Kipsiside Apoteketistä.
Ystävällisin terveisin Findus

Ei aavistustakaan, mihin sitä käyttäisin? Enkä myöskään halua kipsiä kellariin.

snowjim sanoi:
Käsityöläinen ei aio korjata sitä, koska hän ei nähnyt mitään outoa karmien nostamisessa "muutama" mm, hän ei tiennyt olosuhteista, jotka aiheuttivat sen olevan ongelma. Jos työ tarkastettaisiin, saataisiin todennäköisesti OK, kun listat ja kaikki muu olisivat paikoillaan.

Ajatuksena on sitten sahata pala ja maalata se (luultavasti spraymaalilla saadakseen tasaisen pinnan) ja sitten liimata se kiinni. Haluaisin välttää naulojen käyttämistä, koska ovessa on lasia ja se maksaa kuitenkin yli 3000 kr uutena.?
Jos tuntuu, että olet käyttänyt paljon rahaa oveen, ehdottomasti se pitäisi asentaa oikein, se onhan omaksi eduksesi. Ja ovilaajennus tuntuu ehdottomasti työläämmältä ja rumemmalta kuin vain karmien laskeminen ne ~5mm mikä tarvitaan.

Staffans2000
Juuri niin. Tee uudelleen, tee oikein.

Yleensä epäilen, että kukaan olisi ajatellut, olisiko käsityöläinen nostanut kynnystä 5 mm jostain "järkevästä" syystä. Nyt se tuntuu hieman hassulta, sillä meillä on robotti, joka haluaa ylittää yläreunan mahdollisimman helposti ja siksi on erityisen mielenkiintoista ratkaista tämä.

On aina helppoa sanoa "tee uudestaan, tee oikein", jos ei itse tarvitse käyttää aikaa. Tässä tapauksessa kyse on purkamisesta, joka kestää 1 tunnin, täyttämisestä sementillä 1/2 tuntia, odottamisesta jonkun viikon, uudelleen kokoamisesta 1 tunti. Eli kuitenkin ainakin 2 1/2 tuntia lisää, ja työ kesti alun perin 3-4 tuntia. Tiedän, että käsityöläinen ei tee tätä ilmaiseksi uudelleen, koska hän katsoo, että minun olisi pitänyt selittää ongelma etukäteen. Joten joko minun täytyy tehdä tämä työ itse tai maksaa joku 1000 euroa ylimääräistä, jotta se korjataan.

Ajatukseni on kuten sanottu juuri nyt liimata valkoinen 5 mm lista oven alareunaan ja tarvittaessa käyttää lateksia peittämään mahdollinen sauma. Olen erittäin epäileväinen siihen, että kukaan koskaan huomaa sitä, ellen osoita sitä. Mitä tulee karmin ja holvin väliseen alueeseen, laitan kuten sanottu rappausta sinne ja mahdollisesti jonkun saumamassan, se ei näin ollen tule olemaan jotain, mihin kiinnittää huomiota.

Voin tietenkin kysyä, mitä hän haluaa tämän korjaamiseen, mutta olen melko varma, että se maksaisi vähintään 1000-1500 euroa. Ei myöskään pidä unohtaa riskiä, että voi syntyä muita vikoja materiaalille, kolhuja, maalin kuluja tai muuta, mikä on helppoa, jos se pitää purkaa ja koota uudelleen.

Ovi, jonka sinulla on, on valmistettu kevyestä kehyksestä ja yksikerroksisesta lasista, eikä se ole erityisen äänieristävä. Ennen kuin teet mitään, voit testata, kuinka paljon ääntä kulkee kynnyksen yli. Aseta kylpypyyhe peittämään rako, kun ovi on kiinni. Jos ei ole suurta eroa kylpypyyhkeen "äänieristimenä" käytön tai käytön välillä, en tekisi mitään kynnyksen tai oven kanssa.

thomas33 sanoi:
Ovesi on valmistettu kevyellä rungolla ja yksinkertaisella lasituksella, joka ei ole kovin äänieristävä.
Ennen kuin teet mitään, voit testata kuinka paljon ääntä kulkee kynnyksen läpi. Laita kylpypyyhe niin, että se peittää raon, kun ovi on kiinni. Jos ilman pyyhettä ja pyyhkeen kanssa "äänieristimenä" ei ole suurta eroa, en tekisi mitään kynnyslistalle tai ovelle.
Tämä pitää paikkansa, se on puristemuovattua, mikä luultavasti tarkoittaa, että siinä on paljon ilmatilaa ja pahvia. En tiedä, tarkoittaako tämä automaattisesti, että se eristää huonommin? äänieristysmatot yleensä eristävät melko hyvin, vaikka niissä on paljon ilmaa. Joka tapauksessa, koska kyseessä on lasiovi, sen ei todennäköisesti odoteta omaavan mullistavia arvoja äänen eristyksessä.

Olemme tehneet pari testiä, ja jos meillä on musiikkia huoneessa normaalilla äänenvoimakkuudellamme ja suljemme oven, se tekee yllättävän suuren eron itse asiassa. Kun laitamme pyyhkeen kynnykselle, se vaikuttaa selvästi kuultavasti positiiviselta.

• Tykkään
thomas33
  • Laddar…
Silloin näyttää olevan kannattavaa tehdä jotain asialle rakoa!

C
snowjim sanoi:
täyttää sementillä 1/2 tuntia, odota viikko
Mitä aiot täyttää sementillä? Sinulla on jo ylhäällä rako, joka tulee olemaan 5mm leveämpi. Se yleensä tiivistetään ja peitetään ovenkarmilla, mutta ymmärrän, ettet halua ovenkarmia. Mitä ajattelit sen sijaan? Kuten itsekin kirjoitat, on huono idea rapata rakoa umpeen, koska se halkeaa melko nopeasti.

cpalm sanoi:
Mitä sinä aiot täyttää sementillä? Sinulla on jo rako ylhäällä, joka tulee olemaan 5mm leveämpi. Se tiivistetään ja peitetään normaalisti ovilistalla, mutta ymmärrän, ettet halua ovilistaa. Mitä olet ajatellut sen sijaan? Kuten itse kirjoitat, on huono idea hioa rako umpeen, sillä se halkeilee melko nopeasti.
Ajatukseni on käyttää rappausta karmiin asti kuten on tehty aikaisemmin ja siihen päälle vetää jotain pehmeää saumaa, joka sietää vähän liikettä. Näin on tehty kaikille muille oville kellarissa ja se näyttää kestävän hyvin. Ehkä ainoa, mikä voisi olla hieman herkempi on, että ylhäällä 1 cm syvään uraan laitettu rappaus voisi olla parempi täyttää myös jollain pehmeällä saumalla.

Se pitäisi onnistua jotenkin, mutta se maksaa vähän, jos haluttaa listan sahaamaan ja sitten maalata sprayvärillä. Tietenkin minun on tarkistettava käsityöläiseltä, mitä maksaisi, jos hän sahaisi, poraisi ja asentaisi sen uudestaan, mutta tällä kertaa 5 mm alempana. Asennuksen purkamisen minun pitäisi itse voida ratkaista ja reikien täyttäminen ei ole mitään ongelmia, tietysti on odotettava viikko, jotta se kuivuu kokonaan.

Staffans2000
"On helppo sanoa 'tee uudelleen, tee oikein', jos ei itse tarvitse käyttää aikaa. Tässä tapauksessa kyse on purkamisesta 1 tunti, täyttö sementillä 1/2 tuntia, odottaa viikko, asentaa uudelleen 1 tunti. Eli yhteensä 2 1/2 tuntia lisää ja työ alun perin kesti 3-4 tuntia. Tiedän, että ammattilainen ei tee tätä ilmaiseksi, koska hän katsoo, että minun olisi pitänyt selittää ongelma etukäteen. Joten joko minun pitää tehdä tämä itse tai maksaa joku 1000 lapp extra saadakseni sen korjattua."

Minun on vaikea nähdä ongelmaa. Kuvien mukaan puuseppä on mitannut väärin ja poistanut rappausta oven aukon yläreunasta. Peittääkseen virheensä ja välttääkseen poistetun rappauksen palauttamisen, hän on asentanut oven ylemmäs kuin olisi tarpeen ja syyttänyt kaikesta sinua. – Sinun olisi pitänyt kertoa paralle raukalle, että haluat oven asennettavan oikein (jotta hieno kissa ei pääse karkuun?). Hämmästyttävän epäammattimaista!

Tee uudelleen, tee oikein!

Staffan

• Tykkään
Lars48
  • Laddar…
snowjim sanoi:
...Purkaminen pitäisi pystyä ratkaisemaan itse ja reikien täyttäminen ei ole mitään konstikasta, täytyy tietenkin odottaa viikko, että se kuivuu kokonaan.
On olemassa jotain nimeltä Husfix. Siitä on useita merkkejä.

Cascon valmistajasta kirjoitetaan
Pinnoitettavissa: 1-24 tuntia riippuen kerroksesta

Ja luin siitä eilen, joten näyttää siltä, että se sujuu melko nopeasti.

Sanotaan, että tekisin kaiken tämän itse, eli:

1. Irrota ovi ja karmin (8 ruuvia)
2. Täytä reiät talokorjausaineella ja odota vuorokausi
3. Poraa uudet reiät 5 mm alemmaksi ja asenna karmi uudelleen.

Kuinka paljon työtä luulette tämän oikeasti olevan? Voinko minä, joka en ole koskaan asentanut ovea tai ikkunaa aiemmin, saada tämän sopimaan ilman suuria ongelmia? Minulla on käsitys, että siihen tarvitaan melko paljon kokemusta, jotta kaikki on suoraa ja siistiä?

snowjim sanoi:
Ja luin siitä eilen, joten se näyttää sujuvan melko nopeasti.

Sanotaan, että tekisin kaiken tämän itse, eli:

1. Irrota ovi ja karmin (8 ruuvia)
2. täytä reiät talon korjausmassalla ja odota yksi päivä
3. Poraa uudet reiät 5 mm alemmaksi ja kiinnitä karmi uudelleen.

Kuinka paljon työtä luulette tämän olevan oikeastaan? Voinko minä, joka en ole koskaan asentanut ovea tai ikkunaa aiemmin, saada tämän sopimaan ilman hirveää sähläystä? Olen saanut sellaisen käsityksen, että tarvitaan melko paljon kokemusta saadakseen kaiken suoraan ja siistiksi?
Miksi odottaa?
Poraa reiät hieman laajemmiksi ja joko kiinnitä tulppia ankkurimassalla, joka kovettuu nopeasti, tai iske sisään puukiiloja. Noin 1,5 tunnissa sinun pitäisi pystyä siirtämään ovea 5 mm alas ja sitten jatkamaan eteenpäin.

snowjim sanoi:
Sanotaan, että tekisin kaiken tämän itse eli:

1. Purkaisin oven ja karmin (8 ruuvia
2. täyttäisin reiät talokorjauksella ja odottaisin vuorokauden
3. Poraisin uudet reiät 5 mm alemmas ja asentaisin karmin uudelleen.
2. Asenna adjufixer 8 kpl. Laske karmi alas kynnyksen alaosaan, sillä sille on jo tilaa kuvan mukaan. Valmista. 3 tuntia mukaan lukien korjaus ja suunnittelu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.