5 228 lukukertaa ·
13 vastausta
5k lukukertaa
13 vastausta
hioa ulkokeittiötä
Hei!
Olen tekemässä noin 25 neliömetrin ulkokeittiötä. Kaikki muurataan lekasta, ja nyt viikonloppuna aion valaa työtasot paikan päällä.
Haluan rapata lekasuojan, ja olen googlannut ja tutkinut paljon netistä, miten se tehdään; ensin pitäisi perustasoitus tehdä, sitten laitettava verkko ja lopuksi varsinainen rappaus päälle.
Paikallisessa Bolist-myymälässä kysyin tästä, ja hän sanoi:
- Ei ei, riittää että laitat rappauksen ilman muuta, menetelmäsi on enemmän talojen seiniin...
Riittääkö, että vain rappaan suoraan lekaan vai pitäisikö minun tehdä perustasoitus ensin?
Olen tekemässä noin 25 neliömetrin ulkokeittiötä. Kaikki muurataan lekasta, ja nyt viikonloppuna aion valaa työtasot paikan päällä.
Haluan rapata lekasuojan, ja olen googlannut ja tutkinut paljon netistä, miten se tehdään; ensin pitäisi perustasoitus tehdä, sitten laitettava verkko ja lopuksi varsinainen rappaus päälle.
Paikallisessa Bolist-myymälässä kysyin tästä, ja hän sanoi:
- Ei ei, riittää että laitat rappauksen ilman muuta, menetelmäsi on enemmän talojen seiniin...
Riittääkö, että vain rappaan suoraan lekaan vai pitäisikö minun tehdä perustasoitus ensin?
Se riippuu siitä, kuinka usein haluat tehdä sen uudelleen. En olisi jättänyt pohjustusta väliin. Verkkoon olisin ehkä (painotus sanalla ehkä) jättänyt riippuen siitä, miltä rakenne näyttää. Jos ulkokeittiö on ulkona, eli ei katon alla, olisin ehdottomasti tehnyt "kuten pitäisi". Kaiken tämän sen vuoksi, että se kestää mahdollisimman pitkään.
Miten keittiön kanssa meni? Voiko siitä nähdä kuvan?
Kiitos päivityksestä. Mielestäni se näyttää hyvältä. Itsekin suunnittelen ulkokeittiön rakentamista leca-harkoilla ja katolla, joka kannatellaan pylväillä, jotka seisovat muurilla. Olisin erittäin iloinen, jos jaksaisit laittaa enemmän kuvia kokonaisuudesta.
kiitos paljon voin laittaa kuvia huomenna siitä, miltä se nyt näyttääN nybyggarn3 sanoi:
tältä se näyttää nyt.N nybyggarn3 sanoi:
En ole vielä vetänyt sähköjä tai rakentanut luukkuja
No jopas, onpa hienoa. Tuosta tulee upeaa, kun se on valmis.
Suunnittelen jotain samanlaista, mutta erona on, että keittiö tulee olemaan osittain maahan kaivettu (kalteva tontti), mikä tarkoittaa, että muuri on osittain tukimuuri.
Suunnittelen jotain samanlaista, mutta erona on, että keittiö tulee olemaan osittain maahan kaivettu (kalteva tontti), mikä tarkoittaa, että muuri on osittain tukimuuri.
Klikkaa tästä vastataksesi