1 901 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Höyrynsulku - paperi?
Tarvitsen ajatteluapua.
Olen repimässä seinäverhousta vanhasta talosta, jotta voin jyrsiä sähkökaapeleita ym.
Näyttää siltä, että kyseessä on tavallinen paperi tuulensuojana / höyrysulkuna.
Toimisiko se, jos nitoisin tavallista paperia (esim. pakkauspaperi tai lattiapaperi) takaisin seinän palauttamiseksi?
Olen repimässä seinäverhousta vanhasta talosta, jotta voin jyrsiä sähkökaapeleita ym.
Näyttää siltä, että kyseessä on tavallinen paperi tuulensuojana / höyrysulkuna.
Toimisiko se, jos nitoisin tavallista paperia (esim. pakkauspaperi tai lattiapaperi) takaisin seinän palauttamiseksi?
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
Onko se harmaa papp(paperi) vai onko se musta papp enemmän tuulensuojapaperin kaltainen?
Tiedän, että jotkut talonvalmistajat käyttivät papp ympärillä kylpyhuoneen, mutta silloin matto oli höyrysulku, joten pappi oli oikeastaan vain pitämään eristeet paikallaan. Se, mitä nykyään kutsumme tuulensuojapaperiksi ac350, käytettiin jonkin aikaa "höyrysulkuna" ennen kuin muovi valtasi ja se on tiheämpi kuin paperi, mutta ei suoraan muoviakaan.
Tiedän, että jotkut talonvalmistajat käyttivät papp ympärillä kylpyhuoneen, mutta silloin matto oli höyrysulku, joten pappi oli oikeastaan vain pitämään eristeet paikallaan. Se, mitä nykyään kutsumme tuulensuojapaperiksi ac350, käytettiin jonkin aikaa "höyrysulkuna" ennen kuin muovi valtasi ja se on tiheämpi kuin paperi, mutta ei suoraan muoviakaan.
Kuulostaa siltä, että olet sitä mieltä, että talonrakentajat aikaisemmin eivät tienneet, mitä tekivät? Ne talot, joita olen ollut purkamassa, ovat kaikki käyttäneet paperia ilmasulkuna (tai höyryjarruna, kuten sitä nykyään kutsutaan).Åsa Lund sanoi:
Totta kai minulla on varaa siihen, mutta onhan ero ”kankaan” muutamille kymmenille ja eko ilmasululle, joka on 1600 rullalta plus toimitus.
Eko höyryjarru näyttää olevan kallis lähinnä siksi, että voidaan ja jotta se täyttää rakennusnormit vetolujuuden jne. suhteen.
Huom! Minulla ei siis ole faktaa tästä. Onko jollakin kokemusta?
Se on ruskea paksumpi papp. Luftspärr, uskon että sitä kutsuttiin aikaisemmin. Eli ei tervantuoksuinen vindpapp, jonka usein löytää ulkoverhouksen takaa.Rickard. sanoi:
Onko se harmaa papp(papper) vai onko se musta papp enemmän samanlainen kuin vindpapp?
Tiedän, että jotkut talonvalmistajat käyttivät papp kylpyhuoneen ympärillä, mutta silloin mattan oli höyrynsulku, joten pappen oli oikeastaan vain pitämään eristeen paikallaan. Se, mitä nykyään kutsumme vindpapp ac350:ksi, käytettiin joskus "höyrynsulkuna" ennen kuin muovi otti sen paikan ja se on tiukempi kuin paperi, mutta ei suoraan muovi myöskään.
Klikkaa tästä vastataksesi