Hei. Aiomme asentaa faltak-katon taloon, jonka aiomme rakentaa. Katkomme on 45 asteen kulmassa ja falorien on oltava 5,1 metriä. Olemme olleet yhteydessä kahteen yritykseen Gotlannissa, jotka toimittavat Gotlandsin sydänmäntyä, jonka pitäisi olla erityisen hitaasti kasvanut ja kestää hyvin lahoa, mutta heidän falorinsa ovat enintään 4,80 m. Tällöin falorit täytyy jatkaa, mitä haluamme välttää. Haluaisin mielelläni vinkkejä sahoista, jotka voivat toimittaa pidempiä faloreita, hyvällä laadulla. Kiitollinen vinkeistä, mihin voimme kääntyä. Liitän inspiroivan kuvan. Kiitos!
Hei. Kiitos vastauksestasi, mutta en usko, että liimaliitos on vaihtoehto, mieluiten haluamme yrittää löytää pitkiä falor. Niitä on tietysti olemassa, mutta kysymys kuuluu, millainen on puutavaran laatu?
Hei. Uskon, että itse puu on vaikea saada käsiin. Ainakin jos kyseessä on Gotländsk kärnfura. Olen ymmärtänyt, että sen pituisia on vaikea saada Gotlannista. Kuulin, että Norrlandissa on sahoja, jotka voivat toimittaa. En tiedä, millainen laatu on, eikä minulla ole ehdotuksia sahoista nimeltä. Tietenkin voin etsiä sahoja ja kysyä, mutta halusin ensin kysyä tässä foorumissa, jos jollakin on vinkkejä.
Kiva nähdä lisää faltaksbyggare!
Olen juuri nyt maalaamassa tervaa falorillamme, jotka olemme saaneet Åttersta Sågilta Sandvikenin ulkopuolelta. Meidän ovat 4,80 ja tiedän, että hänellä oli hieman ongelmia löytää oikealaatuista ja -pituista puutavaraa meille, joten 5,1-pituudet voivat olla haastavia. Tietysti niitä on olemassa, mutta sahatehtaalla voi kestää kerätä tarvittava määrä tukkeja. Joten vinkkini on olla liikkeellä ajoissa ja soitella useammalle sahalle!
Hienoa, kiitos vastauksesta, otan yhteyttä Åttersta såg:iin ja kuulen, mitä he sanovat. Onhan se hienoa, faltak!! En malta odottaa, että talo on paikoillaan.
Jos olet Gotlannissa, voit myös yrittää ottaa yhteyttä pienempiin sahoihin, jotka edelleen sahaavat omat puutavaransa. PM, jos haluat NGT vinkkejä, jotka voivat mahdollisesti toimia.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.