15 204 lukukertaa ·
31 vastausta
15k lukukertaa
31 vastausta
Hieno liimapuupalkki
Wow, onko sinulla kuvaa?styrman1 sanoi:
Kun olin tänään tarkistamassa, tajusin, että palkki ei ulottunut katon suuntaisesti niin pitkälle kuin miltä se näytti joissakin omituisissa perspektiivikuvissa, vaan se on varmaankin vain 8 metriä pitkä, ei 11.
Ok, kiitos vastauksesta. Miten lasket kuinka paljon se kantaa? Onko se yhtä paljon kuin jos se olisi puupalkiston alla, eikö pitäisi olla. Tämä on kätevä ja tyylikäs ratkaisu, kun ei tarvitse laskea kattoa 40 cm.MathiasS sanoi:Tarkalleen!
Mutta se ei ole vain tyylikäs ullakolla, päät on myös asetettu kantaville seinille, jotka lepäävät perusmuurin päällä - tämän jälkeen kaikki kattotuolien alaosat on kiinnitetty liimapuupalkkiin kaksoiskulmaraudoilla ja seitsemällä miljoonalla ankkuriruuvilla. Sen sijaan että palkki olisi alla ja kuorma lepää sen päällä, kuorma roikkuu sen alla. Noin 6 metriä seinää on heitetty pois, joten turvallisuuden vuoksi "heitettiin" ylös pieni palkki.
Laskelmat teki liimapuutoimittaja. Mitotuksen kannalta sen pitäisi kantaa saman kuorman riippumatta siitä, onko se palkin ylä- vai alapuolella. Palkki on todennäköisesti voimakkaasti ylimitoitettu.Daniel39 sanoi:
Ja kuinka hyvä sinulla onkaan, kun sinulla on niin paljon aikaa, että voit tehdä ne itse. 
Saturnus:
Mitä liimaa käytit?
Onko palkeessa hieman kaarevuutta, vai onko kyseessä vain optinen harha kuvassa?
Vaikuttaa mielenkiintoiselta tehdä liimapuuta, kun muurasin tiilikaarta autotalliin, mietin pitkään, mitä reunaa tekisin sulkeakseni pariovet yläosastaan, alaosassa olin tehnyt syvennyksen laattaan lisäkynnyksellä... mutta yläosa oli kova pähkinä
Keksin sitten loistavan idean tehdä "liimapuurungon", minulla oli muotti jäljellä muurauksen jälkeen, sahasin 5 rimaa 10*50 mm, liimasin ja ruuvasin nämä rimat pitkillä ruuveilla + aluslevyillä.
Seuraavana päivänä kun irrotin "rungon" ruuvit, kokeilin seistä sen päällä, se tuskin muuttui muodoltaan vähääkään, stabiilia kuin mikä
Mitä liimaa käytit?
Onko palkeessa hieman kaarevuutta, vai onko kyseessä vain optinen harha kuvassa?
Vaikuttaa mielenkiintoiselta tehdä liimapuuta, kun muurasin tiilikaarta autotalliin, mietin pitkään, mitä reunaa tekisin sulkeakseni pariovet yläosastaan, alaosassa olin tehnyt syvennyksen laattaan lisäkynnyksellä... mutta yläosa oli kova pähkinä
Keksin sitten loistavan idean tehdä "liimapuurungon", minulla oli muotti jäljellä muurauksen jälkeen, sahasin 5 rimaa 10*50 mm, liimasin ja ruuvasin nämä rimat pitkillä ruuveilla + aluslevyillä.
Seuraavana päivänä kun irrotin "rungon" ruuvit, kokeilin seistä sen päällä, se tuskin muuttui muodoltaan vähääkään, stabiilia kuin mikä
Melkein täytyy olla samaa mieltä manbergin kanssa ;D Luulin, että aikuiset pojat ovat päässeet eroon siitä, kenellä on suurin ;D Mutta on mahtavaa, kun on suuret palkit, ja vielä mahtavampaa, kun ne näkyvät 
Kyllä, oikea havainto, halusin poistaa kaikki riskit siitä, että palkit roikkuvat oman painonsa vuoksi, siksi ne oli ylijännitetty, ja se onnistui.Haagbard sanoi:Saturnus:
Mitä liimaa käytit?
Onko palkki hieman kaareva, vai onko se vain optinen harha kuvassa?
Vaikuttaa mielenkiintoiselta tehdä liimapuuta, kun rakensin tiiliholvia autotalliin, mietin pitkään, mitä reunaa tekisin, jotta saisin lyöntiluukun yläosaan suljettua, alaosassa olin tehnyt syvennyksen laattaan ylimääräisen kynnysraudan kanssa........mutta yläosa oli kova pähkinä
Keksin sitten loistavan idean tehdä "liimapuurima", muotti oli jäljellä muurauksen jälkeen, sahasin 5 rimaa kooltaan 10*50 mm, liimasin ja ruuvasin nämä rimat pitkillä ruuveilla + prikoilla.
Seuraavana päivänä, kun ruuvasin irti "rimaa", kokeilin seistä sen päällä; se tuskin muutti muotoaan ollenkaan, vakaa kuin mikä![]()
Liima oli tavallista vedenkestävää puuliimaa, osa Biltemasta, jonka uskon Cascon valmistavan.
rakennus edistyy http://img.photobucket.com/albums/v388/Z-Jensen/panel.jpg