Olen tehnyt pienen vapaalla kädellä piirretyn luonnoksen, se näyttää kömpelöltä - mutta palojen on tarkoitus olla identtisiä.......
Kyse on melko ohut ainevahvuus, 2 mm tai hieman enemmän. Onko tämä jotain, mitä voi tehdä puikkohitsausta käyttäen? Minulla on melko helposti hitsattava 130 ampeerin invertteri. Jos tämä on mahdollista, miten teette sen mahdollisimman suoraksi? Pitäisikö laittaa kaksi leikattua kulmarautaa tiiviisti reunat vastakkain ja sitten vetää hitsausraita saumarajan yli? Vai pitäisikö laittaa palat muutama millimetri erilleen päistään ja antaa hitsisulaton täyttää tämä rako?
Joku sanoi, että voi hitsata kulmarautojen yhteen, kun toinen on tavallaan "sisällä" toisessa, jotta saa enemmän pinta-alaa hitsausta varten, mutta se ei näytä niin siistiltä. Miten olisitte järkeilleet vastaavassa tilanteessa? Ennen kuin varoitukset alkavat sataa; tiedän, että MIG ja TIG ovat parempia tähän hienosäätöön - mutta ajattelin kokeilla korjata tämä käytettävissä olevilla resursseilla, jos nyt kaikki eivät sano, että se on täysin mahdotonta.
Kulmarautasaumasta tulee pari "erikoisleikattua" jalkaa noin 130 kg flipperipeliin. Eli jos tämä on tehtävissä, siitä tulee neljä kappaletta.
Olisin ehkä katkaissut "Halvt i halvt" niin, että saat pidemmän kosketuspinnan. Eli anna toisen osan pitää selkä ja toisen osan pohja. Jos materiaali on puhdasta rautaa, sinun pitäisi pärjätä tikulla, jos sinulla on oikeat tikut tietysti.
Valmistele kunnolla - se on kaiken puikkohitsauksen A&O. Käytä 1,6 tai 2,0 mm puikkoa. Hanki pala alumiinikulmaa tai taivuta pala alumiinilevyä, vähintään 2 mm paksua, kulmaan käytettäväksi suoristuksena ja juuritukena. Aseta alumiiniprofiili teräsprofiilin sisään ja kiinnitä kunnolla puristimilla. Näin jalka pysyy suorana (tai ainakin suorempana). Lisäksi alumiiniprofiili toimii juuritukena, joten ei tule reikiä, jos olet epävarma hitsaamisen suhteen. Alumiini ei kiinnity teräkseen, joten ei ole riskiä, että se tarttuu. Jos teet oikein, hitsaussauma on yhtä vahva kuin ympäröivä materiaali, joten ei ole tarvetta limityssaumoille tai vastaaville.
Välttääksesi vinoutumisen, aloita pistehitsaamalla ulompaan reunaan sekä kulmaan. Tarkista suoristus ja vahvista kolme pistettä hieman enemmän. Tarkista suoristus uudelleen. Sen jälkeen voit vain hitsata.
Pistele ne pienellä raolla 1 mm tai vastaavalla tavalla, hitsaa kulman sisäpuolelta, hio taustapuolelta, kunnes kohtaat sisäpuolen hitsin, hitsaa ulkopuoli valmiiksi. Tällä tavalla vältät kuona-aineen hitsaamisen saumaan.
Puhutaan kiertotiestä!
Flipperin peli tarvitsee tukevat jalat. Sitä pitää tönäistä, lyödä ja hakata. Tyttöjen pitää voida istua kulmissa! Flipperin pelin on kestettävä kovia otteita. Rock n' roll, yksinkertaisesti!
Hanki oikeat kulmateräkset, sovita ne, hio ne ja kromaa ne. Kaikki muu on tuomittu ennemmin tai myöhemmin johtamaan katastrofiin.
Et voi hitsata, oletan. Miten luulet, että esimerkiksi nostureita ja siltoja rakennetaan? Juuri näin, liitoksia tehdään sellaisiin palkkeihin, jotka altistuvat hieman kuormitukselle ja niiden on kestettävä, ja ne kestävät.
Kiertotie puheeksi!
Flipperille tarvitaan kunnon jalat. Sitä pitää tökätä, lyödä ja hakata. Tyttöjen pitää voida istua kulmille! Flipperin on kestettävä kovaa menoa. Rock n' rollia yksinkertaisesti! Hanki oikeat kulmateräkset, sovita ne, hio ne ja kromaa ne. Kaikki muu on tuomittu ennemmin tai myöhemmin katastrofiin.
Flippereissä on lisäksi usein ruostumattomat jalat.
Kulma-rautaspojan on tarkoitus tulla pari "erityislyhennettyä" jalkaa noin 130 kg flipperipeliin
Se ei tosin ole vastaus kysymykseesi, mutta minua kiinnostaa, miksi aiot hitsata kaksi palaa yhteen jalaksi. Kun kirjoitat "erityislyhennettyä", oletan, että jalkojen pitäisi olla lyhyempiä kuin alkuperäiset jalat. Olisin todennäköisesti lyhentänyt ruostumattomat alkuperäiset jalat ja varmistanut, että säädettävä jalka tulee mukaan. Jos ei halua sahata alkuperäisiin jalkoihin, onhan olemassa paljon flipperipelejä harrastavia, joilla on romutettuja pelejä varaosiksi.
Ruostumatonta siis? Olen ollut tyhmä ja luullut, että ne ovat kromattuja?
Mahdollista, että on olemassa erilaisia versioita, mutta omistamissani peleissä on ollut ruostumattomat jalat. Luulen ... tai, hmmm. Täytyy mennä tarkistamaan!
Edit: Minun Bally vuodelta 1973 on kaikki kiiltävät osat tehty ruostumattomasta. Mutta se ei tietenkään takaa, että kaikissa peleissä olisi niin. Otan takaisin väitteeni, koska en oikeastaan tiedä. Joka tapauksessa olisin varmaankin lyhentänyt alkuperäisiä jalkoja mieluummin.