Hei, en tiennyt oikein, mihin foorumin osaan minun pitäisi laittaa tämä.

Olen tekemässä remonttia, joka on kasvanut vähän suuremmaksi kuin oli tarkoitus.
Talo on vuonna 1967 rakennettu rivitalo, jossa on tiiliseinä.
Olen lattian vaihtamisen yhteydessä Nivellgolviin poistanut kaikki seinäpinnan peitteet keittiöstä, eteisestä ja tulevasta kylpyhuoneesta.
Mietin nyt, pitäisikö minun laittaa höyryjarru tai höyrynsulku (tai ei kumpaakaan), ennen kuin asennan uuden kipsin.

Rakenteena alun perin sisältä ulospäin:
Tapetti
Masoniitti
Asfalttipaperi(?)
Pontatut laudat noin 30 mm paksut

Lopuista en ole varma, koska en ole purkanut koko matkaa ulos, mutta arvaan, että siellä on eriste, tuulensuojapaperi, rima, ilmarako ja sitten tiili

Huoneiden yläpuolella on myös kylmä ullakko, joka ulottuu noin 3 m katon ylle.
Ajattelen, että minun pitäisi olla höyryjarru myös katossa siellä, ja pitäisikö minun siinä tapauksessa olla höyryjarru koko katossa vai vain siellä, missä on kylmää yläpuolella?
Nyt katossa ovat: Pontatut laudat, tuulensuojapaperi(?), puru ja sitten on kylmä ullakon lattia.

Huoneen lattiaa ollaan remontoimassa, jossa näkyy uutta materiaalikerrosta. Vasemmassa reunassa on keltainen pussi ja oikealla puolella ovi.

Höyrynesto riittää hyvin seiniin ja kattoon, kylpyhuoneessa on hyvä käyttää muovia/höyrynsulkua varmistaaksesi, ettei kosteus pääse nousemaan ullakolle. Jos ullakko on nyt kunnossa, älä muuta liikaa.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.