15 205 lukukertaa ·
20 vastausta
15k lukukertaa
20 vastausta
Hiota terassi tasohiomakoneella?
Hei,
Olen täysin noviisi koneiden kanssa ja ihmettelen nyt kun on aika hioa terassi, voiko siinä käyttää tasohiomakonetta, jotta terassi olisi miellyttävämpi kävellä?
Kiitos etukäteen
Olen täysin noviisi koneiden kanssa ja ihmettelen nyt kun on aika hioa terassi, voiko siinä käyttää tasohiomakonetta, jotta terassi olisi miellyttävämpi kävellä?
Kiitos etukäteen
Voidaan lisätä noin 60 neliömetriä, jotka pitää hioa.
Onko excenterslip muuten jotain, jota voi käyttää?
Aion hankkia hiomakoneen vähän muuhunkin korjailuun. Vaikka terassin hiominen onkin raskasta, ehkä epäkeskohiomakone on monipuolisempi laite, joka silti sopii terassin työhön verrattuna tasohiomakoneeseen? Katson Ryobin joko taso- tai epäkeskohiomakoneita.
Terveisin
Terveisin
Paras vastaus
Se riippuu vähän siitä, kuinka "huonossa" kunnossa terassi on. Nauhahiomakone voi olla vaikea hallita ilman että syntyy epätasaisuutta tai reunaleikkauksia ja niin edelleen, mutta jos siinä on paljon hiottavaa, se voi olla tehokas.
Tasohiomakone vie ikuisuuden ja kuluttaa paljon paperia, koska se tekee tasaista mutta ei poista paljoa.
Värähtelevä epäkeskohiomakone on tehokkaampi kuin tasohiomakone ja hieman anteeksiantavampi kuin nauhahiomakone, joten se olisi minun valintani. Mielellään 150 mm halkaisijaltaan, ja sitten tehdä pari kierrosta eri karkealla paperilla riippuen siitä, kuinka kulunut/tikkuinen se on. Jos se olisi minun terassini ja se olisi todella kulunut, niin alkaisin varmaan 80-paperilla tai ehkä 120-paperilla ja sitten jatkaisin 120:llä ja lopettaisin 180-paperilla.
Osta sellainen, jossa on kierrosluvun säätö, jolloin voit löytää hyvän asetuksen parhaalle lopputulokselle. Se on mielestäni yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
Tasohiomakone vie ikuisuuden ja kuluttaa paljon paperia, koska se tekee tasaista mutta ei poista paljoa.
Värähtelevä epäkeskohiomakone on tehokkaampi kuin tasohiomakone ja hieman anteeksiantavampi kuin nauhahiomakone, joten se olisi minun valintani. Mielellään 150 mm halkaisijaltaan, ja sitten tehdä pari kierrosta eri karkealla paperilla riippuen siitä, kuinka kulunut/tikkuinen se on. Jos se olisi minun terassini ja se olisi todella kulunut, niin alkaisin varmaan 80-paperilla tai ehkä 120-paperilla ja sitten jatkaisin 120:llä ja lopettaisin 180-paperilla.
Osta sellainen, jossa on kierrosluvun säätö, jolloin voit löytää hyvän asetuksen parhaalle lopputulokselle. Se on mielestäni yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
Ei ei ei ei ei ei ei ei ei EI EI
Se on vastaukseni siihen, pitäisikö käyttää epäkeskohiomakonetta vai ei. Ainakin jos puhumme pienistä käsikäyttöisistä malleista.
Luettuani keskusteluja täällä foorumilla, joissa monet sanovat, että tällaisen koneen voi ongelmitta käyttää, ajattelin "täydellistä, olen halunnut sellaisen jo jonkin aikaa, joten nyt minulla on syy ostaa". Olen erittäin tyytyväinen koneeseen itseensä, mutta suosittelen vahvasti olemaan hiomatta terassiasi sillä.
Terassini on melko huonossa kunnossa, mutta jopa minä ymmärsin, että käsikäyttöinen epäkeskohiomakone ei kohtuullisessa ajassa pystyisi hiomaan suuria naarmuja siististi pois, joten ne saavat yksinkertaisesti jäädä. Ainoa mitä oikeastaan haluan on poistaa se todella tumma öljy, jonka edelliset omistajat ovat levittäneet.
Terassini on hieman yli kaksikymmentä neliötä ja olen istunut mänkiä tunteja sen sairaan hiomakoneen kanssa. Ensin käytin karkeusastetta 40, mutta jos olisin jatkanut sillä, olisin ollut haudattu hiomakone kädessäni. Ostin nipun pakkauksia karkeudella 24 ja sitten se sujui huomattavasti paremmin. Joissakin paikoissa sujui jopa liian hyvin, tarkkasilmäinen voi huomata pieniä lastuja lähteneen joistakin kohdista. Mutta ne ovat niin pieniä, että kukaan muu kuin minä ei tule huomaamaan niitä.
Se, mikä tekee siitä niin aikaa vievän, on että lautoja ei ole täysin tasaisia, joten et voi vain vetää konetta laudalla ja olla tyytyväinen. Ei, sinun täytyy kallistaa hieman ja olla huolellinen siitä, että hiot kaiken tumman öljypaskan pois.
Jos terassillasi on laudoitus laitettu "hapannaamaksi", se käynee suhteellisen sujuvasti, mutta minulla ei tietenkään ole sellaista onnea.
Joten... Kyllä, se onnistuu, ehdottomasti. Mutta jos olet suunnitellut jotain vapaa-aikaa tulevina kahtena viikonloppuna, suosittelen vuokraamaan kunnon koneen. Teen niin seuraavalla kerralla. Ellei siihen mennessä ole sytyttänyt terassia palamaan... Nyt on joka tapauksessa terassi karkeahiottu, nyt pitäisi vain käydä kerran tai pari hienojakoisemmalla paperilla, mutta se sujuu huomattavasti nopeammin. Toivon.
Se on vastaukseni siihen, pitäisikö käyttää epäkeskohiomakonetta vai ei. Ainakin jos puhumme pienistä käsikäyttöisistä malleista.
Luettuani keskusteluja täällä foorumilla, joissa monet sanovat, että tällaisen koneen voi ongelmitta käyttää, ajattelin "täydellistä, olen halunnut sellaisen jo jonkin aikaa, joten nyt minulla on syy ostaa". Olen erittäin tyytyväinen koneeseen itseensä, mutta suosittelen vahvasti olemaan hiomatta terassiasi sillä.
Terassini on melko huonossa kunnossa, mutta jopa minä ymmärsin, että käsikäyttöinen epäkeskohiomakone ei kohtuullisessa ajassa pystyisi hiomaan suuria naarmuja siististi pois, joten ne saavat yksinkertaisesti jäädä. Ainoa mitä oikeastaan haluan on poistaa se todella tumma öljy, jonka edelliset omistajat ovat levittäneet.
Terassini on hieman yli kaksikymmentä neliötä ja olen istunut mänkiä tunteja sen sairaan hiomakoneen kanssa. Ensin käytin karkeusastetta 40, mutta jos olisin jatkanut sillä, olisin ollut haudattu hiomakone kädessäni. Ostin nipun pakkauksia karkeudella 24 ja sitten se sujui huomattavasti paremmin. Joissakin paikoissa sujui jopa liian hyvin, tarkkasilmäinen voi huomata pieniä lastuja lähteneen joistakin kohdista. Mutta ne ovat niin pieniä, että kukaan muu kuin minä ei tule huomaamaan niitä.
Se, mikä tekee siitä niin aikaa vievän, on että lautoja ei ole täysin tasaisia, joten et voi vain vetää konetta laudalla ja olla tyytyväinen. Ei, sinun täytyy kallistaa hieman ja olla huolellinen siitä, että hiot kaiken tumman öljypaskan pois.
Jos terassillasi on laudoitus laitettu "hapannaamaksi", se käynee suhteellisen sujuvasti, mutta minulla ei tietenkään ole sellaista onnea.
Joten... Kyllä, se onnistuu, ehdottomasti. Mutta jos olet suunnitellut jotain vapaa-aikaa tulevina kahtena viikonloppuna, suosittelen vuokraamaan kunnon koneen. Teen niin seuraavalla kerralla. Ellei siihen mennessä ole sytyttänyt terassia palamaan... Nyt on joka tapauksessa terassi karkeahiottu, nyt pitäisi vain käydä kerran tai pari hienojakoisemmalla paperilla, mutta se sujuu huomattavasti nopeammin. Toivon.
Korjasin lopulta epäkeskohiomakoneen. Olin joka tapauksessa ajatellut korjata sen, riippumatta altanmallin hionnasta. Raportoin takaisin ennen/jälkeen kuvin, kunhan saan peukalon pois *** 
Minulla on nyt johtollinen Ryobi (on säätimet). Maksoi 900 Bauhausissa. Palaan asiaan kuinka se suoriutui myös tässä yhteydessä!
Toivottavasti sinulla on ystävällisempi terassi kuin minulla 
Minun vinkkini on, että jos huomaat sen vievän pirun kauan, niin myönnä virheesi heti ja vuokraa kunnon kone sen sijaan, että viettäisit lukuisia tunteja olemalla jääräpää, kuten eräs toinen henkilö tässä ketjussa
Minun vinkkini on, että jos huomaat sen vievän pirun kauan, niin myönnä virheesi heti ja vuokraa kunnon kone sen sijaan, että viettäisit lukuisia tunteja olemalla jääräpää, kuten eräs toinen henkilö tässä ketjussa
Jäsen
· Västra Götaland
· 85 viestiä
Ei ole olemassa terassilautoja, jotka ovat tasaisia.
Pidän sitä mahdottomana hioa tasaiseksi, sinun pitäisi myös hioa ruuvien kannat alas?
Pidän sitä mahdottomana hioa tasaiseksi, sinun pitäisi myös hioa ruuvien kannat alas?
Ei, mutta jos ne on asetettu "surunakiksi", on se silti paljon helpompaa hioa käsin kuin jos ne on toisin päin.B Bernt_Karlsson sanoi:
Lattiahöylällä ne saa kuitenkin tasaiseksi hetkessä. Sitten voidaan tietysti keskustella, onko se hyvä vai ei, mutta miten tahansa hiomalla terassi tulee tasaisemmaksi kuin se oli ennen.
Ruuvit on tietysti kiristettävä alas, ellei halua vaihtaa hiomapaperia viiden minuutin välein. Itse käytin nauloja, joten sain iloisesti lyödä niitä hieman lisää samalla kun kiersin hiomakoneella.
Ei oikein, vain jos haluat sen tasaiseksi. Jos kerrot vuokratessasi, että haluat hioa "aaltoilevaa" lattiaa, voit saada koneen, joka on pohjasta pehmeä ja seuraa lattian muotoja. Se varmaan kutsutaan joksikin hienoksi, ja joku kertoo sen pian. Todella hyvä, jos sinulla on vanha mutkainen lattia, josta et halua poistaa liikaa, mutta sen pitäisi toimia myös trallille.T Trunk sanoi:
Jopas jotakin, oppii jotain uutta joka päivä.Hep sanoi:
No jaa, vain jos haluaa, että se on tasainen. Jos kertoo haluavansa hioa "aaltomaisen" lattian, kun vuokraa, niin voi saada koneen, joka on pehmeä pohjassa ja seuraa lattiaa. Sillä on varmasti jokin hieno nimi ja joku kertoo sen pian. Hyvä, jos on vanha kiero lattia, josta ei halua poistaa liikaa, mutta sen pitäisi toimia myös terassille.
Mutta puolustaakseni kunniaani edes vähän, niin pitäisi myös tasoittaa lankkuja jonkin verran, koska pitäisi järkevästi katsoen olla enemmän painoa lankun huipuilla. Ehkä ei paljoa, mutta vähän.