Laittaa lista niin hienon oven alareunaan emme tule tekemään, se on yhtä paha kuin kynnyksen nostaminen 8 mm.

Joten joko ovi on siirrettävä alas tai meidän on elettävä marginaalin kanssa.

Kiitän kuitenkin mielipiteistänne, mielenkiintoista kuulla, miten olisitte sen ratkaisseet :)

snowjim sanoi:
Sättää listan alhaalla niin hienolle ovelle emme aio tehdä, se on yhtä paha kuin nostaa kynnystä 8 mm...
Kuinka muutama millimetrin paksu, valkoiseksi maalattu lista tekisi ovesta rumemman?
Olen täysin varma, että kukaan ei huomaisi sitä ollenkaan.

FYI: Valkoiseksi maalattu, uritettu MDF ei ole erityisen "hieno".

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Kyllä, on hyvin mahdollista, että olemme liian tarkkoja ja siksi esitän kysymyksen täällä kuullakseni, mitä on kohtuullista odottaa.

Kuten sanottu, emme pidä kynnyksistä ja vältämme niitä niin paljon kuin mahdollista, lisäksi meillä on robotti-imuri, jonka pitää päästä kynnyksen yli, ja silloin pienempi on parempi, sillä edellisessä kynnyksessä sillä oli ongelmia päästä yli.

Tässä tapauksessa meidän on pakko olla kynnys, koska sillä on merkitystä äänen eristyksen kannalta (olemme testanneet), joten joko ovi täytyy siirtää alemmaksi tai kynnystä täytyy nostaa 8 mm.

Käsityöläinen on sanonut, ettei hän halunnut sahata karmin kohdalla eikä myöskään laatoilla, jotka ovat oven toisella puolella, joten se tehtiin näin saadakseen tasalle. Edelleen en ymmärrä, miksi ei haluta sahata karmin kohdalla, mutta olenkin maallikko aiheessa.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että joko meidän täytyy korjata se itse tai nostaa kynnys 8 mm. Minkä värinen lastulevy on, jonka asetamme alle, ei ole niin tärkeää, koska meillä on joka tapauksessa listat molemmilla puolilla peittämään.

Voimme kai sahata palan ja katsoa, pystyykö robotti pääsemään yli.

Mutta eikö tämä ole ulko-ovi?

Mitä pölynimurilla on tekemistä ulkopuolella?

KnockOnWood sanoi:
Mutta eikö tämä ole ulko-ovi?

Mitä imurilla on siellä ulkona tekemistä?
hehe mitä? Ei, jos se olisi ollut ulko-ovi, olisimme ehdottomasti halunneet tiivistää koko oven ympäri ;) Tämä on sisätiloissa ja robotti-imuri kulkee ajoittain huoneiden välillä, missä ovi seisoo.

Joten mitä sanotte, olemmeko liian tarkkoja, kun haluamme karmin asennettavan 8 mm alas vai onko se perusteltua?

Astun pois langalta.

Olen ehdottomasti pidentämässä ovea hieman. Tasoitus, hiominen ja sauman maalaaminen, niin täytyy olla todella haukansilmät ajatellakseen sitä.
Yksi asia mitä kukaan ei ole maininnut, on yksinkertaisesti oven laskeminen kynnyksen tasolle ja sen jälkeen pidentää se yläreunasta. Yläosassa oleva pidennysosa ei takuulla näy.

Kokemukseni robotti-imureista on, että ne ovat hirvittävän tarkkoja esteiden suhteen. Järjestä pieni esterata robotti-imurillasi ennen kuin alat rakentaa, jotta voit varmistaa, että se toimii.

Korkeiden kynnysten etuna on kuitenkin, että ne pitävät lian ja roskat poissa. Nyt en tiedä minkälaiseen huoneeseen ovi rajoittuu tai miltä teillä näyttää, mutta jos huoneen ulkopuolella on pienikin yhteys ulkoympäristöön, ei kestä kauaa ennen kuin kaikenlaista likaa leviää seuraavaan huoneeseen. Valitsin kynnyksettömyyden sijaan melko paksun kynnyksen eteisen ja keittiön väliin juuri tästä syystä, mutta me asumme myös maalla.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
PS! Vanhassa talossamme olen tosiaan joutunut sekä leikkaamaan että kanttaamaan ovia, jotta uusi standardi sopisi vanhempiin. Mutta kun kyse on kantatusta ovesta, en oikeastaan muista enää, mikä se oli. Luulen, että se oli nuorimman pojan huoneeseen. Niin paljon se huomaa.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
snowjim sanoi:
Joten mitä sanotte, olemmeko liian tarkkoja, kun haluamme karmien olevan asennettuna 8 mm alemmas vai onko se perusteltua?
Miksi kynnys ollenkaan?
Poista kynnys ja laske karmi ja ovi kunnolla alas, niin robotti on iloinen :)

Meillä ei ole kynnyksiä meidän kuusi vuotta vanhassa talossa.
Mutta ei toisaalta robotti-imuriakaan :cool:

C
Olen samaa mieltä niiden kanssa, jotka katsovat, että karmit tulisi katkaista ja laskea. Tee uudelleen, tee oikein :p Siten siitä tulee myös yläreunasta siistimpi.

Karmi onhan liian korkealla suhteessa kynnykseen. Uk kynnys ja karmi tulisi olla samalla tasolla. Lopeta oven kanssa säätäminen ja asenna karmi oikein.

• Tykkään
Lars48 ja 2 muuta
  • Laddar…
Freddex sanoi:
Karmen sitter ju för högt i förhållande till tröskel. Uk tröskel och karm ska vara lika. Sluta krångla med dörren och få karmen monterad rätt.
Onko tämä sitä mitä kutsutaan karmaksi? 😂😂

• Tykkään
Staffans2000
  • Laddar…
Ei ole mitään syytä asettaa karmin niin korkealle, ettei se ulotu kynnykseen, jotain on selvästi mennyt pieleen. Ja kynnyksen korottaminen entisestään on mielestäni väärä ratkaisu, vaikka se olisi helpoin vaihtoehto. Mielestäni voitte ehdottomasti vaatia, että käsityöläinen laskee karmin oikealle korkeudelle, mutta jos teistä itsestä tuntuu hankalalta pilata kaikki uudelleen, sanokaa hänelle, että hän voi välttyä siltä, jos hän pidentää ovea. Kuka tahansa voi kiinnittää puulistan ja kitata sen näkymättömäksi. Mutta joka tapauksessa hänen pitäisi korjata virhe haluamallanne tavalla.

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Käsityöläinen ei aio korjata sitä, koska hän ei nähnyt mitään outoa karmien korottamisessa "muutaman" mm:n verran, eikä hän tiennyt olosuhteista, jotka voivat tehdä siitä ongelmallista. Jos työ tarkastettaisiin, saisi todennäköisesti siitä silti hyväksynnän listojen ja kaiken muun ollessa paikoillaan.

Muutama teistä keskustelussa ehdotti oven jatkamista, minkä hylkäsin heti. Tämä vaikuttaa itse asiassa olevan toisiksi helpoin ratkaisu ongelmaan ja se voi myös tuottaa hyvän tuloksen.

Ajatuksena on siis sahata pala sopivan kokoiseksi ja maalata (luultavasti spraymaalilla saadakseni tasaisen pinnan) ja sitten liimata se kiinni. Haluaisin välttää naulaamista, koska ovessa on lasia ja sen uusi hinta on kuitenkin yli 3000 kr. Siitä jää todennäköisesti sauma, jonka sitten täytän lateksilla tai jollain vastaavalla. En halua tehdä mitään muutoksia itse oveen, jos mahdollista. Luultavasti ovi pysyy aina siinä missä se on, kunnes joku myöhemmin purkaa sen.

Täyttääkseni karmin ympäryksen, ajattelin laittaa rappausta toiselle puolelle ja listat toiselle puolelle. Ymmärrän, että rappaus voi todennäköisesti haljeta ajan myötä, joten minun on löydettävä jotain joustavaa laitettavaksi siihen, lateksi ei luultavasti ole tarpeeksi joustava, ehdotuksia?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.