4 721 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
Hiekka ja sepeli itse sekoitettavaksi
Sivu 1 / 2
Ajattelin pitää hiekkakasan ja sepelikasan, jotta voisin helposti sekoittaa hieman betonia, laastia tai rappauslaastia.
Kysymys on, minkä kokoisen raekoon minun pitäisi ostaa. Olisi mukavaa, jos hiekka sopisi kaikkiin seoksiin.
Melko pian aion valaa joitakin perustuspalkkeja aidalle, valaa pienen laatan LVP:lle. Muurata leca-tiivisteistä seiniä. Viimeistellä joitakin sisäseiniä.
Joten,
Hiekka:
0-4 vai 0-8?
Sepeli:
8-16 vai vielä karkeampi?
Kuten sanottu, olisi mukavaa jos olisi vain kaksi kasaa.
Kysymys on, minkä kokoisen raekoon minun pitäisi ostaa. Olisi mukavaa, jos hiekka sopisi kaikkiin seoksiin.
Melko pian aion valaa joitakin perustuspalkkeja aidalle, valaa pienen laatan LVP:lle. Muurata leca-tiivisteistä seiniä. Viimeistellä joitakin sisäseiniä.
Joten,
Hiekka:
0-4 vai 0-8?
Sepeli:
Kuten sanottu, olisi mukavaa jos olisi vain kaksi kasaa.
Niin paljon kiviä ja niin suuria kuin mahdollista, ne ovat A ja O betonissa.nimhed sanoi:
Ajattelin pitää hiekkakasan ja sepelikasan, jotta voin helposti sekoittaa vähän betonia, muurauslaastia tai tasoitemassaa.
Kysymys on, minkä kokoista raetta minun pitäisi ostaa. Olisi mukavaa, jos hiekka toimisi kaikkiin seoksiin.
Aika pian minun pitäisi valaa vähän pilareita aitaa varten, valaa pienempi laatta LVP:lle. Muuraan ylös lekasoraseinät. Viimeistellä muutaman sisäseinä.
Joten,
Hiekka:
0-4 vai 0-8?
Sepeli:
Kuten sanoin, olisi mukavaa, että olisi vain kaksi kasaa.
heinimhed sanoi:
ei 8-16 kuulostaa hyvältä, mutta tarvitaan paljon enemmän tietoa, jotta voidaan vastata tarkasti.
Riippuen raudoituksesta, se määrittää dmaxin eli suurimman kiven koon. Kiven täytyy mahtua vapaasti kaikkien raudoitteiden ohi.
Haluat sitten mahdollisimman suuren dmaxin kutistumishalkeamien vähentämiseksi ja betonin lujuuden lisäämiseksi.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Betoniosaamiseni on ajalta sitten menneisyydessä, joten minun on varattava mahdolliset muistikatkokset.
En usko, että pärjäisit kahdella kasalla, ainakaan loppu-tuloksen laadun kanssa. Betoniin tarvitset sekä hiekkaa että sepelistä. Rappauslaastiin tarvitset hienorakeista hiekkaa. Betonin lujuus kasvaa, kun käytetään mahdollisimman vähän vettä suhteessa sementtiin. Käytännössä tämä tarkoittaa paljon ja karkeaa sepeliä, mieluiten jopa 64 mm asti. Eri fraktioiden väliset suhteet ovat myös tärkeitä. Sanoisin, että tarvitset vähintään neljä kasaa. Rappaushiekkaa, 0-4 laastia ja betonia varten, 4-16 ja 16-64 betonia varten. Rajat eivät ole pyhiä. Paljon riippuu siitä, mihin aiot käyttää sitä.
En usko, että pärjäisit kahdella kasalla, ainakaan loppu-tuloksen laadun kanssa. Betoniin tarvitset sekä hiekkaa että sepelistä. Rappauslaastiin tarvitset hienorakeista hiekkaa. Betonin lujuus kasvaa, kun käytetään mahdollisimman vähän vettä suhteessa sementtiin. Käytännössä tämä tarkoittaa paljon ja karkeaa sepeliä, mieluiten jopa 64 mm asti. Eri fraktioiden väliset suhteet ovat myös tärkeitä. Sanoisin, että tarvitset vähintään neljä kasaa. Rappaushiekkaa, 0-4 laastia ja betonia varten, 4-16 ja 16-64 betonia varten. Rajat eivät ole pyhiä. Paljon riippuu siitä, mihin aiot käyttää sitä.
ei, tuntuu liioittelulta, 64 mm käytetään periaatteessa koskaan yli 27 mm.J justusandersson sanoi:Betoniosaamiseni ovat menneiltä ajoilta, joten minun täytyy varautua mahdollisiin muistikatkoksiin.
En usko, että pärjäät kahdella kasalla, ainakaan jos haluat lopputuloksen olevan laadukas. Betoniin tarvitset sekä hiekkaa että sepeliä. Laastille tarvitset hienorakeista hiekkaa. Betonin lujuus kasvaa, kun käytetään mahdollisimman vähän vettä suhteessa sementtiin. Käytännössä tämä tarkoittaa paljon ja karkeaa sepeliä, mieluiten jopa 64 mm asti. Eri fraktioiden suhteet ovat myös tärkeitä. Sanoisin, että tarvitset vähintään neljä kasaa. Rappaushiekka, 0-4 laastille ja betonille, 4-16 ja 16-64 betonille. Rajat eivät ole pyhiä. Paljon riippuu siitä, mihin aiot käyttää sitä.
Ei oikeastaan edes voi raudoittaa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuten kirjoitin, tietoni ovat hieman vanhentuneita. Mutta korkeimpien lujuusvaatimusten kohdalla, esimerkiksi perustuksissa, vaaditaan erittäin karkeaa täyteainetta. Mutta on selvää, että kaikki yli 16 on hankalaa käsitellä manuaalisesti. Tarkoitukseni oli pääasiassa muotoilla periaate, korkeaa lujuutta varten tarvitaan hyvin karkeaa materiaalia. Lisäksi mitä enemmän kasoja, sitä helpompi on tasapainottaa eri fraktiot.
Ovatko putssand ja 0-4 kaksi eri asiaa? Niin täytyy olla, muuten en laske neljää kasaaJ justusandersson sanoi:
Mikä putssand sitten on?
Kuten vihjasin, mihin aion käyttää sitä. Pilareita aitaan, pieni laatta ulko-osalle lämpöpumpun, muurauslaasti sisäseinien muuraamiseen lecasta.
Voimme unohtaa rappauslaastin toistaiseksi.
Joten, muurauslaasti lecaa varten ja betoni pilareille + laatta, jonka koko on enintään 2 m².
Hiekka 0-4
Sepeli 16-24
Miltä kuulostaa?
Pilarit eivät ole raudoitettuja ja laatta ei ole kovin suuri, mutta ehkä heitetään muutama 8 mm raudoitus sinne.
dmax = maksimi dimensio?H hul sanoi:hei
ei 8-16 kuulostaa hyvältä, mutta tarvitaan paljon enemmän infoa, jotta voi vastata tarkasti.
se, miten raudoitat, vaikuttaa dmaxiin eli suurimpaan kiven kokoon. Kiven on päästävä vapaasti ohittamaan kaikki raudoitus.
sitten haluat mahdollisimman suuren dmaxin vähentääksesi kutistumisrakoja ja lisätäksesi betonin lujuutta
Mitä muuta tietoa minun pitäisi liittää mukaan?
Kiitollinen kaikesta avusta
Olenhan oikeastaan puujätkä
Paras vastaus
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Normaalille rappauslaastille 0-4 on liian karkeaa. Sen sijaan se riittää muurauslaastille. Yleinen sääntö on, että suurin fraktio on enintään 1/3 osaa saumaleveydestä. Jos aiot vain valaa paalut aidantolpille, riittää 8-16. Siihen ei ole mitään kestävyysvaatimuksia. Joten jos aiot vain muurata ja valaa yksinkertaisesti ilman suurempia vaatimuksia, ehdotan kasaa 0-4 ja kasaa 8-16.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 026 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 026 viestiä
Osta säkkitavarana laastia, niin saat paljon tasaisemman laadun kuin itse sekoittamalla.
Tässä sinulle resepti betonille:
https://www.cementa.se/sv/betongarbeten
Ja tässä joku, joka ajattelee kuten sinä kahdella kasalla...
https://www.tenico.se/tips/tips51.htm
Tässä sinulle resepti betonille:
https://www.cementa.se/sv/betongarbeten
Ja tässä joku, joka ajattelee kuten sinä kahdella kasalla...
https://www.tenico.se/tips/tips51.htm
Minulla on ollut muuraushiekkaa, luulen sen olevan lajittelematonta 0-3, valamissoraa 0-8 ja sepeliä 8-11 tai 8-16 kotona, jotta pärjään sekä muuraus-, rappaus- että valutöissä. Mutta minulla menee hyvin, juttelen hieman ystävällisesti kylän kuskien kanssa, ja voin vain hakea peräkärryllisen sitä, mitä tarvitsen sillä hetkellä.
Muuraushiekka ja valamissora eivät ole vaihdettavissa keskenään. Ne käyttäytyvät täysin eri tavoin, kun sekoittaa betonia. Ehkä tämä vaihtelee toimittajasta toiseen, mutta kun olen yrittänyt sekoittaa betonia muuraushiekkaan, siitä ei ole tullut mitään hyvää. On kuin valamissoran hieman suuremmat pyöreät kivet olisivat tarpeen saadakseen betonin virtaamaan, ilman että tarvitsisi lisätä epänormaaleja määriä vettä ja sementtiä. Yleinen sepeli on erittäin terävää, mikä ei paranna asiaa. Olen kuullut, että betoniasemat käyttävät sekoitusta sepelistä ja luonnonsorasta täyteaineena.
Luultavasti karkeampi täyteaine on parempi, mutta jo 8-16 ei ole mukavaa käsin lapioida.
Jos minun pitäisi muurata tai rappata paljon, suosin hiekkaa kasassa mieluummin kuin valmisbetonia milloin tahansa. On niin mukavaa välttyä pölyssä seisomisesta ja säkkien tyhjentämisestä. Pieniin töihin, korjaustöihin ja vastaaviin valmisbetoni on parempi.
Muuraushiekka ja valamissora eivät ole vaihdettavissa keskenään. Ne käyttäytyvät täysin eri tavoin, kun sekoittaa betonia. Ehkä tämä vaihtelee toimittajasta toiseen, mutta kun olen yrittänyt sekoittaa betonia muuraushiekkaan, siitä ei ole tullut mitään hyvää. On kuin valamissoran hieman suuremmat pyöreät kivet olisivat tarpeen saadakseen betonin virtaamaan, ilman että tarvitsisi lisätä epänormaaleja määriä vettä ja sementtiä. Yleinen sepeli on erittäin terävää, mikä ei paranna asiaa. Olen kuullut, että betoniasemat käyttävät sekoitusta sepelistä ja luonnonsorasta täyteaineena.
Luultavasti karkeampi täyteaine on parempi, mutta jo 8-16 ei ole mukavaa käsin lapioida.
Jos minun pitäisi muurata tai rappata paljon, suosin hiekkaa kasassa mieluummin kuin valmisbetonia milloin tahansa. On niin mukavaa välttyä pölyssä seisomisesta ja säkkien tyhjentämisestä. Pieniin töihin, korjaustöihin ja vastaaviin valmisbetoni on parempi.