Olen parhaillaan remontoimassa lattiaa eristetyn ryömintätilan päälle. Siihen tulee vesikiertoinen lattialämmitys ja parkettilattia.

Rakenteena on:
Trossbottenskiva
Cellulosa-eristys
Höyryjarru
Uratut lastulevyt
Parkettilattia

Olin juuri ryhtymässä parketin asennukseen, kun luin, että kaikki valmistajat näyttävät olevan sitä mieltä, että höyrynsulku pitäisi olla suoraan parketin alla lattialämmityksen yhteydessä. Pitäisikö minun asentaa tämä, vaikka minulla on höyryjarru lastulevyjen alla, vai riittääkö pelkkä höyryjarru?

• Tykkään
Ballottola
  • Laddar…
P
Parkettivalmistajat vaativat höyrysulun, joten kyllä. Höyryjarru ei ole riittävän tiivis ja on väärällä puolella lattialämmitystä.

ACME sanoi:
Parkettivalmistajat vaativat höyrynsulkua, joten kyllä. Höyryjarru ei ole tarpeeksi tiivis eikä väärällä puolella lattialämmön suhteen.
Molemmat olisivat lattialämmön alla. Niiden välissä on uritetut lastulevyt.

Mutta sitten asetankin höyrynsulun. Ei ole riskiä, että kosteus jää jumiin sulun ja jarrun väliin?

P
P pwb sanoi:
Ne molemmat ovat lattialämmityksen alla.
Höyryjarrusi sijoitetaan lastulevyn/ lattialämmityksen alle, mutta höyrynsulku pitäisi olla päällä, parketin askeläänieristyksen alla, vaihtoehtoisesti yhdistelmävaihtoehtona kuten Tuplex.
P pwb sanoi:
Niiden välissä on uritettuja lastulevyjä.

Mutta sitten laitan höyrynsulun. Onko riskiä, että kosteus juuttuu sulun ja jarrun väliin?
Normaalisti ei laiteta höyrynsulkua/höyryjarrua lattiarakenteeseen, mutta niin kauan kuin ryömintätilassa on kuivaa ja ilmastoitu, se ei todennäköisesti aiheuta haittaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.