Kuinka olisitte saaneet kulman laudalle, joka on aitaa varten? Voidaan ostaa valmiina 150 DKK/kpl, tarvitsen 80 kpl, joten ehkä voisi säästää tekemällä itse (?).

• Kolmionmuotoinen puinen aidanpalanen vinolla reunalla, käytettäväksi aitarakenteessa.
  • Puutarha-aita, jossa on vaakasuoria puulautoja, pystysuoria tukipilareita ja pieni lintutalo. Taustalla näkyy puita ja lehtiä.
Tuo profiili on kyllä aika aikaa vievää tehdä itse ilman erikoiskoneita.

Mutta totta kai. Ehkä voisi jyrsiä uran ja sitten höylätä kulman tasohöylällä, jos ensin tekee jiggin, joka lukitsee höylättävän sivun oikeaan kulmaan suhteessa yläpintaan.

Jos aikoo tehdä sen käsityökaluilla, pitäisi varmaankin olla todella paljon aikaa ja erittäin vähän rahaa.

• Tykkään
chali405
  • Laddar…
E Eld sanoi:
Tuo profiili on kyllä aika aikaa vievä tehdä itse ilman erikoiskoneita.

Mutta toki. Ehkä voi jyrsiä uran ja sitten höylätä kulman tasohöylällä, jos ensin tekee jiggin, joka lukitsee höylättävän puolen oikeaan kulmaan yläpintaan nähden.

Jos sen tekee käsityökaluilla, täytyy kyllä olla todella paljon aikaa ja todella vähän rahaa.
Hitto myös! Kiitos ideasta!

Joten valmiiden ostaminen on ehkä "halvempaa" kuitenkin.

Olin kohtuullisen helposti korjannut sen nauhahiomakoneella ja pystyjyrsimellä, mutta olisin luultavasti silti valinnut ostaa valmiit, jos olisin halunnut. Höttöisen painetun havupuun käyttäminen koneissa vaatii melkoista puhdistusta, jota haluan mieluiten välttää.

• Tykkään
chali405 ja 1 muu
  • Laddar…
Hep Hep sanoi:
Olisin kohtuullisen helposti korjannut sen vannesahalla ja pystysorvilla, mutta olisin silti varmaan mieluummin ostanut valmiina, jos olisin halunnut. Tahmean mäntypuun käyttäminen koneissa vaatii jonkin verran puhdistusta, jota mieluiten vältän.
Ok! Ehkä ”puutyöpaja” voi auttaa minua höyläämään

Mitä yritystä luulet minun etsivän?

Et säästä rahaa, jos annat snickerivetkstsd:in tehdä sen puolestasi.

• Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
Ehkä vuoripaneeli?
22x120 mm hienosahattu kuusipaneeli, Fjällpanel, myynnissä Byggmaxissa.

SC Aero SC Aero sanoi:
Fjällpanel kanske?
[kuva]
Se oli kuin fan! 🙂Näyttää erittäin mielenkiintoiselta! Kiitos vinkistä!!

• Tykkään
SC Aero
  • Laddar…
C chali405 sanoi:
Ok! Ehkä "puutyöpaja" voi auttaa minua höyläämällä

Mitä yritystä etsin silloin?
Luulen, että he ovat yhtä välinpitämättömiä kuin minä painekyllästetyn puun kanssa, joten he todennäköisesti veloittavat enemmän kuin mitä säästät.

• Tykkään
chali405
  • Laddar…
Hep Hep sanoi:
Luulen, että he ovat yhtä välinpitämättömiä kuin minä painetun kanssa touhuamiseen, joten valitettavasti he veloittanevat enemmän kuin mitä säästät.
Mutta käsittelemätön gran, jota ajattelemme maalata, pitäisi toimia silloin?

Näetkö aidan molemmat puolet? Muuten saat periaatteessa saman ulkonäön yhdelle puolelle ja toiselle puolelle käsittelemätöntä kuusta, jossa on liuskepaneeli, jonka voit ostaa valmiiksikin. Huomattavasti halvempaa ja nopeampaa.

• Tykkään
chali405 ja 1 muu
  • Laddar…
C chali405 sanoi:
Mutta käsittelemätön kuusi, jota aiomme maalata, pitäisi toimia silloin?
En voi vastata muiden puolesta ja mitä he ottavat, mutta jos ostolautojen kokonaishinta on 12 000, on vaikea säästää pyytämällä jotakuta muotoilemaan kuusilankkua puolestasi. Kuusi on tahmeaa, joten jos et löydä ketään, joka yleensä työskentelee sen kanssa, puhdistus lisätään työn ja puutavaran lisäksi. Ne, jotka tunnen ja jotka työskentelevät kuusen kanssa, tekevät lattioita ja vastaavia, eikä heillä ole välineitä ”tarkkaan muotoiluun”.

• Tykkään
chali405
  • Laddar…
H Hans G2 sanoi:
Näetkö aidan molemmat puolet? Muuten saat periaatteessa samanlaisen ulkonäön toiselle puolelle ja käsittelemätöntä graniittiä fjällpanelilla, jota voit ostaa valmiiksi. Huomattavasti halvempaa ja nopeampaa
Kyllä, se oli todella hyvä vinkki fjällpanelilla!
Kyllä, molemmat puolet tulevat näkymään, harkitsen kahden panelin yhdistämistä, jotta se sopisi betonipylvään uraan

Hep Hep sanoi:
En voi vastata muiden puolesta ja mitä he ottavat, mutta jos köpebrädorna kokonaiskustannus on 12 000, on vaikeaa säästää antamalla jonkun työstää kuusi kankkuja puolestasi. Kuusi on tahmaista, joten jos et löydä ketään, joka yleensä työskentelee sen kanssa, siihen liittyy puhdistus työn ja puutavaran lisäksi. Ne, jotka tiedän työskentelevän kuusen kanssa, tekevät lattioita ja vastaavaa, eikä heillä ole laitteita puun hienomuotoiluun.
Kiitos kaikista vastauksista! 🙂

Fjällpanel, puuliima ja aivan liikaa vapaa-aikaa. Sitten se on ratkaistu. Jos ehdottomasti halusin juuri sen profiilin ja halusin säästää jonkin verran rahaa. Muuten olisin varmasti valinnut jotain ihan muuta.

• Tykkään
chali405
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.