Hei!

Olen tekemässä noin 25 neliömetrin ulkokeittiötä. Kaikki muurataan lekasta, ja nyt viikonloppuna aion valaa työtasot paikan päällä.

Haluan rapata lekasuojan, ja olen googlannut ja tutkinut paljon netistä, miten se tehdään; ensin pitäisi perustasoitus tehdä, sitten laitettava verkko ja lopuksi varsinainen rappaus päälle.
Paikallisessa Bolist-myymälässä kysyin tästä, ja hän sanoi:
- Ei ei, riittää että laitat rappauksen ilman muuta, menetelmäsi on enemmän talojen seiniin...

Riittääkö, että vain rappaan suoraan lekaan vai pitäisikö minun tehdä perustasoitus ensin?

Se riippuu siitä, kuinka usein haluat tehdä sen uudelleen. En olisi jättänyt pohjustusta väliin. Verkkoon olisin ehkä (painotus sanalla ehkä) jättänyt riippuen siitä, miltä rakenne näyttää. Jos ulkokeittiö on ulkona, eli ei katon alla, olisin ehdottomasti tehnyt "kuten pitäisi". Kaiken tämän sen vuoksi, että se kestää mahdollisimman pitkään.

• Tykkään
Lillen23
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta,

Kyllä se on ulkona katoksen alla. Tiedätkö, millä pohjustetaan?

Neitä kutsutaan yleensä joko rödgrund tai grundningsbruk riippuen siitä, minkä valmistajan tuotetta käytetään.

• Tykkään
Lillen23
  • Laddar…
-RB- -RB- sanoi:
Niitä kutsutaan yleensä joko punapohjaksi tai pohjustusaineeksi valmistajasta riippuen.
Kiitos!

Miten keittiön kanssa meni? Voiko siitä nähdä kuvan?

N nybyggarn3 sanoi:
Kuinka keittiön kanssa kävi? Voisiko saada nähdä kuvan?
tuli sellainen kuin tuli, se oli todella vaikea puhdistaa uudelleen, kun minulla oli laudat mannavulet vedetty pois rappauksesta. Kulmat olivat myös vähän hankalia, mutta nyt se on tehty ja maalattu. Maalaus ei näy täällä.

• Betonirakennelma puuterassin vieressä, äskettäin rapattu ja maalattu harmaalla. Rakennelma osoittaa puuttuvat maalikerrokset.
  • Vastarakennettu betoniseinä, jossa on kulmaosa, puinen terassi ja taustalla puuaita. Maalaus ei vielä näy.
Kiitos päivityksestä. Mielestäni se näyttää hyvältä. Itsekin suunnittelen ulkokeittiön rakentamista leca-harkoilla ja katolla, joka kannatellaan pylväillä, jotka seisovat muurilla. Olisin erittäin iloinen, jos jaksaisit laittaa enemmän kuvia kokonaisuudesta.

N nybyggarn3 sanoi:
Kiitos päivityksestä. Mielestäni se näyttää hyvältä. Olen itsekin aikonut rakentaa ulkokeittiön lecasta, ja katto pidetään pystyssä pylväillä, jotka seisovat muurilla. Olisin erittäin iloinen, jos jaksaisit laittaa lisää kuvia kokonaisuudesta.
kiitos paljon voin laittaa kuvia huomenna siitä, miltä se nyt näyttää

• Tykkään
nybyggarn3
  • Laddar…
N nybyggarn3 sanoi:
Kiitos päivityksestä. Mielestäni se näyttää hyvältä. Itsekin olen ajatellut rakentaa ulkokeittiön lecasta ja katosta, joka kannatetaan pylväillä, jotka seisovat muurilla. Olisin todella iloinen, jos jaksat laittaa lisää kuvia kokonaisuudesta.
tältä se näyttää nyt.
En ole vielä vetänyt sähköjä tai rakentanut luukkuja

• Ulkokeittiöprojekti ilman sähköjä tai ovia, katettu puurakenteella, ympäröity vehreillä pensailla ja puilla.
  • Ulkokeittiön rakennus, ilman sähköä ja ovia, terassin alla, taustalla vihreä pensasaita ja kirkas taivas.
  • Ulkoterassi rakenteilla, katos valmiina mutta sähköt ja luukut puuttuvat vielä.
  • Puinen katos keskeneräisessä rakentamisvaiheessa, harmaaseen muuriin yhdistettynä, aurinkoisella nurmialueella.
  • Tykkään
Marlen Eskilsson ja 2 muuta
  • Laddar…
No jopas, onpa hienoa. Tuosta tulee upeaa, kun se on valmis.

Suunnittelen jotain samanlaista, mutta erona on, että keittiö tulee olemaan osittain maahan kaivettu (kalteva tontti), mikä tarkoittaa, että muuri on osittain tukimuuri.

• Tykkään
Lillen23
  • Laddar…
Kiitos paljon!
Saat näyttää omasi sitten, kun olet valmis.

• Tykkään
mackee
  • Laddar…
Nostan tätä ketjun aloitusta.
Onko kukaan "fuskanut" puhdistuksessa ja tehnyt arviointia?

L Lillen23 sanoi:
så här ser det ut nu.
Har inte dragit el eller byggt luckorna än
Hej,
Snyggt utekök, jag håller på med samma grej.
Hur har du fäst dina stolpar ? Står dom på plint eller är de skruvade i lecan ?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.