1 495 lukukertaa ·
16 vastausta
1k lukukertaa
16 vastausta
Höylää lauta kulmassa
Tuo profiili on kyllä aika aikaa vievää tehdä itse ilman erikoiskoneita.
Mutta totta kai. Ehkä voisi jyrsiä uran ja sitten höylätä kulman tasohöylällä, jos ensin tekee jiggin, joka lukitsee höylättävän sivun oikeaan kulmaan suhteessa yläpintaan.
Jos aikoo tehdä sen käsityökaluilla, pitäisi varmaankin olla todella paljon aikaa ja erittäin vähän rahaa.
Mutta totta kai. Ehkä voisi jyrsiä uran ja sitten höylätä kulman tasohöylällä, jos ensin tekee jiggin, joka lukitsee höylättävän sivun oikeaan kulmaan suhteessa yläpintaan.
Jos aikoo tehdä sen käsityökaluilla, pitäisi varmaankin olla todella paljon aikaa ja erittäin vähän rahaa.
Hitto myös! Kiitos ideasta!E Eld sanoi:Tuo profiili on kyllä aika aikaa vievä tehdä itse ilman erikoiskoneita.
Mutta toki. Ehkä voi jyrsiä uran ja sitten höylätä kulman tasohöylällä, jos ensin tekee jiggin, joka lukitsee höylättävän puolen oikeaan kulmaan yläpintaan nähden.
Jos sen tekee käsityökaluilla, täytyy kyllä olla todella paljon aikaa ja todella vähän rahaa.
Joten valmiiden ostaminen on ehkä "halvempaa" kuitenkin.
Olin kohtuullisen helposti korjannut sen nauhahiomakoneella ja pystyjyrsimellä, mutta olisin luultavasti silti valinnut ostaa valmiit, jos olisin halunnut. Höttöisen painetun havupuun käyttäminen koneissa vaatii melkoista puhdistusta, jota haluan mieluiten välttää.
Ok! Ehkä ”puutyöpaja” voi auttaa minua höyläämäänHep sanoi:
Mitä yritystä luulet minun etsivän?
Näetkö aidan molemmat puolet? Muuten saat periaatteessa saman ulkonäön yhdelle puolelle ja toiselle puolelle käsittelemätöntä kuusta, jossa on liuskepaneeli, jonka voit ostaa valmiiksikin. Huomattavasti halvempaa ja nopeampaa.
En voi vastata muiden puolesta ja mitä he ottavat, mutta jos ostolautojen kokonaishinta on 12 000, on vaikea säästää pyytämällä jotakuta muotoilemaan kuusilankkua puolestasi. Kuusi on tahmeaa, joten jos et löydä ketään, joka yleensä työskentelee sen kanssa, puhdistus lisätään työn ja puutavaran lisäksi. Ne, jotka tunnen ja jotka työskentelevät kuusen kanssa, tekevät lattioita ja vastaavia, eikä heillä ole välineitä ”tarkkaan muotoiluun”.C chali405 sanoi:
Kyllä, se oli todella hyvä vinkki fjällpanelilla!H Hans G2 sanoi:
Kyllä, molemmat puolet tulevat näkymään, harkitsen kahden panelin yhdistämistä, jotta se sopisi betonipylvään uraan
Kiitos kaikista vastauksista! 🙂Hep sanoi:
En voi vastata muiden puolesta ja mitä he ottavat, mutta jos köpebrädorna kokonaiskustannus on 12 000, on vaikeaa säästää antamalla jonkun työstää kuusi kankkuja puolestasi. Kuusi on tahmaista, joten jos et löydä ketään, joka yleensä työskentelee sen kanssa, siihen liittyy puhdistus työn ja puutavaran lisäksi. Ne, jotka tiedän työskentelevän kuusen kanssa, tekevät lattioita ja vastaavaa, eikä heillä ole laitteita puun hienomuotoiluun.