.
Joo, ehkä se ei ole niin vaikeaa kuin olen luullut. Mutta se on sellainen juttu, joka näyttää niin helpolta, kun joku tekee sen youtubessa, että sen täytyy olla tosi vaikeaa oikeasti, ajattelen.

Joka tapauksessa aion kokeilla vähän kaikkea, aloitan varmaan portaiden alla olevan seinäpätkän harjoittelulla...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.