39 977 lukukertaa ·
100 vastausta
40k lukukertaa
100 vastausta
Miltä hyväksi rakennettu ulkoseinä näyttää?
Varmista, että ulkopaneelin takana on ilmarako, ilman sitä tulee ongelmia eli julkisivu lahoaa hitaasti.
/Kent
/Kent
No, en tiedä, kuinka paljon paremmin ristikkotukipuu toimii. Olen ehkä vähän sitä mieltä, että seinän kokonaisenergiankulutus ei vaikutu niin paljon itsessään ristikkotukipuusta, vaan siitä, kuinka paljon puuta ja kuinka paljon eristettä on. Eli kevyet puut Masonite-palkeilla antavat paremman energiatehokkuuden, koska puuta on vähemmän seinässä.Suhagg sanoi:
Mutta näin minä ajattelin. 195 + 45 antaa paksumman ja paremmin eristetyn seinän kuin 220 mm. Mutta ennen kaikkea, minulla on pystysuora paneeli, joten laitan 25x50 naulalistat vaakasuoraan 45x45, mikä antaa hyvän jäykkyyden naulalistalle ja paneelille, kun on massiivipuuta naulalistojen takana. Muuten uskon, että on parempi käyttää 28x70 naulalistana. Julkisivupaneelin ei tarvitse olla erityisen jäykkä vetääkseen ulos naulat, jotka ovat kiinni vain 25x50 listassa huonolaatuisessa puutavarassa (kuten kantavissa listoissa usein on).
Kyllä ja kyllä.
Solumuovi on tuulenpitävä ja diffuusion avoin. Joten kun vain saumojen tuulenpitävyyden saa taattua (mikä voi olla haastavaa), voi luopua muista tuulensuojista, eli ei ole tarvetta tuulipaperille/tuulenkalvolle/ulkogipsille/asfalttilevylle.
Olen rakentanut 70+170+45 ristiin omiin. 45-kerros on asennuskerros diffspärr mot 170-kerroksen. 70-koolaukset kiinnitetään pystysuoriin 170-koolauksiin 160 mm ruuveilla. Vinkki: esiporaa!
Viimeksi rakentaessani ruuvasin ne 5x110, ja se toimi erinomaisesti, tällä kertaa minulla on kuitenkin suurempi erä 6x120 ruuveja.Mikael_L sanoi:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta olen miettinyt, miten parhaiten kiinnittää solumuovi runkoon ja miten sitten kiinnittää koolaus solumuoviin. Naulataanko koolaus suoraan runkoon solumuovin läpi? Se tuntuu hieman epävakaalta vipuvarttoperiaatteen vuoksi, mutta solumuovi voi olla niin tukevaa, että sillä ei ole väliä? Olen yrittänyt katsoa, miten foam-järjestelmät puupaneelilla on rakennettu, mutta en näe sellaisia yksityiskohtia heidän piirustuksissaan.Gabbe1 sanoi:
Haluan ensin selventää, että en aio käyttää solumuovia ulkopinnassa tulevassa rakennuksessani, tämä ei tule kysymykseen minun tapauksessani ulkopuolisten vaakarimojen tarpeen vuoksi.
Muuten se toimii erinomaisesti "puristaa" 70mm S80 uritettua solumuovia spikläktin ja koolausten väliin, tein samalla tavalla aiemmassa rakennusprojektissa, silloin käytin 22x95 raakalauta läktinä ja 6x160mm ruuveja.
Muuten se toimii erinomaisesti "puristaa" 70mm S80 uritettua solumuovia spikläktin ja koolausten väliin, tein samalla tavalla aiemmassa rakennusprojektissa, silloin käytin 22x95 raakalauta läktinä ja 6x160mm ruuveja.
Jos teen näin, tarvitsenko jonkinlaisen tuuletuksen, jotta kondenssivesi, joka valuu ulkokipsin päällä, pääsee ohittamaan naulalistan? Vai onko se tarpeetonta?Mikael_L sanoi:
Tämä rakenne tuntuu koetellulta ja edulliselta. Käyttää 70-170-70 tuntui monimutkaisemmalta ja ehkä kalliimmalta kaiken ruuvaamisen kanssa.
Olisiko
tuulensuoja-70-170-70
halvempaa ja parempaa kuin
ulkokipsi-45-195-45
?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Kuten sanoin; masonitremsaSuhagg sanoi:Jos ajan näin, tarvitsetko jotain, joka tuulettaa niin, että jos kondenssia valuu ulkogipson päälle, se ohittaa spikläktin? Vai onko se tarpeetonta.
Tämä rakenne tuntuu koetellulta ja edulliselta. Ajatus 70-170-70 tuntui monimutkaisemmalta ja ehkä kalliimmalta kaikkine ruuvauksineen.
Olisiko
vindväv-70-170-70
halvempaa ja parempaa kuin
utegips-45-195-45
?
Jätin masonit-remsan huomiotta, mutta toisaalta sahasin spikläktenin halkosahalla niin, että sain 15° kallistetun yläosan, joka ohjaa veden ulospäin joka läktissä. Sitten minulla on slamfärg, joka päästää kosteuden ulos nopeasti ja tehokkaasti (sekä päästää kosteuden sisään tehokkaasti esim. saderintama :x).
Vinkki, jonka olen poiminut rakennustalolta.Suhagg sanoi:
Molemmat ovat melko nopeita, tunnin halkaisusahalla ja olet leikannut vinoksi 1000 metriä naularimaa, melkein ainakin.
Ainakin, jos joku ottaa vastaan sahan takana.
Monissa taloissa ei ole kumpaakaan, eikä julkisivu silti putoa.
Asetatko koko läktin 15 asteen kulmaan? Tuntuu järkevämmältä ja tukevammalta kuin koko ajan asetella masonit, jos aikoo tehdä jotain.Mikael_L sanoi: