Hei, meillä on tämä katto kahdessa makuuhuoneessa ja emme pidä siitä ollenkaan. Kannattaako kattoon asentaa korjauskipsi tasoittamaan sitä, vai onko järkevää levittää tasoitetta? Talon muissa osissa on kipsi, jossa on uurrettu sauma, josta pidämme enemmän. Onko se ainoastaan ruuvattu kattoon? Täytyykö sen olla kiinnitettynä runkoon?

Katto, jossa on harmaita puupaneeleja ja upotettuja spot-valoja.
 
R Rolle85 sanoi:
Hei, minulla on tämä katto kahdessa makuuhuoneessa enkä tykkää siitä ollenkaan. Pitäisikö asentaa remonttikipsi kattoon saadakseni sen sileäksi, vai kannattaako tasoittaa se? Muualla talossa meillä on kipsilevy, jossa on uritettu sauma, josta pidämme enemmän. Onko se kiinnitetty vain ruuveilla kattoon? Täytyykö se kiinnittää runkoon?

[kuva]
Huntonit on usein ruuvattu harvalaudoitukseen. Jos haluat vaihtaa kipsiin ja tehdä sen oikein, niin ruuvaisin huntonit-levyt alas ja korvaisin ne kattokipsillä. Luulen, että tasoittaminen vie huomattavasti enemmän työtä ja en ole varma, kiinnittyykö se kunnolla huntonitiin (kovalevymäinen materiaali) eli orgaaniseen aineeseen, joka hengittää eri tavalla lämpötilan mukaan kuin kipsi. Jos otat ne alas ja vaihdat kattokipsiin, voit myös vaihtaa valaisimien paikkaa, jos niin haluat.
 
Ajatteletko kiinnittäväsi liitoksen liitokseen? Se levy, johon viittaat, on periaatteessa sama kuin huntonit, joten sen pitäisi ehkä toimia, mutta itse olisin luultavasti poistanut vanhan katon. Se ei ole vaikeaa, vain poistaa kattolista huntonit-levyjen pitkältä sivulta ja etsiä ruuvinpäät, sitten vain ottaa rivi kerrallaan.
 
ei kukaan, joka olisi kokeillut tasoittaa kuviota?
 
R Rolle85 sanoi:
eikö kukaan ole kokeillut tasoittaa kuvioita?
Jos tarkoitat katon tasoittamista niin, että siitä tulee tasainen. Minun mielestäni, unohda se. Ajattele itse seisovasi siellä ja tasoittamassa ylös, sekä sitten hiomassa niin, että siitä tulee tasainen, ja niska sekä hartiat kärsivät paljon. Kestää varmaan monta tuntia ennen kuin olet tyytyväinen, ehkä useita kerroksia tasoitetta.
 
Remonttikipsi?
 
venyttää paperia katon yli?
 
  • Tykkään
Magnus E K
  • Laddar…
Kiitos.
Mutta mitä mieltä olette remonttikipsin laittamisesta suoraan Huntoniten päälle?
 
R Rolle85 sanoi:
Kiitos.
Mutta mitä luulette korjauskipsin laittamisesta suoraan Huntoniten päälle?
Se käy hyvin, mutta jos katto hiukan kaareutuu, se tulee näkymään selvästi, koska korjauskipsi on 6 mm paksu ja seuraa kaikkea alustaa. Huntonit hämää silmää, joten sitä ei näy. 13 mm kipsi on tasaisempi, mutta sen asentaminen ruuveilla on raskaampaa. Huntonitin pitkien sivujen alla on harvalaudoitus, johon voi ruuvata (saattaa olla myös lyhyillä sivuilla). Mutta huomioi, Huntonit-levyllä on hieman erilaisia mittoja, jotka eivät aina vastaa kipsin moduulimittaa. Sinun tulisi tarkistaa mitat.
 
Kyseessä on kaksi makuuhuonetta, joten voi olla vaikeaa nähdä, jos katto notkuu. Talo on rakennettu 90-luvulla muuten. Ajattelin lähinnä, voiko ohuemman korjauskipsilevyn ruuvata suoraan Huntonitiin riippumatta siitä, osuvatko ruuvit koolauspuihin.
 
Maalaa tavallisella korkealaatuisella maalilla. Kaikki syyt katoavat kahden kerroksen jälkeen. Käy läpi hiekkapaperilla poistaaksesi maalitahrat tai suuret epätasaisuudet.

Sitten maalaat vielä kerran. Valitse mielellään himmeä maali.
 
K Knight sanoi:
Maalaa tavallisella korkealaatuisella maalilla. Kaikki syyt häviävät 2 kerroksen jälkeen. Käytä hiekkapaperia poistaaksesi maalitahrat tai suuremmat epätasaisuudet.

Sitten maalaat vielä kerran. Valitse mielellään mattamaali..
kiinnostavaa, oletko testannut?
 
Ei kukaan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.