Hei,
olemme tehneet yläkerran kylpyhuoneremontin ja samalla purimme itse kylpyhuoneeseen kuuluneen saunan. Saunatila tekee takana olevasta makuuhuoneesta hieman suuremman.

Nyt minulla on hieman pohdintaa höyrysulusta. Olen asentanut höyrysulun sisäkattoon ja sivuseiniin, jotka menevät ulkokattoon päin.

Tarvitsenko myös höyrysulun seinälle, jonka takana on kylpyhuone ja lisätila? Lisätila on hieman eristetty, joten sitä voi ehkä pitää "sisäympäristönä"?

Sitten tuli mieleeni ajatus, että maalaisin makuuhuoneen kosteuden kestävällä maalilla, jos olisin epäonnistunut totaalisesti höyrysulun saumojen kanssa. Voiko näin tehdä?

Katso liitteenä oleva kuva.
Katto, jossa muovinen höyrysulku teipattu paikalleen, ja kysymyksiä sen asennuksesta biotilaan. Eristeet näkyvissä puurunkoisten seinien välissä.

Ei, älppäsiltoa ei pitäisi asentaa sisäseinään. Älä myöskään maalaa kosteantilanmaalilla, sillä ei ole merkitystä seinä/eristeen sisäpuolella olevan kosteuden kannalta. Tavallinen seinämaali on myös melko tiivis, mutta se, mitä haluat estää höyrysululla katossa, on kosteuden pääsy puuhun/levyihin sisätiloissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.