Kannattaisi myös olla varovainen "roligheten" kanssa. 1920-luvun uusklassismi tunnistettiin yksinkertaisuudesta ja hillitystä eleganssista, ja se oli reaktio vuosisadan vaihteen prameuteen. Arkkitehtuuria tuntevat ihmiset pitävät sitä aivan hulluna, jos valitset liian koristeellisen ruusukkeen 1920-luvun rakennukseen. Mielestäni kannattaa panostaa mahdollisimman lähelle alkuperäistä!

• Tykkään
yonna ja 1 muu
  • Laddar…
Pieni tarkennus: minun 20-luvun taloni oli alun perin pieni kahden perheen talo, jossa minun makuuhuone oli yläkerran keittiö. Tarkistin koko markkinat löytääkseni huoneeseen nykyisiä vastaavat stuktuurit ja huomasin vain, että niitä ei ollut saatavilla (n. 15 vuotta sitten). On mahdollista, että tarjonta on nykyään parempi, mutta olen samaa mieltä kalluns viestin kanssa: uudistetut ovat yleensä liian prameita.

Kattokruunu rosetti ja yksinkertaiset nelikulmaiset kattolistat 1920-luvulla rakennetussa talossa.
20-luku ja 20-luku. Kaikki klassismista lähes varhaiseen funkikseen voi olla oikein. Talossani, joka on rakennettu vuonna -25, rosetti näyttää tältä yhdessä yksinkertaisten neliöprofiilisten kattolistojen kanssa. Miltä se näyttää muiden huoneidesi katossa?
Jos haluaa muotoilla vapaasti, perinteinen menetelmä on muotoilla tulppa halutunlaiseksi ja sitten valaa se kipsiin. Moderni vaihtoehto voisi olla mallintaa se sketchup:ssa ja jättää 3D-tulostettavaksi solumuoviin? Hornstullissa taitaa olla printtausyritys. Mutta todennäköisesti kalliimpaa kuin kannattaa.

Kaikki näyttävät samanlaisilta kuin viestissä #10, mutta hieman vaihtelevan kokoisina, kuvassa oleva on suurin olohuoneessa.

AndersMalmgren sanoi:
Gipsstuckaturer kuten cpalm linkkasi on joitakin yksinkertaisempia esim

[linkki]
Tuo voisi toimia!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.