Hei!
Onko joku aiemmin ratkaissut ongelman, joka minulla on? Yritän asentaa helmipaneelia kattoon, ja toistaiseksi menee hyvin, sillä se on yksi monista talon katoista, jotka ovat saaneet helmipaneelin. Ongelma on, että tulen nyt vanhalle ulkoseinälle ja palkkeihin, jotka kuuluvat vanhaan rakenteeseen, ja päätin säästää ne. Mielestäni ne ovat tyylikkäitä ja siistejä. Nyt minun täytyy vain asentaa helmipaneeli kattoon...
Minulla on hyvä kuviosaha ja monitoimityökalu, mutta ongelmana on, että osan leikkauksesta täytyy olla vinossa, jotta paneeli istuu tiukasti hirttä vasten. Toinen ongelma on tietysti, että hirsi on epätasaista ja hankala saada paneeli istumaan tiiviisti yleensä. "Laitetaan pieni lista" on melkein sanonta tässä rakennuksessa, koska se on vanha talo, mutta voiko sen tehdä tyylikkäästi hirttä vasten?
Hei! Onko joku aiemmin ratkaissut ongelman, jota minulla on? Yritän asentaa helmipaneeleita kattoon, ja tähän asti kaikki on mennyt hyvin, se on yksi monista katon helmipaneeleista talossa. Ongelma on siinä, että tulen vanhalle ulkoseinälle ja palkit, jotka kuuluvat vanhaan rakenteeseen, päätin säilyttää. Tyylikästä ja siistiä minun mielestäni. Nyt vain asennan helmipaneelit kattoon...
[kuva]
Minulla on hyvä kuviosaha ja monityökalu, mutta ongelmana on, että osien leikkaaminen täytyy tehdä kulmassa, jotta paneeli istuu tiukasti hirttä vasten. Toinen ongelma on tietysti, että hirsi on epätasainen ja on vaikeaa saada paneelia istumaan tiukasti sitä vasten yleensä. "Lisätään pieni lista" on lähes sanonta tässä projektissa, koska se on vanha mökki, mutta voiko sen tehdä siististi hirsiseinää vasten?
Sahaa lähellä ja sitten käytä pehmeää tiivistettä.
Jos ajattelee seuraavaa laudan asennusta, niin se on liian leveä. Mutta luulen, että siitä tulisi siistein, jos sahaa kohdat hirrelle ja viistää uurrettujen kohtien lyhyet sivut, jotta saa tiukan sovituksen hirttä vasten.
Tässä voi kuitenkin kestää aikaa saada se oikein
Ja, ja se ei ole aivan täydellinen, voi käyttää puuliimaa ja sahanpurua, jonka sitten hioo tasaiseksi, mutta pehmeä sauma on tietysti nopeampi ratkaisu.
Onko muuten olemassa tekniikka, jonka nimi on unohtunut, jota käytetään, kun halutaan sovittaa uusi hirsi ulkoseinään. Idea on, että sinulla on kapea terästanko, jonka päässä on lyijykynä. Hirsi asetetaan paikoilleen mutta perustan ulkopuolelle, ja sitten terästanko seuraa sen hirren pohjaa, joka tulee uuden päälle. Näin saat kaikki epätasaisuudet uuteen hirteen, ja se sopii melkein täydellisesti. Vaikea selittää, mutta katson, jos Google voisi auttaa minua
Anoppini ja appeni olivat samanlaisia pintakerroksia edellisessä talossaan. Siellä "reikäsahattiin" levyt ja sitten sahattiin levy, joka sopi hyvin palkkia vasten. Se maalattiin levyjen sävyyn ja jyrsittiin ulkoreunoilta, jos muistan oikein.
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa heidän talostaan, mutta se näytti todella hyvältä muistaakseni.
Konturmall on varmaan hyvä työkalu tässä tapauksessa.
Onnea matkaan!
Kiitos kaikista hyvistä vastauksista! Uskon, että vakaa käsi ja mjukfog ovat tällä hetkellä johtava vinkki, mutta jos jollain on lisää ehdotuksia, ne otetaan kiitollisuudella vastaan!
Vanha ketju.. Mutta voi olla, että joku muu etsii ratkaisuja samaan ongelmaan ja löytää tänne! Joten jaan, miten ratkaisimme ongelman.
Käytimme niin kutsuttua konturmallia palkkien mallintamiseen ja kopioimiseen helmipontille.
Se oli hieman tarkkaa työtä, koska piti sovittaa useita palkkia saman laudan varrelle, mutta siitä tuli todella tiivis ja hieno.
Muuten, katto on vain pohjamaalattu kuvassa, se tullaan ruiskumaalaamaan myöhemmin!
Hienosti tehty!
Minun palkeeni ovat "sekavammat", ja tulos ei ollut yhtä vaikuttava minun tapauksessani, mutta olen tyytyväinen.
Kiitos!
Joo ei olisi varmaan toiminut sinun tapauksessasi. Mutta ehkä se auttaa jotakuta. Näytti olevan huomattavasti suurempi päänsärky sinun palkeillasi!
finjobbat
Toinen pieni muunnelma, joka voi olla hyödyllinen, on ajatella päinvastoin!
-Öh, miten hän ajattelikaan nyt? Saattaa nyt miettiä järjestystä ja käsitteitä rakastava ystävä!
Eli sen sijaan, että leikkaat sen, joka mukautetaan kiinteään pohjaan, mukautetaan kiinteä osa tulevaan. Ja tätä voi hyödyntää esimerkiksi valon ja muiden olosuhteiden, kuten käytännön mahdollisuuksien, suhteen.
Alas seinään tuleva kattotuoli on hieman sahattu alapäästään, mutta vain niin vähän, että lauta saadaan oikeaan kohtaan. Ja näin tuskin huomaa, että rakoa on lainkaan.
Tätä menetelmää voidaan käyttää myös, kuten tässä tapauksessa, jotta se olisi käytännössä mahdollista tekemättä sovittavasta kappaleesta kahta erillistä osaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.