1 580 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
helpompi sisäseinän äänieristys 2010.. :)
Ikiaikainen kysymys - miten äänieristetään huoneiden välillä...
(unohdin kysymysmerkin otsikosta)
Olen avannut seinän yhden puolen, kun halusin äänieristää sen (kohtuullisissa rajoissa).
Ajattelin avata yhden puolen, tiivistää jäljellä olevat levyt toiselta puolelta, sitten asettaa kivivillaa täyteen, ja sitten uudet levyt päälle. Sen jälkeen tiivistää kaikki saumat tarkasti.
Mutta sitten luin vähän...
Jotkut väittivät, että tämä jopa lisäisi melua, joten olen nyt vähän epävarma.
1. En aio tehdä seinistä paksumpia...
2. Tällä hetkellä kaikki ovat eristämättömiä.
3. Tämän seinän tarkoitus on eristää ihmisten- ja televisioääniä mahdollisimman hyvin.
Koska toisen kamerani on rikki ja toinen on kateissa
piti sitten piirtää, miltä kannattimet näyttävät juuri tässä
seinässä olohuoneen ja toisen makuuhuoneen & wc:n välillä.

**huomasin piirrosvirheen, yläpuolella oleva levy ei ole kehyksiä vasten, vaan se on 2-3cm niiden yläpuolella**
Toisella puolella on noin 10mm masoniittia, jonka ajattelin jättää paikalleen.
Toiselle puolelle ajattelin laittaa anteliaasti 13mm kipsilevyä.
-Jotkut sanovat, että erilaisten materiaalien sekoittaminen on hyvä keino vangita erilaisia aaltoja... mutta en tiedä, onko tämä yhdistelmä sitä.
* Mutta niissä teksteissä joita olen lukenut, mainitaan OSB-levyt, mitä ne ovat?
* Ja ihmiset puhuvat ilmarakoista - miten onnistun tekemään niitä 8cm syvyyteen?
-------------------------
Toisen seinän olen avannut olohuoneen ja portaiden välillä...
Siellä tulee varmasti jonkin verran kolinaa, kun ihmiset juoksevat ylös ja alas portaita...
Pitäisikö käyttää toista eristysmenetelmää?
Kolmannen seinän olen avannut makuuhuoneen ja ulkoseinän/ autotallin välillä - oletan, että siinä pitäisi käyttää mahdollisimman lämmittävää eristystä?
Kun työstetään sisäseiniä, käytetäänkö muovia?
Laitetaanko lasikuitu, sitten muovi ja sitten levyt... vai onko se turhaa?
Ärjän rakennusmestari valittaa aina, kuinka eristeet ovat huonoja terveydelle, joten olen vähän epävarma, mutta levyt ja tapetit eivät kai päästä mitään karkuun, hehe.
(unohdin kysymysmerkin otsikosta)
Olen avannut seinän yhden puolen, kun halusin äänieristää sen (kohtuullisissa rajoissa).
Ajattelin avata yhden puolen, tiivistää jäljellä olevat levyt toiselta puolelta, sitten asettaa kivivillaa täyteen, ja sitten uudet levyt päälle. Sen jälkeen tiivistää kaikki saumat tarkasti.
Mutta sitten luin vähän...
Jotkut väittivät, että tämä jopa lisäisi melua, joten olen nyt vähän epävarma.
1. En aio tehdä seinistä paksumpia...
2. Tällä hetkellä kaikki ovat eristämättömiä.
3. Tämän seinän tarkoitus on eristää ihmisten- ja televisioääniä mahdollisimman hyvin.
Koska toisen kamerani on rikki ja toinen on kateissa
piti sitten piirtää, miltä kannattimet näyttävät juuri tässä
seinässä olohuoneen ja toisen makuuhuoneen & wc:n välillä.

**huomasin piirrosvirheen, yläpuolella oleva levy ei ole kehyksiä vasten, vaan se on 2-3cm niiden yläpuolella**
Toisella puolella on noin 10mm masoniittia, jonka ajattelin jättää paikalleen.
Toiselle puolelle ajattelin laittaa anteliaasti 13mm kipsilevyä.
-Jotkut sanovat, että erilaisten materiaalien sekoittaminen on hyvä keino vangita erilaisia aaltoja... mutta en tiedä, onko tämä yhdistelmä sitä.
* Mutta niissä teksteissä joita olen lukenut, mainitaan OSB-levyt, mitä ne ovat?
* Ja ihmiset puhuvat ilmarakoista - miten onnistun tekemään niitä 8cm syvyyteen?
Toisen seinän olen avannut olohuoneen ja portaiden välillä...
Siellä tulee varmasti jonkin verran kolinaa, kun ihmiset juoksevat ylös ja alas portaita...
Pitäisikö käyttää toista eristysmenetelmää?
Kolmannen seinän olen avannut makuuhuoneen ja ulkoseinän/ autotallin välillä - oletan, että siinä pitäisi käyttää mahdollisimman lämmittävää eristystä?
Kun työstetään sisäseiniä, käytetäänkö muovia?
Laitetaanko lasikuitu, sitten muovi ja sitten levyt... vai onko se turhaa?
Ärjän rakennusmestari valittaa aina, kuinka eristeet ovat huonoja terveydelle, joten olen vähän epävarma, mutta levyt ja tapetit eivät kai päästä mitään karkuun, hehe.
Viimeksi muokattu:
laita vain tavallista 70 eristystä ja kipsilevy.
Parempi äänieristys markskiva:lla ja vielä enemmän kaksinkertaisella kipsillä.
Voit asettaa Osb-levyn ennen kipsiä saadaksesi hyvän seinän asioiden kiinnittämiseen sen sijaan, että plugga kaikki kipsiin.
Parempi äänieristys markskiva:lla ja vielä enemmän kaksinkertaisella kipsillä.
Voit asettaa Osb-levyn ennen kipsiä saadaksesi hyvän seinän asioiden kiinnittämiseen sen sijaan, että plugga kaikki kipsiin.
Voitko lisätä seinän paksuutta 1 tai 2 cm, niin voit laittaa samankokoisia lankkuja kuin nykyiset, mutta siirrettyinä 1-2 cm "syvyyssuunnassa" seinässä. Tämä tarkoittaa, että kipsilevyt seinän kummallakin puolella ovat erillään eli ei ole läpikulkevia lankkuja. Tämä vaimentaa runkomelua. Täytä jäljelle jäävä tila kokonaan tai osittain eristävällä villalla. Katso Isoverin verkkosivuilta: http://www.isover.se/byggkonstrukti...er/mellanväggar/i-c3-213+träregelstomme+55+db
Klikkaa tästä vastataksesi