4 990 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
höyrynsulkukerros
Hei, miten tulisi toimia höyrynsulun kanssa seuraavassa tapauksessa: (katso kuva numeroituja viittauksia varten) Olemassa oleva ulkoseinä (1) on lisäeristetty 95 mm mineraalivillalla, mutta sisäpuolista höyrynsulkua ei ole. Taloon on rakennettu ylimääräinen kerros ja olen aikonut asentaa sinne höyrynsulun kattoon, viistokattoon ja ulkoseiniin (tukijalat) (3) yläkerrassa. Kuinka minun tulisi ratkaista se välipohjan osassa, joka on merkitty kuvassa (2)? Sinne tulee eristys, vähintään 220 mm. Pitäisikö minun viedä höyrynsulku viistokaton kautta alas, tukijalan kautta ja sitten ulos katon lappeelle saakka (4), eli koko (2) alueelle, vai pitäisikö minun pysähtyä höyrynsulun kanssa tukijalan ja välipohjan kohtaamiseen (5)? Alakerran ulkoseinässä ei ole höyrynsulkua, johon voisin yhdistää uuden höyrynsulun. Vai pitäisikö minulla olla ollenkaan höyrynsulkua, eli ei katossa, viistokaton ulkoseinässä yläkerrassa, koska sitä ei ole olemassa olevassa alakerrassa?
Viimeksi muokattu:
ei ole täysin helppoa sinun tapauksessasi, koska sinulla ei ole mitään höyrysulkua talossa, ei ole mukavaa yrittää täydentää 100 %:iin, kun joudut käytännössä tekemään kaikki tilat uudelleen saadaksesi sen paikalleen..
mutta ehkä kannattaa panostaa ensisijaisesti kylmään ullakkoon? siellä on yleensä eniten ongelmia. ota huone kerrallaan ja laita muovi sisäkattoihin, kun remontoit. yritä tiivistää sisäseinää vasten niin tiiviisti kuin mahdollista. jos sitten vaihdat sisäseiniä, voit jatkaa muovilla ja muovittaa seinät.
jätä kissanvintti toistaiseksi. se on varmaankin normaalisti kiinni? tiivistä muuten ovi sinne, ettet päästä turhaan kosteutta sitä kautta sisään. muussa tapauksessa sinun on purettava seinä muovittaaksesi koko vinokaton alas. eikä se taida olla kovin houkuttelevaa?
mutta ehkä kannattaa panostaa ensisijaisesti kylmään ullakkoon? siellä on yleensä eniten ongelmia. ota huone kerrallaan ja laita muovi sisäkattoihin, kun remontoit. yritä tiivistää sisäseinää vasten niin tiiviisti kuin mahdollista. jos sitten vaihdat sisäseiniä, voit jatkaa muovilla ja muovittaa seinät.
jätä kissanvintti toistaiseksi. se on varmaankin normaalisti kiinni? tiivistä muuten ovi sinne, ettet päästä turhaan kosteutta sitä kautta sisään. muussa tapauksessa sinun on purettava seinä muovittaaksesi koko vinokaton alas. eikä se taida olla kovin houkuttelevaa?
Yläkerta ei ole vielä valmis, joten olen melko vapaa tekemään mitä haluan.meckis sanoi:det är inte helt lätt i ditt fall, eftersom du inte har ngn ångspärr alls i huset är det inte kul att försöka komplettera till 100% då får du ju i princip göra om alla utrymmen för o få dit den..
men kanske satsa primärt på kallvinden? där brukar man ju ha mest problem. ta rum för rum o sätt plast i innertaken när du renoverar. försök täta av mot innerväggen så tätt det går. skulle du sedan byta innerväggar kan du ju ansluta vidare med plasten o plasta väggarna.
skippa kattvinden tills vidare. den är väl normalt stängd? täta annars dörren in där så du inte släpper in fukt den vägen i onödan. annars får du ju riva väggen för o plasta hela snedtaket ned. o det är väl inte så lockande?
Päätyjen seinärakenne onJohn J sanoi:
Paneeli
Rimoitus/Ilmarako
Tuulensuoja
45x195 runko / 195 eristys pystysuorassa
höyrysulku
45x45 runko / 45 eristys vaakasuorassa
OSB
Kipsi
Vinokattoon ja tukipuihin tulee seuraava rakenne raakapontin sisäpuolelle
45 mm ilmarako
170 eristys
45x45 runko / 45 eristys vaakasuorassa
höyrysulku
45x45 runko / 45 eristys pystysuorassa
kipsi (mahdollisesti OSB sijasta)
kipsi
jo det tror jag blir bra, men frågan är hur jag ska lösa det med ångspärr i "ullakkotila", dvs om jag ska dra ut den mot takfot på eller stanna vid stödbenen?meckis sanoi: