Hei kaikki

Ajattelin laittaa klinkkeriä tulevaan halliin. Nyt se on makuuhuone, jossa on puulattia. Lattianiskat ovat nyt cc60 ja puulattia niiden päällä. Ajattelin purkaa lattian ja asentaa lisäniskoja, jotta pääsen cc30:een ja sen jälkeen asentaa lattialevyn niiden päälle.

* Mikä koko niille lisäniskoille mielestänne tarvitaan, jotta siitä tulee tukeva ja notkumaton?

* Uskotteko, että 2 kpl 13mm lattialevyä olisi tarpeeksi tukeva? Onhan olemassa valmiita 30 mm levyjä myös, mutta ne ovat todella kalliita ja aiheuttavat liian suuren tasoeron viereiseen puulattiaan nähden.

Kiitos etukäteen!
 
Ajattelitko asentaa lattia-kipsilevyn suoraan lattiapalkkien päälle? Lattialastulevy ja sitten olisin valinnut tasoitteen kipsin sijasta.
 
Hmm joo, ajattelin lattiaa varten kipsilevyjä suoraan koolausten päälle. Vaikuttaa helpoimmalta? Vain liimata ja asettaa (ja ruuvata myös?)

Lattialastulevy ja tasoite, tuleeko siitä yhtä vankka? Laattalattian liikkuminen on minän-mielestä-ei-ei...

Ja tasoituslaasti vaikuttaa vaikealta. Vai kuinka? Olen vain normaalitaitoinen, joten kipsi tuntuu houkuttelevammalta siitä syystä...
 
Lattiakipsilevy ja kelluva ovat yleisimpiä menetelmiä ja ovat takuuvarmasti vakaita. Lattiakipsilevyjä koolauksilla en valitettavasti usko sekuntiakaan.
 
  • Tykkään
fremax
  • Laddar…
Ok, milloin käytetään lattiakipsiä? Puulattian päälle? Mutta miksi?

Jos laitan lattialastulevyä ja tasoitetta, pitäisikö minun silti asentaa koolaukset cc30?

Ja kuinka paksu tasoite tarvitaan?

Voiko muuten sähköinen lattialämmitys asentaa lastulevylle ja sitten tasoittaa?

Etsin mahdollisimman ohutta mutta kestävää lattiaa...
 
Ok, milloin käytetään lattiakipsiä? Lattialautojen päälle? Mutta miksi? Kyllä, sen sijaan että käytettäisiin tasoitetta.

Jos käytän lattialastulevyä ja tasoitetta, pitäisikö minun silti tehdä runko cc30? Kyllä, vakaus on tärkeää.

Ja kuinka paksua tasoitetta tarvitaan? Noin 15 mm kuituvahvistettua. Yleensä asetan vahvennusverkon lisävahvikkeeksi.

Voiko muuten asentaa lattialämmityksen lastulevyn päälle ja sitten tasoittaa sen? Kyllä, niin yleensä tehdään.

Etsin mahdollisimman ohutta mutta kestävää lattiaa...[/QUOTE] Mitä voi tehdä, on upottaa lattialastulevy niin että se on samassa tasossa lattianiskojen kanssa ja sitten tasoittaa.
 
Kiitos kaikesta palautteesta!

Tarvitaanko 22mm lattiavaneria?

Miten lattiavaneria alennetaan? Tuleeko paljon sahausta levyissä sovittamisen vuoksi? Miten se kiinnitetään palkkeihin?

Tarvitaanko cc30 eli laitetaanko lisätukipuita myös?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.