Ulkona uskon, että se on epävarma rakenne kosteuden ja huollon kannalta. Lujuusmielessä se on merkityksetöntä. Ero jäykkyydessä teräksen ja puun välillä on vähintään tekijä 20.
Jos käännät rakenteen suunnan ja rakennat kaiken kerralla, voit pienentää huomattavasti mittoja. Olen laskenut liimapuupalkit 90x360 ja koolingit 45x95. Materiaalin puolesta noin 1000 kr halvempi.
Johdot risteyksissä tai jotain vastaavaa tarvitaan nurkkien vakauttamiseen.
Mitä se tarkoittaa ... pitääkö minun käyttää isompaa kokoa? Kestääkö HEA 200 kuorman?
Ei, sinun ei tarvitse käyttää isompaa kokoa. Lumikuorma ja hyötykuorma eivät saavuta maksimarvoaan samanaikaisesti.
Mmatsca2m sanoi:
Mitä mieltä olette siitä, että ottaisi IPE200 ja pulttaa paikoilleen painetun 45x170 vaihtoehtoisesti 45x195, jonka voi höylätä sopivaksi. Sen pitäisi myös parantaa lujuutta? Ajattelen, että on helpompi kiinnittää palkkeja jne. upotettuihin painettuihin palkkeihin.
Mielestäni näyttää järkevältä ratkaisulta. Ei lisää lujuutta, mutta helpottaa palkkikenkien jne. asennusta.
Jos käännät rakenteen suunnan ja rakennat kaiken kerralla, voit pienentää mittoja huomattavasti. Olen laskenut liimapuupalkkien mitaksi 90x360 ja naularimoille 45x95. Materiaalikustannuksissa, noin 1000 kr halvempaa.
[kuva]
Kulmat tarvitaan stabiloida ristiin menevillä vaijereilla tai jollain vastaavalla.
Tarvitsevatko kulmat tukea, vaikka päälle laitettaisiin vaikkapa terassilaudat? Tuleehan siitä melkein kuin "levy".
Oletko kiinnostunut ajamaan teräspalkilla ja haluat, että rakenne kestää mitä tahansa, niin lähellä Alingsåsta on paljon 20 m pitkiä HEB260-palkkeja, joiden uskon olevan saatavilla erittäin edulliseen hintaan. Lähetä PM, jos se kiinnostaa.
Jos käännät rakenteen suunnan ja rakennat kaiken kerralla, voit vähentää huomattavasti mittoja. Olen laskenut 90x360 liimapuupalkkeihin ja 45x95 naulakiskoihin. Materiaalikustannuksissa noin 1000 kr halvempi.
[kuva]
Ristikkäiset vaijerit tai jotain vastaavaa tarvitaan kulmien vakauttamiseen.
Olen harkinnut tämän tyyppistä rakennetta, mutta valitettavasti en voi rakentaa parveketta kerralla rakennusbyrokratian sääntöjen vuoksi. Maapinta-ala kasvaa liian suureksi.
Lisäksi haluan välttää pylvästä keskellä, koska aion käyttää parveketta autotallina ja pylväs olisi tiellä, koska en voi ajaa suoraan autotallin alle, vaan minun on käännyttävä oikealta.
Tässä on erittäin yksinkertainen luonnos. Vihreä alue on Korkea rododendronaita. Olen kirjoittanut auto mustiin suorakulmioihin havainnollistaakseni, missä niiden tulisi olla.
Jos haluat kokeilla teräspalkkia ja haluat, että rakenne kestää mitä tahansa, Alingsås'n lähellä on paljon HEB260-teräspalkkeja 20 metrin pituisina, jotka uskoisin saat erittäin edulliseen hintaan.
Lähetä yksityisviesti, jos se olisi mielenkiintoinen
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Olen lähettänyt yksityisviestin.
Se on luova haaste keksiä hyvä ratkaisu. Annan asian hautua yön yli. Onko vain sisemmät 2,2 metriä, jotka pitäisi olla parveke? HEB 260 on järeä juttu, joka kestää paljon, mutta painaa melkein 100 kg metriä kohden.
Se on luova haaste keksiä hyvä ratkaisu. Mietin asiaa yön yli. Onko vain sisemmät 2,2 metriä, jotka pitää olla parveke? HEB 260 on jykeviä juttuja, jotka kestävät paljon, mutta painavat melkein 100 kg metriä kohden.
Sen pitää olla parveke koko alalta, mutta minun täytyy ensin rakentaa 2,2 m rakennusluvan mukaan ja sitten lisätä vielä 3 m attefall-laajennuksena.
Alle aion asentaa TRP:ä, jotta autot saavat katon.
Yksi vaihtoehto, jota olen harkinnut, on rakentaa kehys ja asentaa TRP alareunaraudoitukseksi ja valaa parveke, mutta siitä tulee luultavasti erittäin kallista ja monimutkaista.
Betoni tulee varmasti kalliiksi ja monimutkaiseksi. Luulen, että on olemassa yksinkertaisempia ratkaisuja, mutta kuten sanottu, haluan miettiä asiaa hieman.
Oikeastaan konseptissa on vikaa, koska ei voi rakentaa parasta ratkaisua alusta alkaen. Se, että se rakennetaan kahdessa vaiheessa, pituus- ja leveysmitat sekä sisäänajomahdollisuudet (jos et halua napsia Rhododendronia), tekee siitä monimutkaisempaa. Jos rakentaisit vain sisäosan, voisi olla mahdollista korvata ulkoreunan pitkä palkki ristikolla, joka toimii samalla myös aitoina. Aivan kuten rautatiesilta. Voidaan myös korvata ulkoreunan palkki kahdella kolmenivelen kehikolla, mutta korkeus ei ehkä riitä siihen. Voidaan myös ajatella kahden diagonaalisen kantavan palkin lisäämistä (koskee sisäosaa), jotka auttavat vähentämään kuormitusta ulkoreunan palkilla niin, että siitä voidaan tehdä sirompi. Voit myös miettiä, voisiko rakennetta kaventaa. Jo se, että mennään 7 metristä 6 metriin, merkitsee paljon.