Hei kaikki,
vanhassa talossamme Kalmarin läänissä on kaunis portti sisäänkäynnissä. 20 vuoden jälkeen ja jonkin verran huolimattoman ylläpidon jälkeen viime vuosina minun täytyy miettiä uuden ostamista. Haluan, että portti sopii yhteen talon vuodelta 1878 tyyliin.
Kuten kuvasta näet, se koostuu kahdesta lehdestä, joiden mitat ovat 1,5 m leveys X 1,25 m korkeus. Kantavien osien paksuus on 45 mm X 90 mm, etäisyys graniittipylvään kiinnityksestä on 82 cm. Etäisyys graniittipylväiden välillä on 308 cm.
Ihanteellista olisi käyttää vanhoja alkuperäisiä teräsheloja.

En ole vielä löytänyt valmista porttia, joka sopii näihin mittoihin, mutta ehkä joku tämän foorumin käyttäjä tuntee toimittajan.

Jos vain erikoisvalmistettu on mahdollista: mitä materiaalia suositellaan pitkään kestävyyteen?
suositellaan kestävyyteen?

Trooppinen puu on poissuljettu, tammi on kallista ja melko raskasta,
Robinia on erittäin raskasta eikä todennäköisesti hyvää työstää.
Muovi?
Mitä suositellaan tähän?
Entä painekyllästetty havupuu, joka maalataan valkoiseksi?

Voiko joku täällä suositella valmistajaa räätälöidylle ovelle?
suositella?

Suuret kiitokset etukäteen!

• Vanha puinen portti viehättävän 1878 rakennustyylin talon edustalla, ympärillä kiviset tolpat ja vehreys.
  • Valkoinen puuportti, jossa on kulunut ja hilseilevä maali, näkyy punatiilisen seinän edessä. Portti on vanha ja kulunut.
  • Vanha valkoinen puuportti, jossa näkyy kulumista ja ruostetta saranan ympärillä. Portti on osa vanhaa taloa Kalmarin läänissä.
  • Vanha valkoinen puuportti, jossa näkyvissä kulunut maali ja ruostuneet teräsosat. Portti on puulattialla.
  • Tykkään
Werner Asp ja 1 muu
  • Laddar…
Hei kaikille,
Öljyämisen ja hieman värin jälkeen Torilla on hyvät mahdollisuudet selvitä tulevasta talvesta.
Mutta onko kenelläkään täällä todella neuvoa pysyvään ratkaisuun?
Kiitos avusta!
Günter

• Valkoinen puuaita sorapohjalla, taustalla vihreitä puita. Käsitelty perusöljyllä ja maalattu, etualalla kasveja.
Vaihda vahingoittuneet osat ja pidä siitä parempaa huolta jatkossa. Se on hoitamisen arvoinen. Yritä saada korkealaatuista puutavaraa (eli ei Bauhausista).
Kuinka vanha se on?

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Kiitos neuvosta ja että kysyit.
Tietenkin olisi mukavaa säilyttää portti tässä designissa. Kuinka vanha se on, sitä en tiedä, mutta se oli täällä vuonna 2000 ja käyttökelpoisessa kunnossa.
Muutaman vuoden kuluttua, noin vuonna 2007, vaihdoin kantavat osat
materiaalilla Snicker Jockelta Nybrossa. Kuvassa oleva osa
toimi kokeiluna.
Se oli paljon työtä ja en tiedä voinko tehdä sen uudelleen.

Siksi etsin vaihtoehtoja. Mutta mistä löydän
korkealaatuista puuta?

• Vanhanaikainen puuosa, vaalea maalipinta ja merkkejä kulumisesta. Osa vanhasta portista, etsii korkealaatuista korvaavaa puutavaraa.
L luebeck sanoi:
Mutta mistä löydän korkealaatuista puuta?
Ellei snickarjocke Nybrossa voi auttaa sinua, tarkistat muut puusepäntyöt. Staffanstorpin seudulla on pari sellaista (en itse ole käyttänyt näitä, mutta olen lehdessä lukenut arkkitehdeistä, jotka ovat käyttäneet Amarantiä sisustusprojekteissa). Varaa, että materiaalikustannukset nousevat korkeiksi, vaikka valmistaisit portin itse, mutta sinulla on etuna (ilmeisesti?) vanha alkuperäinen(?) portti lähtökohtana, joka on sekä erityinen että kaunis. Oikeilla materiaaleilla ja hoidolla tällainen portti kestää 100 vuotta.

Suosittelen ydinmäntyä tai tammea, jos aiot valmistaa uuden portin, se tulisi myös käsitellä pellavaöljyllä ja maalata pellavaöljymaalilla, jotta sen käyttöikä olisi pitkä.

Se motivoi minua ja antaa minulle toivoa.
Yritän taas Snicker Jocke kanssa. Mutta ensin tutustun aiheeseen tukin laatu.
Ja sitten toivottavasti esittelen uuden valokuvan ensi vuonna.

• Rakastan
yonna
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.