1 016 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Lisäätkö Höyrynsulkukalvon, kun sinulla on höyryn jarru lattiassa?
Olen parhaillaan remontoimassa lattiaa eristetyn ryömintätilan päälle. Siihen tulee vesikiertoinen lattialämmitys ja parkettilattia.
Rakenteena on:
Trossbottenskiva
Cellulosa-eristys
Höyryjarru
Uratut lastulevyt
Parkettilattia
Olin juuri ryhtymässä parketin asennukseen, kun luin, että kaikki valmistajat näyttävät olevan sitä mieltä, että höyrynsulku pitäisi olla suoraan parketin alla lattialämmityksen yhteydessä. Pitäisikö minun asentaa tämä, vaikka minulla on höyryjarru lastulevyjen alla, vai riittääkö pelkkä höyryjarru?
Rakenteena on:
Trossbottenskiva
Cellulosa-eristys
Höyryjarru
Uratut lastulevyt
Parkettilattia
Olin juuri ryhtymässä parketin asennukseen, kun luin, että kaikki valmistajat näyttävät olevan sitä mieltä, että höyrynsulku pitäisi olla suoraan parketin alla lattialämmityksen yhteydessä. Pitäisikö minun asentaa tämä, vaikka minulla on höyryjarru lastulevyjen alla, vai riittääkö pelkkä höyryjarru?
Molemmat olisivat lattialämmön alla. Niiden välissä on uritetut lastulevyt.ACME sanoi:
Mutta sitten asetankin höyrynsulun. Ei ole riskiä, että kosteus jää jumiin sulun ja jarrun väliin?
Höyryjarrusi sijoitetaan lastulevyn/ lattialämmityksen alle, mutta höyrynsulku pitäisi olla päällä, parketin askeläänieristyksen alla, vaihtoehtoisesti yhdistelmävaihtoehtona kuten Tuplex.P pwb sanoi:
Normaalisti ei laiteta höyrynsulkua/höyryjarrua lattiarakenteeseen, mutta niin kauan kuin ryömintätilassa on kuivaa ja ilmastoitu, se ei todennäköisesti aiheuta haittaa.P pwb sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi