574 lukukertaa ·
2 vastausta
574 lukukertaa
2 vastausta
Höyrynsulku lattiassa
Hei!
Olen rakentamassa eristettyä varastorakennusta pilareille (jota ei myöhemmin suljeta), joten sen alle pääsee kunnolla tuulettumaan.
Talviaikaan puolet tilasta tulee olemaan lämmitetty noin 5-10 asteeseen (työkaluille, polkupyörille, ulkokalusteille, kasvien talvisäilytykselle jne.), ja toinen puoli ehkä hieman yli 15 asteeseen (arvokkaammille tavaroille). Tilat erottaa eristetty seinä. Toinen puoli saattaa mahdollisesti käyttää myöhemmin vierashuoneena, jolloin sen lämpötilaa nostetaan tilapäisesti.
Koska rakennusta lämmitetään vain osittain ja lämpötila vaihtelee vuoden mittaan, olen ymmärtänyt, että minun tulisi käyttää höyrynsulkua (kuten Tecca T-Vap) seinissä ja katossa höyrynsulun sijaan. En kuitenkaan ole varma, pitäisikö minun laittaa höyrynsulku myös eristeen päälle lattiassa, vai pitäisikö lattia asentaa suoraan palkkien päälle?
Palkkien pohjalla minulla on öljykarkaistut aluskannakelevyt, ja niiden päällä mineraalivillaeristys.
Olen rakentamassa eristettyä varastorakennusta pilareille (jota ei myöhemmin suljeta), joten sen alle pääsee kunnolla tuulettumaan.
Talviaikaan puolet tilasta tulee olemaan lämmitetty noin 5-10 asteeseen (työkaluille, polkupyörille, ulkokalusteille, kasvien talvisäilytykselle jne.), ja toinen puoli ehkä hieman yli 15 asteeseen (arvokkaammille tavaroille). Tilat erottaa eristetty seinä. Toinen puoli saattaa mahdollisesti käyttää myöhemmin vierashuoneena, jolloin sen lämpötilaa nostetaan tilapäisesti.
Koska rakennusta lämmitetään vain osittain ja lämpötila vaihtelee vuoden mittaan, olen ymmärtänyt, että minun tulisi käyttää höyrynsulkua (kuten Tecca T-Vap) seinissä ja katossa höyrynsulun sijaan. En kuitenkaan ole varma, pitäisikö minun laittaa höyrynsulku myös eristeen päälle lattiassa, vai pitäisikö lattia asentaa suoraan palkkien päälle?
Palkkien pohjalla minulla on öljykarkaistut aluskannakelevyt, ja niiden päällä mineraalivillaeristys.
Tätä voisi luokitella "kesämökiksi" väliaikaisella lämmitykselläkohage sanoi:
Hei!
Olen rakentamassa eristettyä varastotaloa pilareille (jota ei aiota rakentaa umpeen), joten on ihan ok "puhaltaa" alta.
Talviaikaan puolet tilasta tulee olemaan lämmitetty noin 5-10 asteeseen (työkaluille, polkupyörille, ulkokalusteille, kasvien talvisäilytykseen jne.), ja toinen puoli ehkä noin 15 asteeseen (pienille tavaroille). Osat on erotettu eristetyllä seinällä. Toinen puoli saatetaan käyttää vierashuoneena myöhemmin, ja silloin korkeammalla lämpötilalla ajoittain.
Koska rakennus on lämmitetty vain hieman ja lämpötila vaihtelee vuoden aikana, olen ymmärtänyt, että minun tulisi käyttää höyryjarrua (kuten Tecca T-Vap) höyrynsulkumuovin sijasta seinissä ja katossa. Mitä en kuitenkaan ymmärrä, on se, pitäisikö minun käyttää höyryjarrua myös eristyksen päällä lattian osalta, vai pitäisikö vain asentaa lattia suoraan palkiston päälle?
Palkiston pohjalla on öljykarkaistuja alapohjalevyjä ja niiden päällä mineraalivillaeristys.
Tuulensuojalevy ja ei jarruja
Klikkaa tästä vastataksesi