Olen kunnostamassa Anebyhuset vuodelta 71.

Etsin neuvoja levymateriaaliin/ratkaisuun, sillä haluan tasaisen ja vahvan siirtymän puuseinän ja rapatun seinän välillä kellarirapussa. Tällä hetkellä puuseinässä on masoniittia, kellariseinissä rappausta ja koko paketissa on kangastapetti.
Kaikki ovat sisäseiniä.
Toimisiko kipsilevy? Vai tavallinen kartongilla päällystetty kipsilevy?

• Kellariraput, joissa näkyy vaurioitunut seinä ja paljastunut puupinta. Vasemmalla vinyylitapettia ja oikealla puuverhous.
Olin ajanut tavallista kartonkikipsilevyä. Onhan se hyvä alusta.

Larsa Larsa sanoi:
Olin käyttänyt tavallista kartonkikipsilevyä. Onhan se hyvä alusta.
Kiitos inputista.
Olen kuullut erimielisyyksiä kipsistä kellarissa kosteuden takia. Mutta ehkä se ei haittaa niin paljon, jos kyseessä ovat sisäseinät?

Näyttää siltä, että yksikään niistä ei ole ulkoseinä ja lattiaetäisyys on hyvä, jolloin kosteusriski on erittäin alhainen ja voit luultavasti käyttää tavallista kipsilevyä/remonttikipsiä.

Ulkoseinät kellarissa eivät ehkä ole hyvä idea kipsilevyllä, ellei järjestä tuuletusrakoa.. mutta portaikossasi on varmasti rutikuivaa, ellei jokin muu ole pielessä.

G g.kraft sanoi:
Näyttää siltä, että kumpikaan niistä ei ole ulkoseinä, ja etäisyys lattiaan on hyvä, joten kosteuden riski on hyvin alhainen ja voit todennäköisesti käyttää tavallista kipsilevyä/remonttikipsiä
Se pitää paikkansa, seinät ovat talon sydämessä.
Alin kohta on askel ylöspäin, joten hieman alle 20 cm alin kohta lattiaan

• Tykkään
g.kraft
  • Laddar…
Larsa Larsa sanoi:
Ytterväggar nere i källaren är kanske inte bra med gips om man inte ordnar med luftspalt.. men i din trapp lär det ju vara snustorrt om inget annat är fel
Todella kuiva, kyllä, joten käytän tavallista kipsiä suunnitelman mukaisesti. Kiitos

Käytä tavallista kipsiä, kriittinen kohta on siirtymä kohta rappauksen ja kipsin välillä, johon tarvitset paperinauhan asetettuna tasoitteeseen tai liimattuna. Viistä kipsilevyn reuna ennen ja täytä tasoitteella ennen nauhaa. Kuitukipsi ei anna etuja.

Bo arnold Bo arnold sanoi:
Käytä tavallista kipsiä, kriittinen kohta on siirtymä rapatun ja kipsin välillä, jossa tarvitset paperinauhan asetettuna tasoitteeseen tai liimattuna. Viistä kipsilevyn reuna ennen ja täytä tasoitteella ennen nauhaa. Lasikuitukipsi ei tarjoa etuja.
Hei! Suunnitelma oli käyttää materiaalia, jota voin laittaa rappaukselle ja puuseinälle saadakseni tasaisen ja kauniin pinnan koko matkan alas. Puuseinä on samalla tasolla kuin rappaus.

Voit sitten ottaa remonttikipsiä ja liimata sen rappaukseen, ruuvata puuseinään, se on ohuempaa kuin tavallinen kipsi. Älä liitä siinä kohdassa, missä puu ja kipsi kohtaavat.

Tarkoitan puts o trä

Bo arnold Bo arnold sanoi:
Sitten voit ottaa kunnostuskipsiä ja liimata sen rappaukseen, kiinnitä puiselle seinälle, se on ohuempaa kuin tavallinen kipsi. Älä yhdistä kohtaan, jossa puu ja kipsi kohtaavat.
Yes! Sitten tehdään niin. Kiitos inputista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.