Olen rakentanut ikeagarderobia. Asennettu tukirakenteet ympärille ja laitettu OSB ja kipsilevy. Sitten palautustapetti. Kuten otsikossa lukee: Miten vältetään, että tukirakenteet näkyvät läpi OSB:stä ja kipsistä? Näkee, missä tukirakenteet ovat. Ne ikään kuin heijastuvat seinän läpi.

Kuvassa se ei ehkä ole yhtä selvästi nähtävissä, mutta asia on niin. Kuvan vasemmalla puolella se näkyy selvästi. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tein väärin.

• Ikean vaatekaappi sisäänrakennettuna seinään, jossa näkyy kevyesti kehikon ääriviivat vasemmalla puolella.
A
Olet luultavasti tasoittanut liian ohuelti kipsiupotuksissa, ja leikatuissa kipsireunoissa levittänyt liikaa tasoitetta niin, että siitä on tullut kohouma/harju..

• Tykkään
Farstatjej90 ja 3 muuta
  • Laddar…
Jos on tasoitettu huolellisesti, ei pitäisi olla lainkaan mahdollista nähdä, missä koolaukset ovat.

• Tykkään
katho75 ja 1 muu
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Olet todennäköisesti kittanut liian ohuelti kipsilevyn syvennyksiin, ja leikattuihin kipsireunoihin olet laittanut liikaa kittiä niin, että siitä on tullut pullistuma/humppara...
Olin erittäin säästeliäs kitin kanssa. Laitoin kittiä tarvittaviin kohtiin (kipsilevyjen väliin jne..). Mutta miten tämä voi aiheuttaa, että koolaukset näkyvät?

A Argastesnickaren sanoi:
Jos kittaustyö on tehty huolellisesti, ei pitäisi olla mahdollista nähdä, missä koolaukset sijaitsevat.
Olin huolellinen... hmm..

A
Se riittää, että on muutamia millimetrejä eroa, niin se näkyy viistovalossa..

Rejäl sanoi:
Riittää muutaman millimetrin ero, niin se näkyy valon suunnassa..
Mutta minä koolasin. Sitten suoraan päälle OSB ja kipsilevy. Miten koolaajat voivat näkyä läpi?

Voiko se olla tasoitereuna kipsilevyssä? Minä leikkaan sen pois kulmista ja aukkojen kohdalta.

J JohnyS sanoi:
Voisiko se olla kipsilevyn saumapaperi? Minä leikkaan sen pois kulmista ja aukoista.
Saumapaperi?

Tältä se näytti

• Vaatekaapin runko asennettuna puupaneeliseinää vasten, ilman ovia, kirjavalla puulattialla.
  • Rakennusprojekti: keskeneräinen seinärakennelma, jossa on puukehys ja valkoisia paneeleita. Edessä on lastulevy ja jakkara.
Kipsilevyn reuna on ohuempi reunassa, jotta nauhalle ja tasoitteelle on tilaa.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
S
Oikealla näkyy selvästi kipsilevyn syvennetty tasoitusreuna. Yleensä on helpointa leikata 5 cm reuna pois kulmista ja päistä, jotta välttyy tasoittamasta koko syvennystä.

• Tykkään
Moxmox ja 3 muuta
  • Laddar…
S sinuslinus sanoi:
Oikealla näkyy selvästi kipsilevyn syvennetty kittireuna. On yleensä helpointa leikata 5 cm reunasta kulmissa ja päädyissä, jotta ei tarvitse kitata koko syvennystä.
Mitä? Minusta koko levy näyttää samalta

A
M Mjärn sanoi:
Mitä? Mielestäni koko levy näyttää samalta
Minkälaisen kipsin olet asentanut?

M Mjärn sanoi:
Olin hyvin säästäväinen tasoitteen kanssa. Levittelin tasoitetta paikkoihin, joissa sitä tarvittiin (kipsilevyjen väliin jne.). Mutta miten tämä saa aikaan, että koolaukset näkyvät?
Koolaukset eivät näy OSB:n ja kipsin läpi, tasoitus on riittämätöntä.
M Mjärn sanoi:
Mitä? Mielestäni koko levy näyttää samanlaiselta
Sitten sinun tulisi katsoa tarkemmin ensi kerralla tai ulkoistaa työ.

• Tykkään
katho75 ja 5 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.