21 442 lukukertaa ·
35 vastausta
21k lukukertaa
35 vastausta
Ikkunalauta marmorista tai asbestisementistä?
nyt onhan niin ettei kukaan tee sitä enää. leikkuaminen kivimateriaalilla tai betonilla ei myöskään ole aivan terveellistä.pelpet sanoi:Asbesti on itse asiassa vaarallisempaa kuin niin. On olemassa keskustelu siitä, kuinka vaarallista asbesti oikeasti on. Esimerkki, jonka muistan tuosta keskustelusta, on että jos leikkaat pahinta asbestityyppiä (krokidoliitti) kulmahiomakoneella 8 tuntia ilman suojaa, se vastaa terveysriskeiltään sitä, että poltat päivässä yhden tupakanaskin 60 vuoden ajan. Vähiten vaarallinen asbestityyppi (krysotiili) vastaa vain 6 vuoden tupakointia.
Syvä hengenveto, joka kuvaillaan van, vastaisi siis jossain määrin 2–250 tupakka-askia, riippuen asbestityypistä.
järvikivi onhan niin vaihteleva että sauma näkyytompa_62 sanoi:
Olen leikannut sellaisia levyjä kulmahiomakoneella ja timanttiterällä. Reunoihin tulee hieman lohkeamia (1-2 mm kokoisia) eikä niitä saa täysin suoriksi ja 90 asteen kulmaan vapaalla kädellä, joten jos ne pitää asentaa vierekkäin ja jättää minimaalinen sauma, ei se ole optimaalista. Parempi viedä ne siinä tapauksessa ammattilaiselle.
Sitten voit etsiä sitä yksittäistä vaarallista kuitua samalla kun me muut vältämme liiallista riskialtista käyttäytymistä, kuten repimällä asbestia sisätiloissa ilman suojaa tai sahaamalla eterniittiä, ilman että tarvitsee murehtia muusta.Jehu sanoi:
Kontekstissa on syytä huomauttaa, että asbestin ja keuhkosyövän kohdalla on sama tilanne kuin auringon ja ihosyövän kanssa. Yksi UV-säde riittää. Molemmissa tapauksissa kyse on riskin järkevästä hallinnasta (eli ei aurinkoa nakuna päiväntasaajalla, mutta ei myöskään burkaan pukeutuneena).
joten tarkoitat, että saan keuhkosyövän, koska olen kerran purkanut asbestia ilman maskiaterm sanoi:
Ottaen huomioon, että kolo ikkunalaudassa on luultavasti alemmassa mittakaavassa, ei vertaukseni ollut siis kovin huono! Kuitenkin pilailin, mikä luultavasti oli ilmeistä. Jos haluaa tehdä yhtälöstä mielenkiintoisemman, miten koko asia muuttuu, jos otetaan huomioon riskit autolla matkustamisesta edestakaisin kivikauppaan (pyytäen joko apua eterniitin leikkaukseen tai ostamalla uuden marmorikappaleen)?pelpet sanoi:
Vitsi sikseen, halusin vain tuoda esille, että on tärkeää pohtia kuinka suuria riskit oikeastaan ovat, juuri radonia ja asbestia esitetään tappovälineinä, vaikka ne ovat melko kaukana totuudesta.
Ei sitä toivota! Mutta riski on olemassa, kuten se yksittäinen auringonsäde, jonka sait Ibizalla 2005, voi aiheuttaa ihosyövän.SBH sanoi:
Jos se tuo lohtua sinulle, olen sahannut ikkunalaudan eterniittiä heikkolaatuisella maskilla, joka vuoti vähän. 40 vuoden päästä nähdään, oliko se fiksua.
ibiza? ei kai kukaan halua mennä sinne?term sanoi:Ei, toivottavasti ei! Mutta riski on olemassa, aivan kuten tuo yksittäinen auringonsäde, jonka sait Ibizalla vuonna 2005, voi aiheuttaa sinulle ihosyöpää.
Jos se lohduttaa sinua, olen katkaissut asbestityrnitikkunan luokittelemattomalla maskilla, joka vuoti hieman. Saa nähdä 40 vuoden päästä, oliko se fiksu tai ei.
en ole erityisesti peloissani asbestista. niin paljon muuta, mitä on käytetty, joka on ollut paljon vaarallisempaa.
Off topic: Riippumatta siitä, kuinka oikeassa on asbestin suhteen tai kuinka oikeassa pitäisi olla, on erittäin typerää suositella ihmisille sivuuttamaan suositellut turvatoimenpiteet, joita term mainitsi viestissä #3. Minulle se on vähän sama asia kuin suositella ihmisille ajamista ilman turvavyötä tai olla katkaisematta sähköjä työskennellessä niiden kanssa.
On topic: Jos et saa hienoja suoria leikkauksia, voitko sitten asettaa ne toinen puoli toisiaan vasten?
On topic: Jos et saa hienoja suoria leikkauksia, voitko sitten asettaa ne toinen puoli toisiaan vasten?
Toivottavasti keuhkosyöpä ja muut asbestiin liittyvät keuhkosairaudet voidaan korjata rutiininomaisesti 20 vuoden kuluttua. Ehkä jotakin kantasoluhoidon muotoa voisi käyttää vahingoittuneen keuhkokudoksen palauttamiseen?
mutta asbesti ei ole niin vaarallista kuin luulet.harry73 sanoi:Off topic: Riippumatta siitä, kuinka oikeassa on asbestin suhteen tai kuinka oikeassa pitäisi olla, on todella typerää suositella ihmisille, että he sivuuttavat ne suositellut turvatoimet, jotka term teki postauksessa #3. Minulle se on vähän sama asia kuin suositella ihmisille ajamista ilman turvavyötä tai sähköjen katkaisematta jättämistä, kun tehdään sähkötyötä.
On topic: Jos et saa kauniita suoria leikkuuksia, voitko sitten asettaa ne toinen puoli toisiaan vasten?
A
Allinug
Talon omistaja
· Västmanland
· 498 viestiä
Allinug
Talon omistaja
- Västmanland
- 498 viestiä
Syy siihen, miksi olisi hyvä saada leikkauspinnat keskelle/liitososana, on se, että reunat jäävät kauniisti pyöristetyiksi.
Mietin, voisiko olla olemassa jokin liitoskonsoli... Tai sitten pitää vain olla niin, että se on kahtena lankkuna ja huolehtia siitä, että ne hiotaan ja kiillotetaan kunnolla.
Mietin, voisiko olla olemassa jokin liitoskonsoli... Tai sitten pitää vain olla niin, että se on kahtena lankkuna ja huolehtia siitä, että ne hiotaan ja kiillotetaan kunnolla.