Olen todellinen aloittelija. Syksyllä sain apua isältäni mennäkseni ostamaan uusia lattialistat eräästä suuresta rakennustavaratalosta. Nyt olen maalamassa niitä pellavaöljymaalilla, mutta alan tajuta, että hitto, ne ovat melko paksuja (15 mm leveät).

On vähän myöhäistä huomata se nyt, mutta voinko tehdä asialle jotain? Jollain kohtuullisen yksinkertaisilla aloittelijakeinoilla? Seisoa käsihöylän kanssa ei tule olemaan suoraa. Mitä te olisitte tehneet? (Muuten kuin ostaneet heti oikeat alusta alkaen)

Oletko testannut paikan päällä? 15 mm onko se almoge? kuva?

Solvskaftet Solvskaftet sanoi:
Oletko kokeillut paikan päällä? 15 mm onko se almoge? kuva?
Allmoge? Älä sano niin. Ei, se on tyyliltään pikemminkin yksinkertaisempi 20-luvun sokkeli pienemmässä muodossa, kuten varhainen funkis.

Puisokkelilista, yksinkertainen 20-luvun tyyli, pienempi koko, varhainen funkis.

• Tykkään
Solvskaftet
  • Laddar…
Lyhyt tylsä vastaus sille, jolla ei ole täysin varustettua työpajaa konepuistoineen: ei

(15mm ei ole groteskin suuri, tavalliset sileät ovat 12mm mutta makuja on monia)

F FunkishJonny sanoi:
Allmoge? Aj, säg inte så. Nej det är stilistiskt snarare en enklare 20-talssokkel pienemmässä formaatissa, tyyppi aikainen funkis.

[kuva]
Olen samaa mieltä Byggglädje ei paljonkaan leveämpi kuin tavallinen. Ajattelin lattiasokkeleita antiikki, vuosisadan vaihde ei allmoge mutta ehkä se on sama asia?! :)

Solvskaftet Solvskaftet sanoi:
Samaa mieltä Byggglädjen kanssa, eivät ole juurikaan leveämpiä kuin tavalliset. Ajattelin jalkalistoja antiikki, vuosisadanvaihde ei talonpoikaistyylinen mutta ehkä se on sama asia?! :)
Kiitos vastauksesta! Eivät ne ole niin paksuja, että olisin huomannut sen ensi silmäyksellä. Jos olisin voinut tehdä jotain, se olisi voinut olla pieni ponnistus tunteen saamiseksi 100:ksi, mutta ne ovat muuten hienoja ja täysin kelvollisia.