14 812 lukukertaa ·
13 vastausta
15k lukukertaa
13 vastausta
Ikkunakannattelu
Ajattelin käyttää vaakasuorassa olevaa 45x195 ja luultavasti kahta pystysuoraa 45x195 hammarbandissa.
Ikkuna 10 (leveys) x 5 ja se on yksi kantavista seinistä, joille kattotuolit nojaavat. (peltikatto eristyksellä)
Ikkuna 10 (leveys) x 5 ja se on yksi kantavista seinistä, joille kattotuolit nojaavat. (peltikatto eristyksellä)
Jos kattotuoli tulee suoraan ikkunan yläpuolelle, saatat tarvita vahvistusta, mutta se riippuu siitä, kuinka paljon kuormitusta kattotuoli siirtää hammasbandille. Mutta koska ikkuna on vain metrin leveä, tuskin tarvitaan vahvistusta.
Omamassa, eli peltikatto ja eristys, ei ole merkittävässä roolissa, vaan lumikuorma on mitoittava tekijä.
Omamassa, eli peltikatto ja eristys, ei ole merkittävässä roolissa, vaan lumikuorma on mitoittava tekijä.
Liitän kuvan siitä, miten ajattelin rakentaa harjan. Kaksi kappaletta kokoa 195x45 pystyasennossa. Sisäpuolella olevaa sarjoitan uuteen sääntöön (45x120) ja teen tilaa siihen. Ulkopuolella oleva tullaan asettamaan olemassa olevan säännön (34x70) päälle. Miten sijoitan ulkoreunalla olevan parhaiten? Uloimpana tai sisempänä kuten olen piirtänyt kuvaan? Mitä teen syntyvälle tyhjälle tilalle? Ehdotuksia?
Viimeksi muokattu:
Rakensin autotallin, jossa koolingit ovat 45*125. Ikkunani ovat 10*5 ja yksi kattotuoli tuli keskelle ikkunaa. Ruuvattiin 45*125 pystykoolinkien väliin ja kiinnitettiin se myös yläreunasta kattokannattimeen. Kattokannatin on vaakasuora 45*125. Tämä riittää enemmän kuin tarpeeksi. Laske taipumavastus, niin näet eron.
Ok, se kuulostaa hyvältä. Befintliga reglar är 34x70 och för att stärka upp + få lite mer isolering tänker jag regla med 45x120 innanför. Tänkte att det blir enklare lägga hammarbandet över båda och att bärigheten blir bättre då, men det kanske räcker att lägga den liggade på de nya reglarna så all belastning hamnar på dem?
Laita yksi pystysuoraan koko seinän pituudelle, sitten voit avata mihin tahansa kohtaan, jos haluat lisätä ikkunan tulevaisuudessa.
Onko mitään kommenttia kuvaan hammarbandista? Uusi pystysuora kantolinja (syy, miksi käytän kahta on se, että nykyiset tukipuut ovat liian lyhyitä, joten sen sijaan, että tekisin jatkoksen, asetan yhden kantolinjan lisää), pitäisikö ne sijoittaa mahdollisimman kauas sisäänpäin (kuten kuvassa) vai pitäisikö minun asettaa se ulkoreunaan asti? Mitä teen tyhjälle tilalle?
Onko 45x195 tarpeettoman tukeva? Minulla on vähän ylimääräistä puutavaraa siitä laadusta, joten ajattelin käyttää sitä.
Onko 45x195 tarpeettoman tukeva? Minulla on vähän ylimääräistä puutavaraa siitä laadusta, joten ajattelin käyttää sitä.
Klikkaa tästä vastataksesi