Hei!
Olen asentamassa koolauksia taloni ulkovuoren asennusta varten ja tajuan, että olen mahdollisesti ostanut liian ohuita koolauksia (22mm). Riittääkö tämä tuuletusväli vai pitääkö minun tehdä se uudelleen? :)

A
Riittää hyvin, kunhan sinulla on puu läktenin takana, sillä se on liian heikko kantamaan panelia, kun se naulataan kiinni.

Rejäl sanoi:
Riittää hyvin, kunhan sinulla on puu lautojen takana, koska ne ovat liian heikkoja kantaakseen paneelia naulattaessa.
Kiitos nopeasta vastauksesta :) Olen kiinnittänyt laudan vaakasuoraan pystysuoriin koolauksiin 220x45 60 cm välein, mutta arvaan, että tämä tulee olemaan liian heikko, kun se naulataan? @Rejäl

A
Fredrik Lindahl Fredrik Lindahl sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta :) Olen kiinnittänyt riman vaakasuoraan pystysuoriin uriin 220x45 jaolla 60 cc, mutta arvaan, että tämä on liian heikko, kun paneeli naulataan? @Rejäl
Kyllä, 22x45 halkeaa, kun naulaat paneelin; pienin yleensä käytetty koko on 28x70.

Rejäl sanoi:
Kyllä, 22x45 tulee halkeamaan, kun naulaat paneelin, pienin käytetty dimension on 28x70..
Okei, sitten minun täytyy varmaan tehdä se uudelleen.

…ja ei auta, vaikka ruuvaan ulkopaneelin paikalleen? Se tulee silti halkeamaan? @Rejäl

A
Okei, sitten minun täytyy kai tehdä se uudelleen.

...eikä auta ruuvata ulkopaneelia paikoilleen? Se murtuu silti? @Rejäl
Sillä ei ole merkitystä, valitettavasti kuten minä näen sen..

Toinen ongelma tällaisissa tapauksissa 22mm naulalistan kanssa on, että naula/ruuvi menee suurella todennäköisyydellä läpi listan ja puhkaisee tuulensuojakankaan (jos sellaista käytetään).

G Gabbe1 sanoi:
Toinen ongelma tällaisissa tapauksissa 22mm tikkaiden kanssa on, että naula/ruuvi todennäköisesti menee läpi tikkailta ja puhkaisee tuulensuojakankaan (jos sellaista käytetään).
Kyllä, tajuan sen myös. Kun nyt irrotan vanhan tikkaat, voinko käyttää samoja naulareiät, kun kiinnitän uuden? En tarvitse laittaa uutta tuulensuojapaperia myös? @Gabbe1

A
Jo, inser det också. När jag nu tar loss den gamla läkten, kan jag använda samma spikhål när jag fäster den nya? Jag behöver inte sätta ny vindpapp också? @Gabbe1
Voit teipata reiät ja halkeamat tuulensuojateipillä.

• Tykkään
Fredrik Lindahl
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.