1 160 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Helmipontti Sisäpaneeli - VINKKEJÄ? oksaton, pohjamaalattu? Toimittajat?
Ska sätta pärlspont i taket på huset vi bygger. Obehandlat med kvistar går bort då jag inte har tid för alla stegen (shellack, måla fjäder mm) dvs jag vill ha kvistfritt eller grundmålat/ målat vitt.
Har kikat hos Eskebo, Kindsbygdens, Horndal samt de stora som Molven, Baseco.
(Detaljer i mitt enskilda fall.
ca 100m2
kikar på en prisbild mellan 200-400kr/m2
12-15mm tjock
Runt 120mm bred)
Har kikat hos Eskebo, Kindsbygdens, Horndal samt de stora som Molven, Baseco.
- Har ni några andra guldkorn att tipsa om som kan leverera kvistfritt eller vit till bra priser?
- Erfarenhet med målat från fabrik? Någon leverantör som haft mindre bra målning? Vad har fungerat bra för er?
(Detaljer i mitt enskilda fall.
ca 100m2
kikar på en prisbild mellan 200-400kr/m2
12-15mm tjock
Runt 120mm bred)
Olen itse tehnyt ison sisäkaton käsittelemättömästä helmipaneelista. Oksalakkasin kahdesti vesipohjaisella oksalakkalla. Pohjamaalasin asennuksen jälkeen ja pintamaali 2 kertaa. On kestänyt nyt 15 vuotta ilman ongelmia. En muista, että oksalakkaus olisi ollut vaikeaa. Pyöreällä siveltimellä tupsuttaminen käy nopeammin kuin luulee. En uskaltaisi ostaa pohjamaalattua, jos sellaista on tarjolla. En halua tehdä työtä uudelleen 5 vuoden kuluttua. Onko oksatonta edes olemassa?Vivktor r sanoi:
Aion asentaa helmipaneelin talon kattoon, jota rakennamme. Käsittelemätön, jossa on oksankohtia, ei tule kyseeseen, koska minulla ei ole aikaa kaikkiin vaiheisiin (shellack, maalaus höyhenellä jne.), eli haluan oksatonta tai pohjamaalattua/maalattua valkoista.
Olen katsonut Eskeboa, Kindsbygdensia, Horndalia sekä suuria kuten Molven, Baseco.
- Onko teillä muita helmiä, joita suosittelisitte ja jotka voivat toimittaa oksattomia tai valkoisia hyvään hintaan?
- Kokemuksia tehtaalta maalatusta? Onko jokin toimittaja, jonka maalaus on ollut huonompaa? Mikä on toiminut teillä hyvin?
(Tiedot minun yksittäisessä tapauksessani.
n. 100m2
hintakuva n. 200-400kr/m2
12-15mm paksu
Noin 120mm leveä)
Silloin se on jonkinlainen pohjamaalattu MDF-seinä/kattopaneeli, joka näyttää helmipaneelilta.
"Kvisti vapa furu, kutsutaan myös nimellä "Klar Tall" tai "kvistren furu", on furu, joka on sahattu ja käsitelty ollakseen lähes täysin ilman oksia. Sitä käytetään yleensä sisustuksissa, huonekaluissa, paneeleissa ja puusepäntöissä, missä toivotaan sileää, esteettisesti miellyttävää puuta." Esimerkiksi välttääkseen oksia, jotka näkyvät peitevärin läpi. - Monet ovat alkaneet käyttää - jopa suuret valmistajat. Ei ole mitään tekemistä MDF:n kanssa.H Håbbe01 sanoi:Olen itse tehnyt suuren sisäkaton käsittelemättömästä helmiäispaneelista. Käsittelin oksalakkalla 2 kertaa vesi pohjaisella oksalakalla. Pohjamaalasin asennuksen jälkeen ja peiteväri 2 kertaa. On nyt kestänyt 15 vuotta ilman ongelmia. En muista, että oksalakalla käsittely olisi ollut vaivalloista. Pyöreällä pensselillä homma hoituu nopeammin kuin uskoisi. En uskaltaisi ostaa valmiiksi pohjamaalattua, jos sitä on olemassa. En halua tehdä työtä uudelleen 5 vuotta myöhemmin. Onko olemassa oksatonta?
Jos on, se on jonkinlainen valmiiksi pohjamaalattu seinä-/katto-paneeli mdf:stä ulkonäöltään helmiäispaneelin kaltainen.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että on huomattavasti parempi tehdä se itse, jotta tietää, että se on hyvin tehty. MUTTA - olet siis tehnyt 5 erillistä vaihetta jokaista lankkua kohden? Jopas jotakin
Kun ostaa hyviltä toimittajilta, se on hyvin kuivattua puuta, joten se ei kutistu, ja kielen maalaaminen vaikeuttaisi asennusta. Hintakuvasi näyttää olevan vaikea saavuttaa, koska lyhyempien pätkien m2-hinta näyttää olevan 800kr. Joten löytääksesi yli 3m pitkiä välttääksesi rumia saumoja voi olla haastavaa.Vivktor r sanoi:
"Oksaton mänty, jota kutsutaan myös "Klar Talliksi" tai "oksattomaksi männystyksi", on mäntyä, joka on sahattu ja käsitelty olemaan lähes täysin ilman oksia. Se käytetään yleensä sisustuksissa, huonekaluissa, paneeleissa ja puusepäntöissä, joissa halutaan sileä, esteettisesti miellyttävä puu." Esim. välttääksesi oksia, jotka näkyvät jälleen peitevärin alla. - Monet, myös suuret valmistajat, ovat alkaneet käyttää sitä. Ei liity MDF:ään.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että tuntuu paljon paremmalta tehdä se itse, jotta tietää, että se on hyvin tehty. MUTTA - olet siis tehnyt 5 erillistä vaihetta kutakin lautaa kohden? Voi hyvänen aikaEtkö maalannut kieltä ennen kuin asetit sen? Koska puu liikkuu, maalaan aina kielen/ pontin/ naaraan ennen kuin asennan sen, jotta välttäisin näkemästä maalaamatonta pintaa, kun rako ilmestyy.
Maalaamaton helmipontti maksaa noin 250 kr/kvm sis. alv. Maalattu/lakattu helmipontti noin 350/400 kr/kvm sis. alv. Nopea haku löytää Bygman oksattomalla maalatulla vaihtoehdolla 660 kr/kvm sis. alv.Vivktor r sanoi:
Aion laittaa helmiponttia talon kattoon, jota rakennamme. Käsittelemätön solmukohta ei tule kysymykseen, koska minulla ei ole aikaa kaikkiin vaiheisiin (sellakka, maalaus jne.), eli haluan puutonta tai pohjamaalattua/maalattua valkoista.
Olen katsonut Eskeboa, Kindsbygdenia, Horndalia sekä suuria kuten Molven, Baseco.
- Onko teillä muita helmiä suositeltavaksi, jotka voivat toimittaa oksatonta tai valkoista edullisin hinnoin?
- Kokemuksia tehdasmaalauksesta? Onko jokin toimittaja, jolla on ollut heikompaa maalausjälkeä? Mikä on toiminut hyvin teille?
(Yksityiskohdat minun tapauksessani.
n. 100 m2
hintaluokka n. 200-400kr/m2
12-15mm paksu
N. 120mm leveä)
Sitten tulee käytännön asiat vaihtoehdosta riippumatta, esimerkiksi tilaus Norrlandsträ:stä eriteltynä pituudella sisältää keräilylisän ja pituuslisän. Ehkä pääset alle 400 kr/kvm lakatulla 100 kvm:llä, mutta se on tiukkaa.
Klikkaa tästä vastataksesi