Hei,
Olen rakentamassa kylpyhuoneen ja saunan kellariin. Talo on vuodelta -65 ja siporexia, mutta kellarin seinät näyttävät olevan vain leca-muureja. Kylpyhuonetta varten aion muurata seinän kevytbetonista (ajattelin aluksi tehdä kehikon, mutta olen muuttanut mieltäni). Kylpyhuoneen muut kolme seinää ovat väliseinää sekä seinä ryömintätilaa vasten.

Kylpyhuoneen osassa, joka on märkätilavyöhyke 1, ajattelin laatoittaa seinät. Muuten ajattelin rapata ja maalata silikaattimaalilla.

Ensimmäinen kysymykseni koskee itse rappausta ja pitäisikö minun hioa pois sekä maali että rappaus nykyisistä seinistä? En tiedä minkälainen maali on, mutta se näyttää pysyvän hyvin. Samoin rappaus, joka on noin 10 mm paksu. Arvaan, että se on kalkkisementtirappaus. Olen tehnyt joitakin kokeita hioa pois, kuten näette eräässä kuvassa. Ajattelin siinä tapauksessa hioa kulmahiomakoneella ja timanttilaikalla yhdistettynä pölynimuriin.

Yksinkertaisempi vaihtoehto voisi olla rapata suoraan maalin päälle, mutta en pidä siitä vaihtoehdosta, koska en tiedä mikä maali on kyseessä ja tuntuu turhauttavalta maalata silikaatilla, jos sen takana on tiivis kerros.

Toinen kysymykseni on, minkälaisen rappauksen minun pitäisi valita? Haluan saada niin tasaisen kuin mahdollista, kuten kipsilevy. Näyttää siltä, että rappaus C pienillä rakeilla, kuten 0-0,5 mm, voi olla vaihtoehto tai rappauslaasti KC B, mutta olen todella noviisi tässä.

• Kellaritila, jossa keltaiseksi maalattu ja osittain rappaus paljastettu seinä, kolme putkea seinällä ja muovisuojus betonilattialla.
  • Kuva kellariseinästä, jossa vanhaa pinnoitetta on poistettu osittain paljastaen harmaan pinnan alla.
Onko joku?
Ajattelin käyttää H+H kevytbetoni multi.

Lip 320 voi olla valmis pinta. Se on mahtava ja tulee erittäin hieno.

Jos haluat hioa kaiken alas, voin suositella shp primeria, sen jälkeen kiinnität uudet kipsilevyt seinään ja levyyn fix:llä. Sitten päälle foliosysteemi.

F Fjonken sanoi:
Lip 320 voi käyttää valmiina pintana. Se on upea ja todella hieno
Kiitos vinkistä. Se vaikuttaa lupaavalta.

R Rickard.lj sanoi:
Jos haluat hioa kaiken alas, voin suositella shp-primeria, sitten lasket uusia kipsilevyjä liimalla seinään ja levyyn. Sen jälkeen foliojärjestelmää päälle.
Kiitos vastauksesta. Ajattelin, että puhdistamalla ja sitten maalaamalla betoniseinät silikaattimaalilla voisin välttää sulkemasta niitä levyillä ja vesieristeellä. Mahdollisten kosteusongelmien kanssa, joita se voi aiheuttaa. Mutta etkö näe näitä riskejä?

Nyt mitä tuo suihku pitäisi olla ajattelin, ulkopuolella zone voit aina käyttää betongslip kanssa dammsugare ja saada pois väri sitten hioa tai spackla lv ja maalata sitten

R Rickard.lj sanoi:
Nyt mitä nuo suihkut pitäisi olla ajattelin, vyöhykkeen ulkopuolella voit aina käyttää betonihiomakonetta ja imuria saadaksesi maalin pois, sitten tasoittaa tai tasoittaa ja maalata.
Ah, tietysti. Laatoittaja on sitä mieltä, että vain hioa maalin pois ja sitten primee ja laittaa kiinnityslaasti suoraan. Kysymys on, kestääkö olemassa oleva rappaus sen.

P
Niin kauan kuin rappaus on ehjä eikä siinä ole tyhjää, sen pitäisi kestää..

Joo, niin kauan kuin ne eivät ole boom i putsen, mutta aikooko hän jatkaa suoraan korjauksilla ja laatoilla ilman vedeneristettä?

Rejäl sanoi:
Niin kauan kuin rappaus on ehjä eikä siinä ole onttoa kohtaa, sen pitäisi kestää..
Täytyy miettiä, mitä laastia käytät, uusi laasti voi olla vahvempaa ja repiä alustan rikki,

P
F Fjonken sanoi:
Täytyy ottaa huomioon, mitä laastia käytät, uusi laasti voi olla vahvempaa ja rikkoa alustan,
En ymmärrä, miksi kirjoitat tämän minulle🤔

Rejäl sanoi:
En ymmärrä, miksi kirjoitat tämän minulle🤔
Taisipa olla väärä lainaus, pyydän kovasti anteeksi, että astuin herkälle pikkuvarpaallesi

P
F Fjonken sanoi:
Se oli varmaan väärä lainaus, pyydän niin kovasti
anteeksi, että astuin herkälle pienelle varpaallesi
On olemassa poisto-toimintoja, jos tekee virheen👍

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.