....jos puujulkisivussa tarvitaan joustavaa tiivistystä, peltilistat ovat luultavasti väärin. Lisäksi maaliton joustotiiviste osoittaa, että joku on jo ymmärtänyt, että ongelma on olemassa.....
 
  • Tykkään
Sva ja 5 muuta
  • Laddar…
Lucky2015
E.F E.F sanoi:
Hei, huomasin että lattiamme ei ole kunnossa ja päätimme repiä sen auki, huomasin että se on märkä/kostea. Odotamme viikonloppuun asti katsoaksemme ulkopuolelle, revimme lautoja jne.. mutta mitä mieltä olette? Mitä pitäisi katsoa ja miettiä?

Tämä on varmasti tapahtunut samanaikaisesti, kun meillä on ollut paljon myrskyjä/sateita viime aikoina.
Se on eteläpuolella, ja tuntuu siltä, että kaikki sääolosuhteet tapahtuvat juuri tässä osassa taloa.
Kiitollinen avusta/ajatuksista!
[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Aloita soittamalla vakuutusyhtiöön ja tee vahinkoilmoitus ja he lähettävät jonkun paikalle.
 
Lucky2015
Asensitko ikkunat itse vai tekikö sen jokin firma? Oliko ikkunoiden asennus kauan sitten?
 
E.F
Lucky2015 Lucky2015 sanoi:
Asensitko ikkunat itse vai oliko se jokin firma, joka teki sen? Oliko kauan sitten kun ikkunat asennettiin?
Se oli firma, olemme asuneet siellä vain 5 vuotta. Emme ole itse tehneet sitä toisin sanoen.
 
E.F E.F sanoi:
Se oli yritys, olemme asuneet siellä vain 5 vuotta. Emme ole tehneet sitä itse toisin sanoen.
Ikkunalaudan näyttää hieman salaperäiseltä, ihmettelen onko ne kiinnitetty päät niin, että ne ovat tiiviit taitteessa? Päät näyttävät olevan tiiviit peitelautoihin nähden. Ei näy, onko niissä kallistus vai vastakallistus? Liian vähän lipareita siinä on, sen pitäisi olla noin: 35-45 mm.. Onko pelti karmirakenteessa vai jälkiasennettu, joka on ylös käännetty kulmissa/päädyissä?
 
  • Tykkään
erkkia
  • Laddar…
Lucky2015
E.F E.F sanoi:
Se oli firma, olemme asuneet siellä vain 5 vuotta. Emme itse ole tehneet mitään sellaista.
Ota yhteyttä asuntosi aiempaan omistajaan ja pyydä laskukopiota/sopimusta tai tietoa siitä, kuka on tehnyt työn. Tee sitten reklamaatio virheestä urakoitsijalle. Sinun tulee tehdä se 2 kuukauden kuluessa siitä, kun olet löytänyt virheen, ja rakennusten reklamaatio-oikeus on 10 vuotta.

Reklamoi virheestä
Jos on tapahtunut virhe, sinun tulee reklamoida urakoitsijalle mahdollisimman nopeasti tai "kohtuullisessa ajassa". Reklamaatio, joka tehdään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun olet havainnut virheen, katsotaan aina ajallaan tehdyksi. Sinulla on oikeus reklamoida virheestä kolmen vuoden ajan työn päättymisestä. Kun kyse on maan, rakennusten ja muiden kiinteiden asioiden työstä, sinulla on oikeus reklamoida kymmenen vuotta.

Palvelu katsotaan virheelliseksi, jos tulos ei ole se, mitä sinulla on oikeus odottaa, esimerkiksi jos:

  • työ ei ole ammattitaitoisesti tehty
  • tulos ei vastannut mitä olet sopinut
  • urakoitsija on jättänyt kertomatta tärkeää tietoa, esimerkiksi että
  • valitsemasi työtaso uuteen keittiöön ei kestä vettä
    tulos ei vastaa yrittäjän mainoslupauksia
Jos tulee virhe, voit:

  • vaatia virheen oikaisua ilman kustannuksia
  • vaatia hinnanalennusta, jos virhettä ei korjata
  • purkaa sopimuksen kokonaan tai osittain
  • On tärkeää reklamoida urakoitsijalle, jotta hän voi korjata virheen. Jos et tee sitä, tai viivyttelet reklamaation kanssa, menetät oikeutesi
 
  • Tykkään
U i CAR ja 1 muu
  • Laddar…
E.F E.F sanoi:
Hei, huomasin, että lattiamme ei ollut kunnossa ja päätimme purkaa sen, näyttää märältä/kostealta. Odotan viikonloppuun, jotta voimme tarkastella ulkopuolta, purkaa lautoja jne., mutta mitä mieltä olette? Mitä pitäisi tarkastella ja miettiä??

Tämä on varmasti tapahtunut, kun meillä on ollut niin paljon myrskyä/sadetta viime aikoina.
Se on etelään päin, ja tuntuu siltä, että kaikki sääolosuhteet esiintyvät juuri tässä osassa taloa.
Kiitollinen avusta/mietteistä!
[kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
Miten on tontin ulkopuolella? Kalteeko maa taloa kohti?
 
  • Tykkään
Lucky2015
  • Laddar…
D droopy sanoi:
TS bör ringa sitt försäkringsbolag och låt dem komma på en titt. Det första han skall göra.
Sedan en byggare som kan riva och återställa .
luultavasti mikään vakuutusyhtiö ei kata ulkoa tunkeutuneen veden kustannuksia. Siitä he yleensä aina vapauttavat itsensä...

silloin on todennäköisesti paremmat mahdollisuudet käsitellä asiaa firman kanssa, joka asensi ikkunat.
 
  • Tykkään
Linnea86 ja 4 muuta
  • Laddar…
näyttää siltä, että se on valunut pitkin seiniä, voisi ehkä arvata, että se voi olla putki, joka vuotaa.. mutta vaikea nähdä kuvista
 
Lucky2015
M Morgonskiftet sanoi:
ei ole yhtään vakuutusyhtiötä, joka ottaisi kustannukset vedestä, joka on tunkeutunut ulkoa. Niistä he aina vapauttavat itsensä...

sitten mahdollisuudet hoitaa asia firman kanssa, joka asensi ikkunat, ovat suuremmat.
Minusta pitäisi kuitenkin ilmoittaa asiasta vakuutusyhtiölle. Niillä on monia poikkeuksia, mutta tietyt vahingot korvataan. Vaikea kuitenkin vastata tietämättä, mikä yhtiö henkilöllä on ja millainen vakuutussuoja. Ei voi saada muuta kuin epäämisen ja yrittäminen kannattaa.

Tässä on esimerkki från konsumenternas.se

Minulla on tullut vetta kellariin. ... Jotta kotivakuutus olisi voimassa, vuodon on johduttava siitä, että putki on mennyt rikki tai että vesi on virrannut maan pinnalta suoraan rakennukseen venttiilin, ikkunan tai oviaukon kautta. Vakuutus koskee myös, jos vesi on noussut viemäristä.
 
E.F
Olemme alkaneet purkaa, ja sisäpuolelta voi nähdä, että laudat ovat täysin kuivia, ei siltä näytä että mikään valuisi ylhäältä alaspäin ainakaan. Uskon, että se voi olla pelti-/bläkkikerrosten välissä. Voit nähdä kuvista. Tai mitä mieltä olette?

Ps. Olen ilmoittanut vakuutusyhtiölle ja se kattaa sisä-/lattiavauriot.
 
  • Tykkään
UffePlåtis ja 1 muu
  • Laddar…
E.F E.F sanoi:
Olemme alkaneet purkaa, sisäpuolella näkyy että laudat ovat täysin kuivia, mikään ei virtaa ylhäältä alaspäin ainakaan.
Luulen, että se voi olla levyjen/välitojen välillä. Voit nähdä kuvista. Tai mitä mieltä olette?

Ps. Olen ilmoittanut vakuutusyhtiölle ja he korvaavat vahingot sisäpuolella/lattiassa.
Voiko olla niin, että pelti ei ole ikkunanpielen urassa? Jos ei ole, niin vesi voi seurata pellin/karmin välistä tai jos se seuraa päädystä jollain tavalla siksi että pellillä ei ole tarpeeksi kallistusta. Se ei näytä ammattimaisesti suoritetulta joka tapauksessa.
 
  • Tykkään
E.F
  • Laddar…
Mats-S
Hyvä, että olet ilmoittanut vakuutusyhtiölle, jotta asia käsitellään ammattilaisesti, me täällä foorumilla lähinnä spekuloimme, mahdotonta selvittää vesivahingon syytä olematta paikan päällä. Mutta jotain, minkä opin 20-vuotisen kirvesmies/puusepän urani aikana, on se, että; Veden kulkutiet ovat tutkimattomat, se voi kulkea kaikkiin suuntiin, sekä vaakasuoraan että pystysuoraan ☔
 
  • Tykkään
U i CAR ja 2 muuta
  • Laddar…
Mats-S John Smith sanoi:
Hyvä, että olet ilmoittanut vakuutusyhtiölle, jotta asia käsitellään ammattimaisesti, me täällä foorumilla vain spekuloimme, mahdotonta määrittää vesivahingon syytä paikan päällä olematta.
Mutta jotain opin 20 vuoden aikana kirvesmiehenä/puuseppänä;
Veden tiet ovat selittämättömät, se voi mennä kaikkiin suuntiin, horisontaalisesti ja vertikaalisesti ☔
Ja kapillaarisesti!
 
Mats-S
UffePlåtis UffePlåtis sanoi:
Å kapillärt!
Tarkalleen ... se on voima, joka on niin vaikea ymmärtää, se on välttämätöntä olla paikan päällä voidakseen arvioida sen, unohda kaikki spekulaatiot silloin!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.